  • 41. Data: 2015-06-17 12:13:45
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:f1930036-e5d8-4d3c-8849-d886f9f7a652@go
    oglegroups.com...

    > Akurat w tym temacie nie ma ani kija ani marchewki.

    Kij to jakaś obroża która zabrania wyjazdu z gminy - marchewka to gmina
    przyjazna obywatelom sprawiająca że nie zechcą wyjechać.

    >Wszystkie tego typu dopłaty jak w tym temacie opisywane są chuja warte bo
    >nie dzialają

    A mas zna to jakieś wsparcie? Bo ja osobiście doświadczam ich działanie :-)

    > a kosztują tych co z nich nie korzystają.

    Oczywiście - bo w naszym wspólnym interesie jest by rodziło się jak
    najwięcej dzieci.

    Wiesz ochrona przyrody też kosztuje i nie przynosi korzyści dziś - ale to
    właśnie dziś trzeba ją chronić by było jakieś jutro.

    > Czysta
    > sytuacja jest tylko wtedy jak każy sam zaraabia na siebie i swoj,a
    > rodzinę. Pomoc państwa powinna być dopuszczalna jedynie w sytuacji gdy
    > jeden z rodziców umrze. Patologia na basen z dopłatą
    > nie pójdzie a nie patologię stać żeby zapłacić normalną stawkę.

    Aha, to jeszcze napisz czy mając trójkę dzieci i nasze wspólne dochody w
    okolicach średniej jesteśmy patologią czy może nie patologią? Na pewno gdyby
    nie dopłaty to tak często na basen bym nie chodził.

    No i napisz jeszcze jak zmusić tych co ich stać ale im się nie chce mieć
    więcej dzieci :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2015-06-17 12:14:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 17 czerwca 2015 11:51:33 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    wypracowywana przez ludzi. A tych ludzi do pracy trzeba tez zrobic - jesli jest
    problem z demografią to trzeba zachęt. Gyy policzysz szerzej to okaze sie ze
    globalnie opłacało sie podniesc cene na ten basen tym którzy dzieci nie mają.

    > Moze nie maja dzieci bo ich nie stac? Bo maja wszystko drozsze o 11% przez
    > tych, co dzieci maja? ;-)
    >
    > Wez dodatkowo pod uwage te miliardy pln zmarnowane na tych co te programy
    > wymyslaja i wdrazaja.

    ja nie twierdze ze karta ma sens tylko ze wsparcie ma sens.
    Zamiast tworzyc kolejne instytucje doobsługi kart wypłaćmy na kazde dziecko 500zł
    miesiecznie (od 3 dziecka w rodzinie). Wtedy rodzina wyda na co chce tą kase bez
    łaski muzeów.
    A taka kasa byłaby realnym wsparciem i rzeczywista zachętą do zrobienia trzeciego
    dziecka...

    b.

  • 43. Data: 2015-06-17 12:16:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Dokladnie tak :-)
    > Jezeli utrzymanie basenu kosztuje milion zlotych rocznie i chodzi na niego
    > milion osob rocznie to kazdy placi po zlotowce i jest sprawiedliwie.
    > Jezeli
    > 100 tys osobom damy wejscie gratis, to pozostale 900 tys osob bedzie
    > musialo
    > zaplacic za bilet juz 1,111... pln. Oczywiscie normalnie tego nie widac
    > ale
    > budzet jest budzet i musi sie zamknac, a kasa z nieba nie spada :-)

    Pomijacie drobny fakt - basen jest dotowany przez gminę. A więc z podatków
    tych co dostają zniżki. Owszem można to załatwić inaczej - dzielić PIT na
    ilość członków rodziny i zlikwidować wszelkie ulgi i dotacje - ale wtedy to
    dopiero byłby krzyk :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2015-06-17 12:16:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jeśli kiedy dorosną wyjadą za granicę i tam się osiedlą to też warto marnować teraz
    pieniadze na dopłty?

  • 45. Data: 2015-06-17 12:20:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Moim zdaniem takie karty i programy absolutnie nikogo nie przekonaja do
    > zrobienia sobie dodatkowego dziecka.

    Owszem _same_ programy nie. Ale są jedną z wielu zachęt i sprawiają że
    panuje pozytywny "klimat".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2015-06-17 12:21:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-17 o 12:02, Adam Sz. pisze:

    > Pomijajac juz wyliczenia to jest to spolecznie niesprawiedliwe. Ja wiem, ze
    > panstwu zalezy na nowych niewolnikach, bo oni dostarczaja kasy w formie podatkow.
    Tyle, ze dawanie jednym kosztem innych jest po prostu
    > niesprawiedliwe :)

    A sprawiedliwe jest to, ze na emeryture jednego singla sklada sie kilku
    pracujacych? Sprawiedliwe jest to, ze singiel jezdzi po tym samym
    asfalcie co majacy wiecej dzieci i placacy wiecej podatu?

    > Moim zdaniem takie karty i programy absolutnie nikogo nie przekonaja do
    > zrobienia sobie dodatkowego dziecka. No bo jak to widzisz? Kochanie - te bilety
    > w muzeum takie drogie, zrobimy sobie dziecko zeby wyszlo 10 pln taniej? :P

    Zauwaz, ze polki na emigracji raptem rodza dzieci.

