  • 21. Data: 2010-11-05 09:43:38
    Temat: Re: Moc grzejników
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:a03a4356-66cd-416f-b9c5-

    Witam :)
    >Tutaj domek wymiary:

    >http://img526.imageshack.us/img526/3831/sm1w.jpg

    Podłogówka wersja bezpieczne grzanie
    - salon
    - kuchnia
    - ciagi komunikacyjne
    - lazienka
    - pokoj o wym 10.12

    Grzejniki 2-4szt o mocy minimum 1300W w pokojach o wym
    - 11.56 - to bedzie najchlodniejszy pokoj
    - 12.32

    Dodatkowo 1300W
    - garaz - na scianie z salonem - mniejszy nie ma sensu
    - salon (powinien byc za kanapa pod oknem zeby mial sens, a kanapa inaczej
    umieszczona )

    - maly recznikowiec w lazience
    + ewentualne maly kaloryfer zaraz za wiatrolapem

    Podłogówka wersja max
    - salon
    - kuchnia
    - ciagi komunikacyjne
    - lazienka
    - pokoj o wym 10.12
    - 11.56 - to bedzie najchlodniejszy pokoj - gesciej ulozyc
    - 12.32

    Grzejniki 2szt o mocy minimum 1300W w pokojach o wym
    - salon
    - garaz

    Grzejniki typowe, wysokosc 60 i wybrac wg wlasnego gustu,
    Rozdzielacze sterowane rotametrami-regulatorami , bez siłowników i
    sterownikow
    Czujka zewnatrzna pogodowa

    i programatorem pokojowym umieszczonym na parterze w salonie lub tylko w
    salonie programatorem.

    Sterowanie obwodami na rozdzielaczach oraz zaworami termostatycznymi w
    pokojach.

    Jak dasz grzejniki 1200W nic sie nie stanie, jak dasz 1400W tak samo bedzie
    ok,

    pamietaj zeby nie robic zbednych otworow, dziur i prowadzenia instalacji

    w scianach zewnetrznych (od wewnatrz i zewnatrz), czasem zaden grzejnik nie
    pomoze.

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-11-05 17:41:30
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 4 Lis, 14:31, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
> [...]
    >
    > A przecież dom ocieplony i powinien być dość ciepły (suporeks 24cm +
    > 15cm styropian , okna U=1.0).
    >
    > Czy jest to standardem że daje się nadmiarowe grzejniki ?
    > Z jakiego założenia wychodzą instalatorzy CO ?
    >
    > Ja rozumię że chyba mało kto ma ustawiony piec na 90 stopni aby
    > uzyskać max mocy jaką może dać grzejnik a raczej większośc ma piec
    > ustawiony na 55-60stopni i traci dużo mocy , ale czy takie kolubryny w
    > domu to standard ?
    >
    > Jak u Was wyliczono moc ?
    > Instalator brał moc z tabeli , czy jak ?
    >
    > Bo 3000W to chyba grzejnik 2m nawet nie daje ;)

    dom 3 litowy to 30W/m2
    dom 5 litrowy to 50 W/m2
    dom 10 litrowy to 100 W/m2

    grzejniki mozesz dawac takie jakie szerokosc okna. Przynajmniej
    wypelnia przestrzen pod parapetem.

  • 23. Data: 2010-11-05 19:25:16
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

    > Czy jest to standardem że daje się nadmiarowe grzejniki ?
    > Z jakiego założenia wychodzą instalatorzy CO ?

    Ja dałem 100[W/m2] pomimo 15cm styropianu ponieważ:
    1) Chcę żeby grzejniki miały 40 stopni dla kondensacji
    2) Chcę żeby grzejniki miały 40 stopni dla uniknięcia konwekcji i smug od kurzu.

  • 24. Data: 2010-11-05 19:46:49
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-05 10:16, Plumpi pisze:
    > 1. Żeby zapewniały odpowiednią moc grzewczą bez parzenia, ponieważ moc
    > grzejników podaje się dla temperatury wody zasilającej 70stC i jest to
    > temperatura, która powoduje po dotknięciu lub zbliżeniu ręki odczucie
    > parzenia/przegrzania.

    Nie jest to prawda. Grzejniki mają podawaną funkcję mocy zależną od
    parametrów zasilenie, powrót, pomieszczenie. Trzeba wstawić do wzoru i
    policzyć.

    To, o czym piszesz to gdybanie, bo te wzory nie są bynajmniej liniowe.
    przykład:
    http://www.purmo.com/docs/Purmo_katalog_tech_GPDL_10
    _2010_PL.pdf
    str. 103

    M.

