  • 81. Data: 2015-06-18 09:55:02
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Skąd mam wiedziec to o co pytasz. Jakiś poseł pewno by odpowiedział albo też by nie
    wiedział.

    Wyjscia sa dwa szybkie. Podniesc podatki by starczylo na wyplaty, albo
    nie wyplacac.

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2015-06-18 10:03:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 08:46:12 UTC+2 użytkownik Maciek n
    > Czyli według Ciebie najlepszym systemem lokowania pieniędzy na starość
    > są piramidy finansowe? :->

    a ty rozumiesz co to jest piramida finasowa w przestepczym sensie?
    W zusie nie ma założenia ze jest to osustwo i kogos sie wykoleguje. Tak sie
    oczywiscie moze stac gdy zalozenia biznesowe sie rozjadą.
    Latwo to mozesz oszacowac:
    srednia dlugosc zycia na emeryturze, srednia emerytura, ilosc osób na emeryturze a z
    drugiej strony ilosc osob placacyh skladki, i wysokosc tych skladek (plus obsuga
    systemu) To sie da zbilansowac tak aby sie nie zawaliło i sobie pokoleniami trwalo.
    Oczywiscie dosc teoretycznie bo tu populizm dziala na maxa. W wzorze na wysokosc
    emerytury parametry sa zmienne - jesli np zmniejsza sie ilosc pracujacych to wysokosc
    emerytury powinna spadac. Jesli politycznie nie chcemy obnizac emerytur to trzeba
    cisnac aby ilosc pracownikow sie zwiekszala.
    I takie tam rozne - w kazdym razie w samej idei nie ma problemu.
    Problemy sa z decyzjami bo te sa polityczne.

    b.

  • 83. Data: 2015-06-18 10:03:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 09:55:03 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Wyjscia sa dwa szybkie. Podniesc podatki by starczylo na wyplaty, albo
    > nie wyplacac.

    Krzywa Laffera znasz?
    Dalsze podnoszenie podatkow spowoduje ucieczke wiekszej ilosci pracownikow
    do szarej strefy. Wzglednie wiecej zarobi Wizzair / Ryanair :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 84. Data: 2015-06-18 10:04:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-18 o 08:46, Maciek pisze:
> [...]
    ZUSu. W ZUSie są wspólne pieniadze. System taki jak w Polsce jest w tej chwili
    najdoskonalszy ze wszystkich systemów emerytalnych. To że w Polsce skladki są wysokie
    wynika z innych uwarunkowań niż słabość systemu.
    > Czyli według Ciebie najlepszym systemem lokowania pieniędzy na starość
    > są piramidy finansowe? :->

    Obawiam sie, ze to nie jest poglad tylko sila slow Tuska wypowiadanych
    przy okazji przejmowania OFE.

    Warto jeszcze zwrocic uwage, ze przedpiszca pisze iz w ZUSie sa wspolne
    pieniadze. Rzecz w tym, ze ZUS wydaje pieniadze na biezaco, czyli nie ma
    tam zadnych pieniedzy, a tym bardziej wspolnych. ZUS w obecnej formie to
    ksiegowa wypisujaca przelewy.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2015-06-18 10:09:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Wyjscia sa dwa szybkie. Podniesc podatki by starczylo na wyplaty, albo
    > nie wyplacac.

    Nie "nie wypłacac" a obnizyc wyplaty. Albo zwiekszyc obciazenie pracownika (tego sie
    nie da robic bez konca bo wezma i wyjadą). Albo zwiekszyc ilosc pracownikow poprzez
    imigracje albo zwiekszenie dzietnosci.
    Kompleksowo to nalezaloby uzyc wszystkich tych metod naraz tym bardziej ze problem
    nadciagnie za kiladziesiat lat - na emerytury przejda ludzie bezdzietni ktorzy nie
    odlozyli kapitalowo na emerytury. Oj bedzie dym....

    b.

