    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Date: Tue, 26 Mar 2013 11:04:37 +0100
    <514f770e$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <kipd6c$mqd$1@usenet.news.interia.pl>
    <5150aef5$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <kiqdla$nc7$1@usenet.news.interia.pl>
    <5150c6b1$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:5150c6b1$0$1215$65785112@news.neostrada.pl...

    > Im dalej w historii pomiarów, tym większe niepewności. Dlatego nie wiem,
    > dlaczego koniecznie chcesz szukać drobnych wahań temperatury w danych
    > obarczonych dużą niepewnością (dane z XVIIIw.)? Przez te dane można
    > narysować prostą kreskę i też będzie zgodna z pomiarami.

    No i widzisz. Skoro nie mamy pewnosci co do tych danych, to skad wiemy, ze
    teraz jest cieplej? Zauwazyles napewno, ze ekstrema z okolic lat 1750 rownie
    dobrze nie musza sie wiele roznic od dzisiejszych pomiarow biorac pod uwage
    "gray band". Po to czepnalem sie tego okresu, zeby pokazac tendencyjna
    metode interpretacji prezentowanego wykresu. Jak dla mnie to mozemy sobie
    przyjac jakies tam prawdopodobienstwo zmian z zalaczona 95% niepewnoscia.
    Wiecej do dyskusji nie wniose i wybaczcie drodzy uczestnicy, ze sie
    grzecznie oddale.

    Pozdro.. TK