  • 181. Data: 2013-03-30 00:00:05
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 29 Mar 2013 23:55:38 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Przez pewien czas w ostatniej historii była świetna korelacja pomiędzy
    > aktywnością słoneczną a klimatem. Zepsuło się, jak w atmosferze zrobiło
    > się za dużo CO2 (czyli pod koniec XXw.)
    >
    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/1648/klimat-zmien
    ial-sie-zawsze...-
    cz-3-Ukladanie-puzzli

    ROTFL. rozjazd na 30 latach w skali milionów i na tej podstawie
    twierdzisz, że CO2 jest winne?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 182. Data: 2013-03-30 00:16:57
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-30 00:00, masti pisze:

    ial-sie-zawsze...-
    > cz-3-Ukladanie-puzzli
    >>
    > ROTFL. rozjazd na 30 latach w skali milionów i na tej podstawie
    > twierdzisz, że CO2 jest winne?

    Nie. Nie na tej podstawie.

    Po raz kolejny przypisujesz mi swoje własne uprzedzenia.

    Tutaj trochę o tej odległej historii (po polsku, chociaż i tak nie
    przeczytasz, bo to wymaga myślenia)
    http://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/81/zmiany-kl
    imatu-w-przeszlosci
    http://doskonaleszare.blox.pl/2013/03/Arktyka-w-plio
    cenie.html

    M.

  • 183. Data: 2013-03-30 13:29:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 30 Mar 2013 00:16:57 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Nie. Nie na tej podstawie.

    a na jakiej? jaki to kataklizm CO2 nastapił w roku ca. 1970, że naraz tak
    wzrósł efekt cieplarniany?

    > Po raz kolejny przypisujesz mi swoje własne uprzedzenia.
    >
    > Tutaj trochę o tej odległej historii (po polsku, chociaż i tak nie
    > przeczytasz, bo to wymaga myślenia)

    widzisz i znowu adpersonami jedziesz co jest najlepszym dowodem na to, że
    nie masz normalnych argumentów

  • 184. Data: 2013-03-30 17:12:31
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-30 13:29, masti pisze:

    > a na jakiej?

    Na takiej:

    tu maszy wyjaśnione w prosty sposób z odniesieniem do publikacji naukowych
    http://doskonaleszare.blox.pl/2011/01/FAQ-Klimat-i-j
    ego-zmiany.html

    a tu masz prosto ale ze wzorami
    http://pilaster.blog.onet.pl/2008/12/16/globalne-oci
    eplenie-model-matematyczny/

    > widzisz i znowu adpersonami jedziesz co jest najlepszym dowodem na to, że
    > nie masz normalnych argumentów

    A przeczytałeś?

    Podałem ci linki do setek prac naukowych opisujących globalne ocieplenie.

    A jakie ty masz argumenty. Poproszę o argumenty poparte publikacjami
    naukowymi?

    M.

  • 185. Data: 2013-03-30 17:19:34
    Od: "M." <...@n...pl>

> [...]

    Na takiej:

    tu maszy wyjaśnione w prosty sposób z odniesieniem do publikacji naukowych

    http://anomaliaklimatyczna.com/2010/04/09/efekt-ciep
    larniany-pierwsze-przyblizenie/

  • 186. Data: 2013-03-30 18:03:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 30 Mar 2013 17:12:31 +0100 osobnik zwany M. napisał:

> [...]
    zawsze...-

    > Na takiej:
    >
    > tu maszy wyjaśnione w prosty sposób z odniesieniem do publikacji

    "Tekst na temat największego współczesnego mitu, czyli rzekomego wpływu
    ludzkich emisji dwutlenku węgla na gkobalne zmiany klimatyczne
    opublikowałem w wersji skróconej w tygodniku ,,Najwyższy Czas" nr 937/938"

    Nie wiedziałem, że Najwyższy Czas jest pismem naukowym gdzie publikuje
    się recenzowane prace. A teraz pokaż gdzie ten "model matematyczny"
    zgadza się ze wzrostem w 1970 i jak zgadza się z ociepleniem klimatu w
    czasach po zlodowaceniu. Bo autor "artykułu" jakoś zapomniał. Pomijając,
    ze jest to bełkot porównywalny jedynie z teorią smoleńską

    > A przeczytałeś?
    >
    > Podałem ci linki do setek prac naukowych opisujących globalne
    > ocieplenie.

    a nie potrafisz z nich wyjąć jednej prostej odpowiedzi.

  • 187. Data: 2013-03-30 20:09:52
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-30 18:03, masti pisze:

> [...]
    > czasach po zlodowaceniu. Bo autor "artykułu" jakoś zapomniał. Pomijając,
    > ze jest to bełkot porównywalny jedynie z teorią smoleńską

    :-)
    Tak. Akurat przeglądałem i przypadkowo wkleiłem nie ten link, co trzeba.
    :-)

    > a nie potrafisz z nich wyjąć jednej prostej odpowiedzi.