  • 86. Data: 2015-06-18 10:11:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    ZUS to nie piramida finansowa tylko ZUS. Nieprawidłowe jest że w Polsce są jakieś
    przywileje emerytalne. Które dodatkowo obciążają budżet.

  • 87. Data: 2015-06-18 10:18:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 10:09:12 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > problem nadciagnie za kiladziesiat lat - na emerytury przejda ludzie bezdzietni
    ktorzy nie odlozyli kapitalowo na emerytury. Oj bedzie dym....

    Co to znaczy nie odlozyli?
    Ja dzieci zamierzam miec niebawem. Ale zalozmy ze nie bede mial. Na ZUS
    odkladam od 18 roku zycia bez przerwy - bede pracowal do 67. Chcesz mi
    powiedziec, ze przez te 49 lat nie odloze na swoja emeryture!? :-)
    Placac srednio 600 pln skladki emerytalnej oddam panstwu ponad 350 tys pln.
    Emerytury dostane moze 1000 pln. Srednia dlugosc zycia 72 lata, czyli przez 5
    lat bede pobieral emeryture. 60 miesiecy * 1000 = 60 tys pln. To gdzie ta
    reszta sie podziewa - 290 tys pln?? Ja wiem gdzie - w tym roku np. ZUS
    udzielal porad platnikom na SYCYLII :D Swoja droga smieszna sprawa bo nie
    wiadomo ktora mafia ktorej doradzala ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2015-06-18 10:40:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-18 o 10:03, Adam Sz. pisze:

    > Krzywa Laffera znasz?
    > Dalsze podnoszenie podatkow spowoduje ucieczke wiekszej ilosci pracownikow
    > do szarej strefy. Wzglednie wiecej zarobi Wizzair / Ryanair :-)

    Zauwaz, ze to dla nas jest dosc realny scenariusz. Po przejeciu przez
    rzad pieniedzy z OFE zniknelo zobowiazanie skarbu panstwa wobec
    przyszlych emerytow. Rzad bronil sie przed progiem ostroznosciowym przez
    chwilowe pozbycie sie udokumentowanego zobowiazania w bilansie. Czy
    przyszlych emerytow ubylo? Nie. Czy zobowiazania nie ma? Na papierze
    nie, ale pojawi sie kiedy ludzie Ci stana sie emerytami. Przy ujemnym
    wskazniku demograficznym rzad bedzie mial wlasnie dwa wyjscia. Trzecim
    na dzis jest wspieranie duzych rodzin i zachecanie do dzietnosci.

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2015-06-18 10:43:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > przez 5
    > lat bede pobieral emeryture. 60 miesiecy * 1000 = 60 tys pln. To gdzie ta

    Coś kręcisz :-)

    Jeśli w formie składek _emerytalnych_ wpłacisz 350 tys to tyle
    (zwaloryzowane) zostanie podzielone przez przewidywaną długość życia. ZUS
    nie pobiera haraczu "za zarządzanie" jak OFE :-)
    Więc jeśli tylko ktoś na bieżąco będzie do skarbca ZUS wpłacał pieniądze to
    Ty swoje dostaniesz.

    PRoblem jest gdzie indziej - co z tego że co miesiąc płacisz setki czy
    tysiące "na ZUS" skoro z tego tylko jakaś część to składka emerytalna -
    rezta to zdrowotna, rentowa i Bóg (jeśli istnieje) wie jakie jeszcze :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 90. Data: 2015-06-18 10:45:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-18 o 10:18, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > reszta sie podziewa - 290 tys pln?? Ja wiem gdzie - w tym roku np. ZUS
    > udzielal porad platnikom na SYCYLII :D Swoja droga smieszna sprawa bo nie

    I to jest wlasnie slabosc tego rzadu. Byla szansa to ogarnac. Ale lepiej
    przejadac on line, wciskajac ciemnote ludowi.

    Pozdro.. TK