  • 341. Data: 2010-12-30 23:41:56
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:b1d75e40-7074-4cd6-b5ec-7e9e12801de9@l17g2000yq
    e.googlegroups.com...

    > A widziales Ty kiedys dom pasywny ?
    >
    > http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/grafika/dom-pasyw
    ny/projekt-poludnie-zdjecie-duze.jpg
    > http://blog.xella.pl/budujemy/resource/dom-pasywny.j
    pg
    > http://www.domyidomki.com/files/domy-pasywne.jpg
    >
    > Faktycznie nie ma okien !:D Pasywniak korzysta z energii slonecznej -
    > jezeli Twoje (i Ghosta) prawdy na temat braku wplywu zyskow
    > slonecznych na bilans energetyczny domu bylyby prawdziwe, to znaczy ze
    > wszyscy projektanci, wykonawcy i uzytkownicy domow pasywnych sa
    > poprostu glupi! :)

    Tak sie zastanawiam, czy okna tam sa takie same jak nasze no i co robi
    kolektor na dachu? :-DD

    Pozdro.. TK

  • 342. Data: 2010-12-30 23:43:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    i17g2000vbq.googlegroups.com...

    > W moim domu ok 4 tys kWh w ciagu roku. Dane pakietu szybowego
    > dokladnie wprowadzilem - a ja mam trzy szyby, a nie dwie :) Jezeli
    > uwazasz, ze ciepelko nie wpada to wystarczy polozyc gola reke na kilka
    > chwil w promieniach padajacych przez szybe - wyraznie czuc cieplo.
    > Albo zwykly termometr polozyc w sloncu (za szyba).

    Promieniach padajacych...
    Przypominam, ze deprecjonujesz uzycie solara zima vs. PC bo slonca malo.

    Pozdro.. TK

  • 343. Data: 2010-12-31 00:09:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 31 Gru, 00:41, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Tak sie zastanawiam, czy okna tam sa takie same jak nasze no i co robi
    > kolektor na dachu? :-DD

    Nie zdziwilbym sie, jakby sluzyl do grzania CO tymi resztkami energii
    jakie w zimie wysysa ze slonca ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 344. Data: 2010-12-31 00:10:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > O ile ja pamietam to na wszystkich swietych szedlem bez czapki i
    > rekawiczek, ten rok byl u nas *wyjatkowo* cieply. Zima przyszla
    > dopiero w grudniu - nagle. Wczesniej bylo super cieplo - PPC miala
    > idealne warunki do dzialania do konca listopada :)

    W pazdzierniku to ja kociol odpalilem bo temp. byly ponizej 10C. Na poczatku
    listopada i owszem bylo cieplo, ale byly tez przmrozki i skrobanie szyb.
    Zreszta na poczatku listopada slonca bylo pod dostatkiem.

    Pozdro.. TK

  • 345. Data: 2010-12-31 00:11:28
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 31 Gru, 00:43, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Promieniach padajacych...
    > Przypominam, ze deprecjonujesz uzycie solara zima vs. PC bo slonca malo.

    Juz sie tlumaczylem Ghostowi wyzej dlaczego tak uwazam - poczytaj :)
    Masz teraz snieg na solarze? Bo ja mam dach od miesiaca bialy. Poza
    dwoma dniami jak byla odwilz. Okna mam jednak przezroczyste i nie ma
    na nich sniegu :-) No i mam ich 30m2, a nie 4-5!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 346. Data: 2010-12-31 00:28:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    o.googlegroups.com...

> [...]
    > dwoma dniami jak byla odwilz. Okna mam jednak przezroczyste i nie ma
    > na nich sniegu :-) No i mam ich 30m2, a nie 4-5!

    Po odwilzy niedawnej nie mam na kolektorze grama sniegu mimo sporych
    ostatnio opadow. Wiatr powoduje zamiecie, ale nie na tej czesci dachu.
    Kolektor w stanie stagnacji tj. bez przeplywu przy padajacym sniegu tj.
    sporym zachmurzeniu pokazuje temp. max +9C i temp. na zewnatrz miedzy -5
    a -10C. Takie same temp. byly na kolektorze prawie trzykrotnie mniejszym w
    zeszlym roku, a sprawnosc kolektora to delta 55C. O ile potrafie to
    zinterpretowac, to dla ogrzewania domu obecne uzyski sa bez znaczenia biorac
    pod uwage stosowane szyby i kat padania. Zeby bylo ciekawiej, w sloneczne
    dni o tej porze roku nie zauwazam zadnych wzrostow temp. w pomieszczeniu
    gdzie mam sterownik od poludnia. Ogrzewanie oparte wylacznie o temp.
    zewnetrzna z czujnikiem na polnocnej scianie czyli bez wplywu temp.
    wewnetrznej. Uzyski o ktorych piszesz moga miec znaczenie, ale nie w grudniu
    przy obecnej pogodzie. Zatem dla solara porownanie wypadnie analogicznie i
    tym gorzej dla porownywanej PC.
    Zreszta posiadanie solara nie zmniejsza uzyskow przez okna za to taka pompa
    nie da zupelnie nic, podobnie jak solar ale tylko do czasu wypogodzenia sie
    przy obecnych temperaturach.

    Pozrdro.. TK

  • 347. Data: 2010-12-31 07:21:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    > jezeli Twoje (i Ghosta) prawdy na temat braku wplywu zyskow
    > slonecznych na bilans energetyczny domu bylyby prawdziwe

    Domyslam sie, ze sugerujesz iz napisalem, ze slonce nie ogrzewa domu przez
    okna - otoz klamiesz.

  • 348. Data: 2010-12-31 07:22:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Tak sie zastanawiam, czy okna tam sa takie same jak nasze no i co robi
    > kolektor na dachu? :-DD

    Pracuje na zerowym COPie.

  • 349. Data: 2010-12-31 07:23:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    q.googlegroups.com...

    > Czepiasz sie mnie, ze biore pod uwage wplyw slonca na ogrzewanie domu,
    > a przy solarach uznaje, ze slonca niet. To Ci tlumacze dlaczego slonce
    > w zimie solarow nie ogrzewa

    Alez wytlumacz to tym solarom, ktore jednak w zimie pracuja.

  • 350. Data: 2010-12-31 07:27:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisal w wiadomosci

    > Nie prawda! Adam co rusz grasz ponizej pasa.

    Refleks szachisty ;-)