  • 121. Data: 2013-03-26 10:43:41
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:5150c6f5$0$1215$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie podałeś trendów. Ale możesz użyć swojej regresji liniowej i podać
    > trendy dla danych
    >
    > http://berkeleyearth.lbl.gov/auto/Global/Full_TAVG_c
    omplete.txt

    > Proszę bardzo. Policz.

    To nie wywod naukowy, wiec liczyl nic nie bede. Bazowalem wczesniej na
    wykresach jakie podales. Napisalem watpliwosci i nic, cisza. Nie starales
    sie nawet wytlumaczyc, tylko kolejny raz zacieniasz podajac nastepne
    kilometry danych. Zejdzie mi sie z tydzien po kolacji zanim to ogarne, a
    nawet jak to zrobie to i tak zacytujesz kolejna jeszcze bardziej
    skomplikowana tabele. To nie ma najmniejszego sensu.

    Pozdro.. TK

  • 122. Data: 2013-03-26 10:50:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Obrazek drugi
    > http://berkeleyearth.org/results-summary/
    >
    > tam jest link do danych z których powstał obrazek.
    >
    > http://berkeleyearth.lbl.gov/auto/Global/Full_TAVG_c
    omplete.txt

    A nie, wybacz. Tak nawiedzony to nie jestem.
    Mozemy sobie dyskutowac o reprezentatywnej kresce tych danych w ukladzie
    wspolrzednych - czemu zreszta sluzy wykres - ale tych danych trawic nie mam
    najmniejszej ochoty w imie dyskusji o ktorej za tydzien nie bedziemy
    pamietali. Te dane to kreska obrazujaca trend i o tym mozemy rozmawiac.

    Pozdro.. TK

  • 123. Data: 2013-03-26 10:55:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Fizyków po odkryciu zasad dynamiki Newtona też wysłałbyś na spawaczy? :-)

    Nie o to chodzi. Skoro juz wymyslili i sa tacy pewni to co moze sie zmienic?
    Przeciez uznaje sie, ze CO2 jest glownym czynnikiem powodujacym ocieplenie,
    na niego podobno mamy wplyw (ilosc) to zozumiem, ze sprawa nie jest
    rozwojowa. Do rejestrowania kolejnych danych nie potrzeba odkrywczych prac
    naukowych. Zbadali, odkryli, wypowiedzieli jedynie sluszna teze, nie
    powiedza co z tym zrobic to czego jeszcze od nich mozemy sie dowiedziec?

    Pozdro.. TK

  • 124. Data: 2013-03-26 11:04:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Im dalej w historii pomiarów, tym większe niepewności. Dlatego nie wiem,
    > dlaczego koniecznie chcesz szukać drobnych wahań temperatury w danych
    > obarczonych dużą niepewnością (dane z XVIIIw.)? Przez te dane można
    > narysować prostą kreskę i też będzie zgodna z pomiarami.

    No i widzisz. Skoro nie mamy pewnosci co do tych danych, to skad wiemy, ze
    teraz jest cieplej? Zauwazyles napewno, ze ekstrema z okolic lat 1750 rownie
    dobrze nie musza sie wiele roznic od dzisiejszych pomiarow biorac pod uwage
    "gray band". Po to czepnalem sie tego okresu, zeby pokazac tendencyjna
    metode interpretacji prezentowanego wykresu. Jak dla mnie to mozemy sobie
    przyjac jakies tam prawdopodobienstwo zmian z zalaczona 95% niepewnoscia.
    Wiecej do dyskusji nie wniose i wybaczcie drodzy uczestnicy, ze sie
    grzecznie oddale.

    Pozdro.. TK

  • 125. Data: 2013-03-26 11:39:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 25 Mar 2013 21:27:53 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > ?????
    >
    > Poczytaj i pogadamy
    > http://doskonaleszare.blox.pl/2011/01/FAQ-Klimat-i-j
    ego-zmiany.html

    > M.

    skoro to takie proste to czemu nie podasz prostej odpowiedzi?
    Nie potrafisz?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 126. Data: 2013-03-26 11:40:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 25 Mar 2013 22:56:47 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Tak. Chodzi o dokładanie ocieplenia (izolacji).
    >
    > Cytuję mój przykład:
    >
    > Stosując analogię do domu:
    >
    > Wyobraź sobie, że masz w domu piec w którym zawsze tak samo palisz. Na
    > zewnątrz jest stała temperatura i w domu także ustali się jakaś stała
    > temperatura. Jeśli dołożysz 1cm warstwy ocieplenia (styropian) to więcej
    > energii zostanie w środku i podwyższy się temperatura. Temperatura
    > będzie rosła aż znowu wyrównają się straty ciepła przez ściany z
    > ogrzewaniem (przy większej różnicy temperatur są większe straty).

    czyli jednak zakładasz, że piec pali tak samo. Czyli podstawowy błąd w
    założeniach efektu antropomorficznego ocieplenia. I całą resztę wywodu
    mozesz sobie do tego pieca wrzucić.

  • 127. Data: 2013-03-26 11:44:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 25 Mar 2013 21:03:49 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > A jakiś argument. Na razie świecisz swoją ignorancją.

    ja nie twierdzę, w przeciwieństwie do Ciebie, że wiem. Ja pokazuję
    wątpliwości i pyatm Cię o uzasadnienie, którego nie potrafisz przedstawić.
    To kto tu świeci ignorancją?

    > Żeś się podsumował, że ho ho. Wszystkie dzieci w przedszkolu będą cię
    > podziwiać.

    i to są wsyzstkie twoje argumenciki. Braki usiłujesz nadrobić arogancją.

    > Jeśli masz coś w temacie globalnego ocieplenie to napisz. Jak na razie
    > nie podałeś żadnego argumentu, poza przypisywaniem innym swoich własnej
    > ignorancji.
    >
    > M.
    nie jesteś w stanie pokazać jakichkolwiek argumentów na antropomorfizm
    ocieplenia. Wziąłeś malutki kawałek historii i mimo tego nie jesteś w
    stanie pokazać żadnego modelu, którego wyniki pokrywałyby się z
    rzeczywistością. Znaczy to, że jest to tylko bardzo naciągana teoria
    służąca wyciagnięciu kasy. Zaprzecz temu dowodem naukowym.

  • 128. Data: 2013-03-26 15:07:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 marca 2013 11:04:37 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Wiecej do dyskusji nie wniose i wybaczcie drodzy uczestnicy, ze sie
    >
    > grzecznie oddale.
    W samą porę się wycofujesz bo własnie widze za oknem ocieplenie klimatu.
    I bocianów póki co nie widze ale k...a kret wrócił;)

  • 129. Data: 2013-03-26 15:45:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > ale k...a kret wrócił;)

    I dobrze, ma tylko u mnie lazic? :-))

    Pozdro.. TK

  • 130. Data: 2013-03-26 21:22:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Teraz NIE MA żadnego znanego czynnika poza CO2.

    Smiala teza, baaardzo smiala teza. Szkoda, ze z dupy.