  • 1. Data: 2010-11-04 12:07:55
    Temat: ustawienie przepływu podłogówki
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Straszni mi szumiało i "fachowiec" przyjechał i zmniejszył mi na listwach
    rozdzielajacych wszystkie powroty. Wg niego woda płynie wolniej to lepiej.
    Tylko co na to pompa skoro pacha a tu zdławione obiegi.
    I czy to wyjdzie taniej w grzaniu?

  • 2. Data: 2010-11-04 12:30:54
    Temat: Re: ustawienie przepływu podłogówki
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Lis, 13:07, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
> [...]
    > rozdzielajacych wszystkie powroty. Wg niego woda płynie wolniej to lepiej.
    > Tylko co na to pompa skoro pacha a tu zdławione obiegi.

    Jak szumi to znaczy ze instalacja nieodpowietrzona. Odpowietrzyc
    trzeba, a nie zdlawic przeplyw.. Coz to za fachowiec? Ograniczenie
    przeplywu to mniejsza moc na podlogach. Pompa tez bezsensu sie meczy.
    U mnie nic nie szumi przy pompie wlaczonej nawet na 3-cim biegu
    (normalnie chodzi na pierwszym).

    Masz tam na rozdzielaczu na obu belkach (zasilania i powrotu)
    odpowietrzniki automatyczne zalozone ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-11-04 13:09:41
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-04 13:30, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > (normalnie chodzi na pierwszym).
    >
    > Masz tam na rozdzielaczu na obu belkach (zasilania i powrotu)

    Dobra Adam...
    Więc jaki powinien być przepływ?
    Zakładamy pętle o identycznej długości.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2010-11-04 14:03:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Lis, 14:09, RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote:

    > Dobra Adam...
    > Więc jaki powinien być przepływ?
    > Zakładamy pętle o identycznej długości.

    Przeplyw powinien byc dostosowany do zapotrzebowania na cieplo
    pomieszczenia - do wyregulowania na rotametrze. Tak czy siak zupelnie
    nie o to chodzi - u mnie nawet jak wlacze pompe na najwyzszy bieg i
    wlacze tylko jeden obwod 40mb to NIC nie szumi i tak ma byc! Szumienie
    to obijanie sie babelkow powietrza o scianki instalacji - trzeba to
    powietrze usunac raz i dobrze i problem zniknie na wieki (w przypadku
    instalacji zamknietej). Ja kazdy obwod w ten sposob odpowietrzalem po
    parenascie minut kazdy z osobna i moja instalacja jest bezszelestna.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-11-04 17:52:42
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    odpowietrzniki niby sa, ja tez mówiłem mu że to powietrze ale ... to
    fachowiec :)

  • 6. Data: 2010-11-04 17:53:34
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a jak to sam odpowietrzałeś?
    każdy obwód jak?

  • 7. Data: 2010-11-04 20:26:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Lis, 18:53, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
    > a jak to sam odpowietrzałeś?
    > każdy obwód jak?

    Zakrecasz wszystkie obwody - wszystkie rotametry i wszystkie zawory na
    belce powrotnej. Wlaczasz pompe na maksymalny bieg i odkrecasz pokolei
    kazdy obwod, pojedynczo (tzn. oczywiscie pare - zasilanie + powrot
    takiego obwodu). I to wszystko, powinno sie odpowietrzyc -
    odpowietrzniki mam na obu belkach (to sa najwyzsze punkty w
    instalacji). Na kazdym obwodzie u mnie posykiwalo sobie przez 5 minut
    az sie uspokoilo. Najlepiej zostawic tak na 15-20 min kazdy obwod zeby
    miec pewnosc :) Wczesniej mozesz sprawdzic czy ten odpowietrznik
    wogole dziala - moze sie przytkal jakims syfem, one sie czasem
    potrafia zawiesic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-11-05 19:11:56
    Temat: Re: ustawienie przep?ywu pod?ogówki
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Uzytkownik "Rafa3" <a...@c...nospam.pl> napisal w wiadomosci
    > Straszni mi szumia?o i "fachowiec" przyjecha? i zmniejszy? mi na listwach
    > rozdzielajacych wszystkie powroty. Wg niego woda p?ynie wolniej to lepiej.
    > Tylko co na to pompa skoro pacha a tu zd?awione obiegi.
    > I czy to wyjdzie taniej w grzaniu?

    Jesli nie mozna juz zmniejszyc wydajnosci pompy przez zmiane biegu lub wymiane na
    slabsza to tlumienie (kryzowanie) jest jak najbardziej poprawnym wyjsciem. Dla pompy
    przeplyw nie ma znaczenia - wzrasta cisnienie tlocznia i obciazenie na wale jest
    takie samo jak wczesniej.