  • 25. Data: 2010-11-05 20:36:21
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > policzyć.
    >
    > To, o czym piszesz to gdybanie, bo te wzory nie są bynajmniej liniowe.

    Ło matko. Przeczytaj dokładniej o czym mowa.
    Kaszpir chce zaoszczędzić na grzejnikach przyjmujac najwyższe parametry.
    Hydraulik natomiast policzył mu grzejniki zawyżając moc grzewczą na m2 co
    jest równoznaczne z wyliczeniem parametrów dla prawidłowej mocy grzewczej na
    m2 przy niskich parametrach zasilania grzejników.

    Tak więc tłumaczę mu, że jak przyjmie niski przelicznik mocy na m2 oraz
    temperaturę zasilania 70stC to grzejniki bedą gorące.

  • 26. Data: 2010-11-05 21:27:50
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-05 21:36, Plumpi pisze:
> [...]
    > co jest równoznaczne z wyliczeniem parametrów dla prawidłowej mocy
    > grzewczej na m2 przy niskich parametrach zasilania grzejników.

    Jakiś dowód? Przecież to bzdura i gdybanie. Raz wyjdzie, raz nie wyjdzie.

    > Tak więc tłumaczę mu, że jak przyjmie niski przelicznik mocy na m2 oraz
    > temperaturę zasilania 70stC to grzejniki bedą gorące.

    Zapotrzebowanie na moc na m^2 bierze się z obliczeń. Potem ustala się
    parametry zasilenia grzejników wraz z temperaturami w pomieszczeniu i w
    ten sposób dobiera się grzejniki.

    Reszta to wróżenie z fusów. Raz wyjdzie, raz nie wyjdzie.

    Inna sprawa, że można przyjąć, że przez większość sezonu temperatura
    wynosi ok. 0C (niech będzie -5C) - dla takich wartości policzyć
    grzejniki na niskie parametry. Potem dokonać drugich obliczeń
    sprawdzając zapotrzebowanie na moc przy -20C i zobaczyć, jakie będzie
    musiało być wtedy zasilenie, by uzyskać odpowiednią moc. Jednak IMHO
    trzeba to policzyć, bo inaczej to jest takie gdybanie.

    M.

  • 27. Data: 2010-11-06 11:27:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
> [...]
    > 1. Żeby zapewniały odpowiednią moc grzewczą bez parzenia, ponieważ moc
    > grzejników podaje się dla temperatury wody zasilającej 70stC i jest to
    > temperatura, która powoduje po dotknięciu lub zbliżeniu ręki odczucie
    > parzenia/przegrzania.
    > 2. Większy grzejnik to szybsze nagrzanie pomieszczenia.
    > 3. Większy grzejnik to lepszy rozkład temperatury w pomieszczeniu i
    > mniejsze odczucia przegrzania pomieszczenia w pobliżu grzejnika oraz
    > zbytniego wychłodzenia daleko od grzejnika.
    > 4. Większy grzejnik to mniejszy efekt konwekcyjny, który powoduje

    chyba sie z tobą nie zgodzę...

    zapotrzebowanie mocy wynika z parametrów pomieszczenia...

    dobór grzejników zaś wynika dodatkowo z planowanej najwyższej temperatury
    zasilania, zwykle przyjmuje sie 70 st dla -20 st na zewnątrz, przy
    przewidzianym montażu głowic termostatycznych dodaje sie ok 10% mocy.

    przewalenie mocy zapotrzebowanej robi tylko niepotrzebne koszty wykonania
    instalacji.

    współczesne domy mają zapotrzebowanie ok 15-20 W/m3 co daje 35 do 50W na m2
    typowego pomieszczenia :)

  • 28. Data: 2010-11-06 11:28:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
> [...]
    > Tak więc tłumaczę mu, że jak przyjmie niski przelicznik mocy na m2
    > oraz temperaturę zasilania 70stC to grzejniki bedą gorące.

    przez te kilka dni w zimie gdy na zewnątrz jest -20 st :)

  • 29. Data: 2010-11-06 11:30:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    > 1) Chcę żeby grzejniki miały 40 stopni dla kondensacji
    > 2) Chcę żeby grzejniki miały 40 stopni dla uniknięcia konwekcji i

    i tak se na oko przyjąłeś? czy sprawdziełeś jakoś.

  • 30. Data: 2010-11-06 17:37:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Pytanie trochę już nie aktualne.

    Zdecydował że jednak zamontuję podłogówkę.
    Mam nadzieję że nie będę żalował ;)