  • 151. Data: 2010-12-28 00:06:51
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > No niestety to jest racja. Jakos ci instalatorzy nie chca sie uczyc
    > pozostajac za technologia z 10 lat z tylu. Mam podobny przypadek u
    > znajomego. Pogodowka pod kociol, a podlogowka na zaworze RTL z pompa przy
    > rozdzielaczu.

    Te RTL-e wcale nie są takie głupie :) U mnie jakieś 45-50m2 podłogówki
    chodzi na 3 rtlach i działa. Oczywiście nie mam dodatkowej pompy do
    podłogówki :)

    --
    Bartek

  • 152. Data: 2010-12-28 00:44:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Te RTL-e wcale nie są takie głupie :) U mnie jakieś 45-50m2 podłogówki
    > chodzi na 3 rtlach i działa. Oczywiście nie mam dodatkowej pompy do
    > podłogówki :)

    Ja nie mowie, ze jest glupie, ale skoro pogodowka to lepiej centralny
    mieszacz i do tego pogodowka a tak trzeba do szafki zajzec pare razy bo albo
    za cieplo, albo za zimno.

    Pozdro.. TK

  • 153. Data: 2010-12-28 06:13:04
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 27-12-2010 14:39, Roman Rumpel rzecze:

    > W każdym języku? Proponuję sprawdzić jak po angielsku jest "podlewać".

    - Mum, does one say "to water a horse"?
    - Yes, my son, why do you ask?
    - I am going to milk the cat...

    ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 154. Data: 2010-12-28 06:20:08
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 27-12-2010 20:46, Plumpi rzecze:

    > Albo "indyczyć się" ;)

    Zbaranieć, wodować, lądować, przyziemiać,
    ubóstwiać, udomowić i jeszcze pewnie stadko
    innych by się znalazło...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 155. Data: 2010-12-28 06:49:06
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 24-12-2010 14:04, Jan Werbinski rzecze:

    > Wychodzi na to, że dla domu się nie opłaca. Drogi gadżet. Snobizm.
    > Dowartościowanie się przed sąsiadami.

    Kolega z pracy wykonał sobie własnym sumptem.
    Szkoda, że nie wie, iż mu się nie opłaca,
    bo jest bardzo zadowolony ;-)

    Wydaje mi się, że każdy umie policzyć sam, czy taka
    inwestycja mu się zwróci, ale jak widać, myliłem się :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 156. Data: 2010-12-28 07:09:53
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Ksenon D2S nie jest znow taki drogi. Poza tym pierdzieli trzy po trzy w
    > kolko o tym samym.

    Nie o same ksenony chodzi. Sam nie wymieni bo to już nie te auta gdzie
    spręzynkę odgiąłeś palcami i już żarówka w ręku.
    Wymiana w warsztacie ksenonów w VW Passat kosztowała bagatela 850zł :)
    W takim Bentley ze 2x drożej ?

    Marek

  • 157. Data: 2010-12-28 07:13:25
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > To zależy czy moczysz d...ko w wannie czy używasz prysznica oraz do jakiej
    > temperatury grzejesz wodę w bojlerze.
    > Wiadomo, że przy korzystaniu z wanny 80l dla jednej osoby może być zbyt
    > malo.
    > Ale używając prysznica z ograniczniekim przepływu do 8-10 litrów na minutę
    > i do tego grzejąc do 80stC oraz mieszając wodę z bojlera z wodą zimną to
    > spokojnie wystarczy dla 3-4 osób, które korzystają z prysznica tylko w
    > celu kąpieli, a nie relaksu.

    Mając dorastającą córkę w domu można by pomyśleć że nie ma na swiecie
    takiego zbiornika ciepłej wody którego by nie oprózniła :)

    Marek

  • 158. Data: 2010-12-28 07:20:49
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:ifbvg1$57l$1@news.onet.pl...
    >W dniu 27-12-2010 20:46, Plumpi rzecze:

    > Zbaranieć, wodować, lądować, przyziemiać,
    > ubóstwiać, udomowić i jeszcze pewnie stadko
    > innych by się znalazło...

    No już wiem, już wiem.... Doczytałem douczyłem...
    A pani z polskiego nie lubiłem bo to żona komucha była.

    Marek

  • 159. Data: 2010-12-28 07:54:50
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Płaskie kolektory są już znane od lat 50'
    > Co miało się ujawnić to się dawno ujawniło i zostało poprawione.

    Samoloty są znane od 100 lat, a w nowych się zdarzają nieoczekiwane usterki.

    > Jeżeli instalacja zrobiona poprawnie i nie dochodzi do jej przegrzewania
    > to szlamu jest malutko.
    > Po zlaniu glikolu zawsze go można przepuścić przez filtr taki jak do
    > powietrza w samochodzie, zmierzyć temperaturę zamarzania refraktometrem
    > albo wskaźnikiem pływakowym i w razie czego dolać koncentratu. Nie ma
    > sensu wymieniać całości.

    Skoro uważasz, że warto ryzykować.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 160. Data: 2010-12-28 07:55:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > ma co brac pod uwage tych wymian.

    > Ksenon D2S nie jest znow taki drogi. Poza tym pierdzieli trzy po trzy w

    A Ty pierdzielisz w kółko o tym samym. Ktoś Ci płaci za krucjatę przeciwko
    rozsądnie myślącym przeciwnikom solarów?