    > Utrzymanie dziecka kosztuje ok 200 tys pln, nikt dla tych paru marnych
    > przywilei dodatkowego dziecka sobie nie zrobi. Dlatego IMHO te programy
    > pogarszaja finanse kraju. Oczywiscie duze rodziny na tym jakies grosze
    > oszczedzaja. Ale odbywa sie to kosztem reszty spoleczenstwa. Bez dodatkowych
    > korzysci.

    A co myslisz o socjalu w UK?

    > Niech zlikwiduja podatek dochodowy - panstwo zyska, a kazdy obywatel bedzie
    > mial te paredziesiat pln wiecej do wydania. Lepsze to niz dziwne programy.

    Kazdy bezdzietny ma znacznie wiecej do wydania niz rodzina wielodzietna
    a korzysta z dobrodziejstw panstwa w takim samym stopniu, a pewnie nawet
    wiekszym. W koncu gdyby nie wieksze rodziny to np. za wode i kanalizacje
    singiel placilby wiecej. :-) Wiec nie rozumiem czemu wszystkim ma
    zostawac tyle samo.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2015-06-17 12:32:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > A jeśli kiedy dorosną wyjadą za granicę i tam się osiedlą to też warto marnować
    teraz pieniadze na dopłty?

    Jaki jeszcze kwantyfikator chcesz podstawic by zaprzeczyc oczywistym
    korzysciom?
    Oczywistym jest, ze jezeli ludzie zechca miec w kraju wiecej dzieci to
    znaczy, ze sytuacja sie poprawila na tyle, ze poczuli sie bezpiecznie we
    wlasnym kraju i mniej mysla o emigracji. Wsparcie rodzin to jeden z
    elemntow szerokiej polityki w ogole i jasne jest, ze samo w sobie to
    zbyt malo. Pewne jest to, ze im wiecej ludzi pracuje tym lepiej zyje sie
    obywatelom i panstwo na wiecej stac. Wiec dobrze jak sie rodza i dobrze
    jak zostaja.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2015-06-17 13:07:54
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 17 czerwca 2015 11:43:44 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > próbowałes kiedys z trójka dzieci do kina sie wybrac? Bo ja i owszem - i raczej
    wymiekam...

    z KDR mogę kupić 1 bilet ze zniżką i iść do kina samemu!

  • 49. Data: 2015-06-17 13:59:51
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2015-06-17 o 12:14, Budyń pisze:
    .
    > Zamiast tworzyc kolejne instytucje doobsługi kart wypłaćmy
    > na kazde dziecko 500zł miesiecznie (od 3 dziecka w rodzinie).
    > Wtedy rodzina wyda na co chce tą kase bez łaski muzeów.

    I masz gwarantowany wzrost dzietności wśród patoli a chyba nie o taki
    przyrost naturalny walczymy.

    > A taka kasa byłaby realnym wsparciem i rzeczywista zachętą do
    zrobienia trzeciego dziecka...

    Duża ulga w dochodowym jest znacznie lepsza bo promuje posiadanie
    dzieci wśród tych co mają pracę i rokują na jakieś ich sensowne wychowanie.

    --
    Gregorius

  • 50. Data: 2015-06-17 14:00:58
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 16:20, Ergie pisze:
    > No ale chyba taka jest idea, nie?
    > _Gmina_ chce więcej dzieci więc inwestuje w rodziny aby nie wymrzeć jak Łódź
    > czy Bytom. Dlaczego jakaś _gmina_ nad morzem miałaby mi coś dofinansowywać?
    > Jaki ona ma z tego zysk?
    Która gmina chce więcej dzieci?? Więcej dzieci, to konieczność
    zapewnienia żłobków, przedszkoli, szkół, czyli instytucji drenujących
    budżet.

    > Natomiast w przypadku karty krajowej - to _państwo_ chce mieć więcej dzieci,
    > więc _państwowe_ instytucje oferują zniżki _polskim_ rodzinom.
    Jedyną "instytucją" oczekującą dzieci jest właśnie państwo i to też
    niechętnie, ze względu na w/w koszty, po które samorządy wyciągną rękę.
    Do perspektywicznego myślenia zmusza chyba jedynie wizja bankructwa ZUS ;-)

    > Owszem można sobie wyobrazić że państwo zmusza gminy do oferowania zniżek
    > mieszkańcom innych regionów ale nie uważam by na tym miała polegać
    > samorządność by rząd decydował zamiast lokalnych radnych.
    Państwo nie powinno zmuszać, tylko zachęcać, stosując np. jakieś formy
    dofinansowania, stosowania ulg podatkowych itp.

    > Owszem jednorazowe 5% jest niezauważalne, ale już np. 20% jak w przypadku
    > wesołego miasteczka sprawia że jak idziesz całą 5 osobową rodziną płacisz
    > tak jak rodzina z dwójką dzieci - i to już ma sens!
    O tym właśnie piszę. Większość zniżek KDR jest tak symboliczna, że może
    wywołać najwyżej uśmiech u tych, których tego typu programy miałyby
    zachęcić do dzietności.

    Maciek