  • 71. Data: 2010-12-26 20:03:35
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kurdebalans" <n...@g...pl> wrote:
    > całość
    >
    > Po co chcesz to robic?
    > Polecam lekturę KKS.
    > Może będzież miał taniej ale będziesz się lękał zaglądnąć do skrzynki na
    > listy.

    Każdego kto chce zaoszczędzić traktujesz jak złodzieja?
    Może sformułuję to inaczej: elementy instalacji kupię w firmie instalacyjnej
    znajomego.
    Dlatego, że teoretycznie on dostanie lepszy rabat w hurtowni, w której chcę
    to nabyć, poza tym łatwiej będzie mi uzyskać dotację, gdy pokażę jedną
    fakturę na całość instalacji. Ponadto i tak będę potrzebował go do wykonania
    próby szczelności i napełnienia instalacji glikolem.
    Uważasz, że jest to niezgodne z prawem?

    --
    Bartek

  • 72. Data: 2010-12-26 20:06:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Koszt kWh z prądu to 0,25 zł (z wszystkimi opłatami). Koszt inwestycji to
    > 600 zł w termę. Wielokrotnie obliczałem. Solary nie opłacają się u mnie.
    > Zaczną sie opłacać jeśli cena kompletnej instalacji spadnie do 3-4
    > tysięcy.

    Juz Ci pisalem, ze dla Twojego konkretnego przypadku instalacje solarna
    zamkniesz spokojnie w tych pieniadzach. Jeden kompletny kolektor to 1500zl,
    zasobnik 100 litrow i zestaw pompowy spokojnie kupisz za reszte. Po kiego
    produkujesz tu swoja niekompetentna malosc po raz kolejny?

    > WYŁĄCZNIE opłacalność powinna być jedynym kryterium budowy instalacji,
    > która nie zwiększa komfortu, a służy TYLKO oszczędnościom.

    Na wsiach akurat czesto nie ma gazu, zuzywa sie sporo cieplej wody i druga
    taryfa bardzo czesto bywa nieoplacalna. Posiadanie solarow sprawia, ze nie
    trzeba co dzien rozpalac w kotle od rana, ale tego w swej ignorancji i
    cynizmie nie pojmiesz.

    TK

  • 73. Data: 2010-12-26 20:19:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > W zaokrągleniu koszt to 3500zł + kolektor. Kolektor próżniowy ulrich (24
    > rury, 3,9m2) to wydatek ok. 2000zł.

    Lepiej zainwestuj w dwa plaskie Hewalexa.

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2010-12-26 20:34:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Pod warunkiem, że ten regulator pokojowy pełni rolę tylko i wyłącznie
    > ogranicznika temperatury w celu okresowego jej obniżania, a nie
    > podstawowego

    Jaki sens ma obniżanie temperatury podłogówki? Wyjazd na parę dni czy noc?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 75. Data: 2010-12-26 20:38:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Pisząc "wszystkimi urządzeniami" nie miałem na myśli tylko tych do
    > podgrzewu wody ale także 300watowe telewizory, komputery, elektronarzędzia
    > w garażu, jakieś urządzenia pomiarowe w warsztacie i mnóstwo innych
    > których w nocy raczej nie używam, natomiast w dzień jak najbardziej. Nie
    > wyobrażam sobie zasuwać do domu o 13:00 po to aby w ciągu dwóch tych dwóch
    > godzin ugotować obiad albo po to aby wsadzić naczynia do zmywarki.

    Po co miałbyś to robić? Na G12 prąd w szczycie kosztuje 60 groszy, a G11 50
    groszy. Warto o 10 groszy się bić kosztem wygody, w przypadku urządzeń
    zużywających mało energii?

  • 76. Data: 2010-12-26 20:39:43
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Rozumiem że TV oglądasz tylko w godzinach 10:00 - 6:00 chyba że jest
    > włączony 24h/dobę i tu dostrzegasz zalety dwóch taryf:)
    > To samo dotyczy mnóstwa innych urządzeń urzywanych
    > _u_mnie_raczej_w_ciągu_dnia. Nie przywykłem
    > dłubać coś w garażu albo w warsztacie elektronarzędziami w godzinach
    > nocnych.

    Ja też. Używam kiedy chcę. Stać mnie. Droższy o 20% prąd w szczycie jest
    rekompensowany z nadwyżką tańszym prądem o 50% poza szczytem, który używają
    urządzenia kontrolowane zegarami.

  • 77. Data: 2010-12-26 20:42:21
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Jeśli już to w instalacji solarnej nie powinno się uwzględniać 100%
    > kosztów tak jak to uparcie wiele osób czyni.
    > Dlaczego? Ano dlatego gdyż nie mając solarów jakiś zbiornik i parę metrów
    > rur i tak się kupuje, tym bardziej jeżel ktoś jak ty grzeje w drugiej
    > taryfie w nocy. Więc duży bufor wody - czytaj zbiornik - musisz także
    > kupić.

    Nie musi być duży. Może być tylko taki, który jest potrzebny na potrzeby
    ludzi, a nie wielki do magazynowania wody na pochmurne dni. Terma kosztuje
    400-800 zł. I to cała instalacja.

    > Ktoś ci napisał że ten link trąci mchem a i ceny też z kosmosu. Ja używam
    > zbiornik Austria Email z dwoma wężownicami oraz miejscem na grzałkę
    > elektryczną który kupiłem parę lat temu za 2000zł. Więc ten w przykłądzie
    > zbiornik za 6 tys zł to chyba nierdzewki bo zwykłe tyle nie kosztują.
    > Myślę że twój bufor do grzania wody w II taryfie też nie jest z nierdzewki
    > tylko jakiś zwykły za 1500-2000zł.

    Zwykły zbiornik Siemensa za 600 zł 80l. Najzwyklejszy. Jak nie wymienię mu
    anody, to za 8-10 lat pójdzie na złom.

  • 78. Data: 2010-12-26 21:12:04
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Jaki sens ma obniżanie temperatury podłogówki? Wyjazd na parę dni czy noc?

    Też się zastanawiam :)

  • 79. Data: 2010-12-26 21:50:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Dawid wrote:

    > To po co te solary?
    > Masz agregat na pogodę? :-)

    do agregatu podłącza sie baterię promienników podczerwieni i solary hulają
    aż miło.

  • 80. Data: 2010-12-27 08:15:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Nie podanie kilku takich czynników w "odpowiedzi" jest bez znaczenia
    > przy uznaniu *odpowiedzi* za trolling? :-)

    NIEPODANIE
    "Cząstkę nie z rzeczownikami pisze się łącznie, nawet gdy rzeczownik
    pochodzi od czasownika i dziedziczy po nim schemat łączliwości
    składniowej".

    -- Mirosław Bańko, PWN