  • Data: 2009-09-22 16:46:55
    Temat: Minirekuperacja - czyli naprawa wentylacji
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam taki problem ze dom został niemal w 100% uszczelniony i wiadomo
    grawitacyjnie wentylacja nie działa. Rozszczelnienie mija sie z celem -
    kominy są wysokie wiec ciąg przepotworny i zimne powietrze z
    rozszczelnień ciągnie po plecach/nogach jak sie siedzi przy stole czy
    ogląda TV.
    Stad pomysł na zrobienie małego rekuperatora z wykorzystaniem 2 kanałów
    wentylacyjnych z dwóch różnych kominów - pierwszy by wyciągał ciepłe
    powietrze z łazienki kuchni, drugi wpuszczał świeże przez kratki
    wentylacyjne w dwóch pokojach. Nie ma problemu kotła gazowego gdyż ten
    jet oddzielony warstwa 3 drzwi z uszczelkami i na najniższej kondygnacji.

    Jako że to rozwiązanie ma na celu ma głownie pozbycie sie wilgoci z
    łazienki i odzyskaniu gorącego powietrza z łazienki to myślałem o
    systemie rura w rurze o sporej długości ocieplonej od zewnątrz. Do
    wewnętrznej rury wpuszczał bym ciepłe i zużyte powietrze z łazienki a
    przez zewnętrzną rurę wpuszczał bym chłodne ale czyste atmosferyczne
    które ogrzewało by sie od tej wewnętrznej, system teoretycznie bedzie
    tym wydajniejszy im dłuższa rura (aktualnie zakładam 4m) i lepiej
    ocieplona od zewnątrz (wełna owinięta starymi materiałami).

    Jedyne czego się obawiam to woda i ewentualny lód zimą wewnątrz rury
    wewnętrznej. Co z tym robić?
    Mam możliwość pobierania danych temperatury i regulowania prędkością
    wentylatora wyciągającego. system działa by tylko wtedy kiedy w łazience
    bedzie wilgoć potrzebna do usunięcia.