  • 1. Data: 2010-03-15 20:36:34
    Temat: Nowe budownictwo: zsypy
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Dlaczego nie ma zsypów na śmieci tak jak w blokach z lat 70-tych w nowym
    budownictwie? Chodzi o oszczędność czy są inne powody?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 2. Data: 2010-03-15 20:59:40
    Temat: Re: Nowe budownictwo: zsypy
    Od: mal <m...@g...com>

    On 15 Mar, 21:36, Grzegorz Brycki <g...@o...pl> wrote:

    > Dlaczego nie ma zsypów na śmieci tak jak w blokach z lat 70-tych w nowym
    > budownictwie? Chodzi o oszczędność czy są inne powody?

    Głównie z powodu szczurów tudzież robactwa. To drugie i tak siedzi w
    większości wysokich bloków, pomimo likwidacji zsypów.

  • 3. Data: 2010-03-15 21:18:08
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 21:36:34 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Dlaczego nie ma zsypów na śmieci tak jak w blokach z lat 70-tych w nowym
    > budownictwie? Chodzi o oszczędność czy są inne powody?

    W budownictwie niskim za mało mieszkańców na klatce by to się opłacało.
    W budownictwie średnim i wysokim musiała by to być wydzielona strefa
    pożarowa. Wiąże się to z wysokimi kosztami budowy i przełożeniem na cenę
    metra kwadratowego.
    A poza tym wszystkim to po prostu śmierdzi.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 4. Data: 2010-03-15 21:18:54
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego nie ma zsypów na śmieci tak jak w blokach z lat 70-tych w nowym
    > budownictwie? Chodzi o oszczędność czy są inne powody?

    Chyba o oszczędność a nawet o skąpstwo. W wielu blokach z lat 70 i 80
    widziałem klapy do zsypów zaspawane i zsypy tym samym wyłącznone z użytku bo
    się szczury i robactwo mnożyło (o smrodzie nie wspominając), ale to znowu
    sprowadzamy do oszczędności bo regularnie odkażany, dezynsekowany i
    deratyzowany zsyp nie będzie siedliskiem w/w i śmierdzieć też nie powinien
    zanadto. A że trzeba to robić regularnie więc tym samym to kosztuje a ludzie
    nie chcą płacić za komfort, więc muszą dymać z dziesiątego z wiaderkiem....
    Na śmietnik dla zdrowia.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-03-29 09:25:34
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 22:18:54 +0100, Jackare napisał(a):
    > więc muszą dymać z dziesiątego z wiaderkiem....
    > Na śmietnik dla zdrowia.
    Raczej z workiem przy okazji wychodzenia z domu.
    Nie dramatyzuj ;-)

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Twój komputer też może być wolontariuszem! http://zwijaj.pl/