  • 71. Data: 2015-06-17 21:52:33
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie było żadnych ich pieniędzy. I dalej nikt nie ma pieniędzy jakie trafiają do ZUSu.
    W ZUSie są wspólne pieniadze. System taki jak w Polsce jest w tej chwili
    najdoskonalszy ze wszystkich systemów emerytalnych. To że w Polsce skladki są wysokie
    wynika z innych uwarunkowań niż słabość systemu.

  • 72. Data: 2015-06-17 22:41:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    najdoskonalszy ze wszystkich systemów emerytalnych. To że w Polsce skladki są wysokie
    wynika z innych uwarunkowań niż słabość systemu.

    Czyli co? Sugerujesz, ze najlepszym sposobem pomnazania pieniedzy bedzie
    ich wydawanie na biezaco?

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2015-06-17 23:29:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 17 czerwca 2015 22:41:09 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    wynika z innych uwarunkowań niż słabość systemu.

    > Czyli co? Sugerujesz, ze najlepszym sposobem pomnazania pieniedzy bedzie

    nie, on mowi ze na biezace emerytury maja sie skaladac biezacy pracownicy i tak na
    wieki wiekow. I gdyby nie dzieciowy deficyt mogloby to sobie tak banglac.
    W takim ukladzie nie ma zadnych pieniedzy do kumulowania czy pomnazania.

    b.

  • 74. Data: 2015-06-17 23:31:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    ZUS nie ma na celu pomnażania pieniędzy. Poza tym nie ma takiego interesu który byłby
    w stanie zagospodarować pieniądze jaką są zbierane przez powszechne fundusze
    emerytalne typu ZUS. Gwarancję wypłaty bez względu na sytuację polityczną czy
    gospodarczą daje brak pieniędzy w takich systemach, co jest zebrane na bieżąco jest
    wydawane. ZUS jest instytucją bardzo niskiego ryzyka.

  • 75. Data: 2015-06-17 23:50:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > ZUS nie ma na celu pomnażania pieniędzy.

    Wyzej pytales mnie jaki ja mam pomysl na pomnazanie. Od wladzy tego nie
    wymagasz?

    > Poza tym nie ma takiego interesu który byłby w stanie zagospodarować pieniądze jaką
    są zbierane przez powszechne fundusze emerytalne typu ZUS.

    Owszem i sa to banalne oszczednosci, czyli wydane pieniadze w przyszlosci.

    > Gwarancję wypłaty bez względu na sytuację polityczną czy gospodarczą daje brak
    pieniędzy w takich systemach, co jest zebrane na bieżąco jest wydawane. ZUS jest
    instytucją bardzo niskiego ryzyka.

    Wyzej piszesz, ze panstwo nie powinno wspierac rodzin wielodzietnych a
    teraz, ze ZUS jest instytucja niskiego ryzyka, choc opiera sie na
    zalozeniu, ze pracujacych nie zabraknie. Zatem jezeli nie ma
    oszczednosci bo wydaje na biezaco, a przyrost naturalny jest/bedzie
    ujemny to z czego chcesz wyplacac emerytury w przyszlosci?

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2015-06-17 23:55:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-17 o 23:29, Budyń pisze:
> [...]
    > W takim ukladzie nie ma zadnych pieniedzy do kumulowania czy pomnazania.

    No i mnie np. martwi to, ze budzet (ZUS) nie ma zadnych "oszczednosci"
    na okolicznosc zmiany koniunktury. Dodam tylko, ze tak nie funkcjonuje
    zadne odpowiedzialne gospodarstwo domowe, mimo iz w tym przypadku prawa
    skali mikro sa identyczne dla skali makro.

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2015-06-18 00:23:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skąd mam wiedziec to o co pytasz. Jakiś poseł pewno by odpowiedział albo też by nie
    wiedział.

  • 78. Data: 2015-06-18 01:01:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co ZUSowi rezerwy skoro ma otwartą linię kredytową.

  • 79. Data: 2015-06-18 08:46:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    najdoskonalszy ze wszystkich systemów emerytalnych. To że w Polsce skladki są wysokie
    wynika z innych uwarunkowań niż słabość systemu.
    Czyli według Ciebie najlepszym systemem lokowania pieniędzy na starość
    są piramidy finansowe? :->

    Maciek

  • 80. Data: 2015-06-18 09:47:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Po co ZUSowi rezerwy skoro ma otwartą linię kredytową.

    A po co zarabiasz jak mozesz wziac kredyt?

    Pozdro.. TK