  • 31. Data: 2015-06-16 21:22:10
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 czerwca 2015 11:32:16 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > O! To tak z ciekawości zapytam (bo sam jestem posiadaczem KDR): z jakich
    > zniżek korzystacie (jeśli to nie tajemnica). Przykładowo moją rodzinkę
    > stać właściwie tylko na zniżkę na lokalnym basenie. Żeby nie było
    > kolorowo: nie korzystamy z niego non-stop, bo zniżki przysługują tylko w
    > soboty i niedziel

    Świat Książki - 20%

  • 32. Data: 2015-06-16 23:35:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-16 o 21:22, r...@g...com pisze:

    > Świat Książki - 20%

    Cos sie zmienia w takim razie.
    Ze dwa lata temu jak korzystalem z PŻB, oraz odpowiednika mazurskiego to
    nie bylo zadnych znizek rodzinnych. Stare betony w Gierlozy plus parking
    to tez byla cena normalna. Troche to trwa, ale dobrze, ze sie zmienia na
    plus.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2015-06-17 09:57:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Sranie w banie z tym inwestowaniem w dzieci przez gminę, bo gmina chce
    > żeby było dużo dzieci.

    A jakieś argumenty?

    > Na filmie SF więźniowie mieli pozakładane obroże. Jak wyszli poza teren
    > więzienia to im głowy
    > urywało. Też tak gmina zrobi z tymi w których inwestowała? Żyjemy w
    > państwie co się Unia Europejska nazywa. Polska w niej to coś w rodzaju
    > województwa. Nie ma w tej chwili i zapewne w
    > przyszłości możliwości uwiazania chłopa do ziemi.

    Uznajesz tylko kij a o marchewce zapominasz?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 34. Data: 2015-06-17 10:49:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Akurat w tym temacie nie ma ani kija ani marchewki. Wszystkie tego typu dopłaty jak w
    tym temacie opisywane są chuja warte bo nie dzialają a kosztują tych co z nich nie
    korzystają. Czysta sytuacja jest tylko wtedy jak każy sam zaraabia na siebie i swoj,a
    rodzinę. Pomoc państwa powinna być dopuszczalna jedynie w sytuacji gdy jeden z
    rodziców umrze. Patologia na basen z dopłatą nie pójdzie a nie patologię stać żeby
    zapłacić normalną stawkę.

  • 35. Data: 2015-06-17 11:30:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 czerwca 2015 10:49:41 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    rodziców umrze. Patologia na basen z dopłatą nie pójdzie a nie patologię stać żeby

    Dokladnie tak :-)
    Jezeli utrzymanie basenu kosztuje milion zlotych rocznie i chodzi na niego
    milion osob rocznie to kazdy placi po zlotowce i jest sprawiedliwie. Jezeli
    100 tys osobom damy wejscie gratis, to pozostale 900 tys osob bedzie musialo
    zaplacic za bilet juz 1,111... pln. Oczywiscie normalnie tego nie widac ale
    budzet jest budzet i musi sie zamknac, a kasa z nieba nie spada :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2015-06-17 11:43:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 17 czerwca 2015 10:49:41 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    >Patologia na basen z dopłatą nie pójdzie a nie patologię stać żeby zapłacić normalną
    stawkę.

    próbowałes kiedys z trójka dzieci do kina sie wybrac? Bo ja i owszem - i raczej
    wymiekam...

    b.

  • 37. Data: 2015-06-17 11:47:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 17 czerwca 2015 11:30:17 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > zaplacic za bilet juz 1,111... pln. Oczywiscie normalnie tego nie widac ale
    > budzet jest budzet i musi sie zamknac, a kasa z nieba nie spada :-)

    ale licz nieco szerzej jesli juz - ta kasa nie spada z nieba tylko jest wypracowywana
    przez ludzi. A tych ludzi do pracy trzeba tez zrobic - jesli jest problem z
    demografią to trzeba zachęt. Gyy policzysz szerzej to okaze sie ze globalnie opłacało
    sie podniesc cene na ten basen tym którzy dzieci nie mają.

    b.

  • 38. Data: 2015-06-17 11:51:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 czerwca 2015 11:47:26 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    globalnie opłacało sie podniesc cene na ten basen tym którzy dzieci nie mają.

    Moze nie maja dzieci bo ich nie stac? Bo maja wszystko drozsze o 11% przez
    tych, co dzieci maja? ;-)

    Wez dodatkowo pod uwage te miliardy pln zmarnowane na tych co te programy
    wymyslaja i wdrazaja.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2015-06-17 12:02:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > globalnie opłacało sie podniesc cene na ten basen tym którzy dzieci nie mają.

    Pomijajac juz wyliczenia to jest to spolecznie niesprawiedliwe. Ja wiem, ze
    panstwu zalezy na nowych niewolnikach, bo oni dostarczaja kasy w formie podatkow.
    Tyle, ze dawanie jednym kosztem innych jest po prostu
    niesprawiedliwe :)

    Moim zdaniem takie karty i programy absolutnie nikogo nie przekonaja do
    zrobienia sobie dodatkowego dziecka. No bo jak to widzisz? Kochanie - te bilety
    w muzeum takie drogie, zrobimy sobie dziecko zeby wyszlo 10 pln taniej? :P

    Utrzymanie dziecka kosztuje ok 200 tys pln, nikt dla tych paru marnych
    przywilei dodatkowego dziecka sobie nie zrobi. Dlatego IMHO te programy
    pogarszaja finanse kraju. Oczywiscie duze rodziny na tym jakies grosze
    oszczedzaja. Ale odbywa sie to kosztem reszty spoleczenstwa. Bez dodatkowych
    korzysci.

    Niech zlikwiduja podatek dochodowy - panstwo zyska, a kazdy obywatel bedzie
    mial te paredziesiat pln wiecej do wydania. Lepsze to niz dziwne programy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2015-06-17 12:05:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-17 o 11:43, Budyń pisze:

    > próbowałes kiedys z trójka dzieci do kina sie wybrac? Bo ja i owszem - i raczej
    wymiekam...

    Wystarczy policzyc ile samego VAT placi kilkuosobowa rodzina a ile
    singiel, czy rodzina bez dzieci. Nie mowiac juz o tym, ze w obecnym
    pomylonym systemie na emerytury placzacych tu wolnorynkowcow beda
    skladac sie nasze dziecie. Podobnie skladki trafiajace do NFZ tez beda
    wplywac z pensji dzisiejszych dzieci. Mimo iz jestem przeciwnikiem
    szerokiej redystrybucji dochodu to po pierwsze uwazam, ze forma znizki
    dla rodzin wielodzietnych nie jest rozdawaniem za darmo, a co najwyzej
    zwrotem czesci wplacanych podatkow, po drugie to panstwu w dluzszej
    perspektywie po prostu oplaca sie wspieranie rodzin wielodzietnych. Po
    trzecie to jakis idiotyzm porownywanie rodzin wielodzietnych z patologia.

    Pozdro.. TK