  • 31. Data: 2010-11-06 20:32:07
    Temat: Re: Moc grzejników
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:
    > Pytanie trochę już nie aktualne.
    >
    > Zdecydował że jednak zamontuję podłogówkę.
    > Mam nadzieję że nie będę żalował ;)

    w sumie to niewiem czy nie bedziesz... wszytsko zalezy od tego jakiego masz
    tego instalatora.

  • 32. Data: 2010-11-07 10:11:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-11-2010 o 18:37:37 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

    > Pytanie trochę już nie aktualne.
    >
    > Zdecydował że jednak zamontuję podłogówkę.
    > Mam nadzieję że nie będę żalował ;)
    Zleć komuś obliczenie tej twojej podłogówki żeby
    ci ten instalator jej na 'palę' nie robił,
    taniej cię wyjdzie bo zaoszczędzisz na rurach
    a i potem nie będzie cię parzyła w stopy przy dużych
    mrozach.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 33. Data: 2010-11-07 16:57:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Zleć komuś obliczenie tej twojej podłogówki żeby
    >ci ten instalator jej na 'palę' nie robił,

    Na stronie producenta zajmujacego się podłogówką jest kalulator podłogówki ,
    który robi wyliczenia. Mi wyliczył że w przypadku paneli rury powinny być co
    10cm a w przypadku gresu co 25cm ...

    I każę zrobić tak instalatorowi.

    Kupi dla mnie 600m rur więc niech nie żałuje , bo nie chce aby za moje
    dodatkowe pieniądze instalator nie robił "prezentów" wykonawcy i z moich
    zakupionych przezemnie rur zrobił cały dom ..

  • 34. Data: 2010-11-07 19:29:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-11-2010 o 17:57:47 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

    > Na stronie producenta zajmujacego się podłogówką jest kalulator
    > podłogówki , który robi wyliczenia. Mi wyliczył że w przypadku paneli
    > rury powinny być co 10cm a w przypadku gresu co 25cm ...
    Coś za duża różnica, mi w salonie jak pamiętam pod gres wychodziło 25 a
    pod panele 20cm,
    10 to wg mnie za gęsto ale mogę sie mylić bo jak mała powierzchnia grzania
    to tak może być, tylko obawiam się że możesz przekroczyć max temp podłogi.
    Spróbuj to sprawdzić w CO, ale wpierw policz zapotrzebowanie na ciepło
    dla swojej strefy klimatycznej w OZC, dodaj po 10-15% start na pokój
    i przelicz podłogówkę w CO, tam jest opcja zgrubnego projektowania
    podłogówki
    wtedy nie trzeba rysować całej instalacji, aby zweryfikować ten kalulator
    wg którego liczyłeś.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 35. Data: 2010-11-07 20:42:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

    > Na stronie producenta zajmujacego się podłogówką jest kalulator
    > podłogówki , który robi wyliczenia. Mi wyliczył że w przypadku paneli
    > rury powinny być co 10cm a w przypadku gresu co 25cm ...

    coś mi sie ten kalkulator nie podoba.

  • 36. Data: 2010-11-07 20:59:09
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > coś mi sie ten kalkulator nie podoba.

    To sami sprawdzcie ;)

    Dla pomieszczeń:

    1. Salon 30m2 (panele drewnanie)
    2. Pokój 1 - 10m2 (panele drewniane)
    3. Pokój 2 - 11m2 (panele drewnane)
    3. Pokój 3 - 12m2 (panele drewnanie)

    kuchnia 13m2 , wiatrołap 2m2 , łazienka 8m2 , przepokój 10m2
    Te pomieszczenie mają gres ...

    Zobaczcie sami ile Wam wyjdzie ;)

    Wybrałem że dom średnio ocieplony ...

    Fakt w tym kaluklatorze są ich tylko produkty i rury mają 18mm a nie jak
    bedę miał 16mm ...

  • 37. Data: 2010-11-07 22:38:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    >
    > Zobaczcie sami ile Wam wyjdzie ;)
    >
    > Wybrałem że dom średnio ocieplony ...
    >
    > Fakt w tym kaluklatorze są ich tylko produkty i rury mają 18mm a nie

    a jakie masz zapotrzebowanie na ciepło dla całych 96m2? ja dość suto
    wyliczyłem 4600

    jak nie masz wielkich okien do podłogi i salonów 60m2 z sufitem na 6 m to
    będzie mniej imho.