    Zadaj konkretne pytanie. Odpowiedź się znajdzie.

    Ponawiam pytanie:

  • 188. Data: 2013-03-30 20:16:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 30 Mar 2013 20:09:52 +0100 osobnik zwany M. napisał:

> [...]
    ego-zmiany.html

    > :-)
    > Tak. Akurat przeglądałem i przypadkowo wkleiłem nie ten link, co trzeba.

    tak, tak

    > Zadaj konkretne pytanie. Odpowiedź się znajdzie.

    zadałem już kilkukrotnie

    > Ponawiam pytanie:
    > A jakie ty masz argumenty. Poproszę o argumenty poparte publikacjami
    > naukowymi?

    ja mam wątpliwości. to Ty twierdzisz, że wiesz wszystko więc ty udowadniaj

  • 189. Data: 2013-03-30 20:40:43
    Od: "M." <...@n...pl>

    > a nie potrafisz z nich wyjąć jednej prostej odpowiedzi.

    Dobra. Niech będzie. Podam odpowiedź, ale nie będzie prosta :-)

    Najpierw kilka faktów

    1. Emisje CO2 są bezpośrednio związane ze zużyciem przez ludzkość
    energii, a zużycie energii w skali globu rośnie wykładniczo. Funkcja
    wykładnicza to takie coś, co rośnie coraz szybciej: 1,2,4,8, 16.
    Ludzkość podwaja zużycie energii AFAIR co ok. 30 lat.

    2. Jest coś, co fachowcy nazywają cyklem obiegu węgla w przyrodzie.
    Emisje i pochłanianie naturalne są ogromne. Jednak były w przeszłości w
    stałej równowadze. Do tej równowagi ludzkość dokłada swoje zaburzając tę
    równowagę i zwiększając koncentrację CO2.

    3. W drugiej połowie XX wieku wzrost CO2 w atmosferze raptownie
    przyspieszył. Tutaj masz obrazki z poziomem CO2.
    http://doskonaleszare.blox.pl/2009/03/Przemyslowe-em
    isje-CO2.html

    4. Po zmianie stężenia CO2 potrzeba trochę czasu aby osiągnięty został
    nowy stan równowagi, to reakcja na zmianę CO2 nie jest natychmiastowa
    (każdy, kto rozgrzewał zimny dom wie, że trochę to trwa).

    Biorąc to pod wpływ CO2 w drugiej połowie XXw. był na tyle istotny, że
    przeważył zmiany aktywności słonecznej. Po prostu został osiągnięty
    punkt, w którym efekt od CO2 był większy niż różnica aktywności słonecznej.

    I jeszcze coś: temperatura równowagowa na Ziemi zależy logarytmicznie od
    stężenia CO2.

    M.

  • 190. Data: 2013-03-30 20:58:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 30 Mar 2013 20:40:43 +0100 osobnik zwany M. napisał:

> [...]
    > wykładnicza to takie coś, co rośnie coraz szybciej: 1,2,4,8, 16.
    > Ludzkość podwaja zużycie energii AFAIR co ok. 30 lat.

    "W roku 2007 nasza cywilizacja wyemitowała 36 mld ton CO2 (w tym 31 Gt
    pochodziło z paliw kopalnych i produkcji cementu)," czyli 5Gt (14%) nie
    pochodzi z produkcji energii i cementu. Do tego produkcja cementu również
    nie jest produkcją energii. a więc bardzo duża część emisji CO2 nie
> [...]

    > stałej równowadze. Do tej równowagi ludzkość dokłada swoje zaburzając tę
    > równowagę i zwiększając koncentrację CO2.

    zgodnie z wykresem opisującym emisje CO2 efekt powinien wystąpić
    najpóźniej w 1950. Później nie ma żadnej gwałtownej przyczyny zmiany

    > 3. W drugiej połowie XX wieku wzrost CO2 w atmosferze raptownie
    > przyspieszył. Tutaj masz obrazki z poziomem CO2.
    > http://doskonaleszare.blox.pl/2009/03/Przemyslowe-em
    isje-CO2.html

    "mechanizm odpowiedzialny za obserwowany wzrost nie tylko pojawił się
    dopiero 200 lat temu" czyli nie w drugiej połowie XXw a na początku wieku
    XIX. czyli nie ma to nic wspólnego z rozjechaniem się korelacji w 1970

    > 4. Po zmianie stężenia CO2 potrzeba trochę czasu aby osiągnięty został
    > nowy stan równowagi, to reakcja na zmianę CO2 nie jest natychmiastowa
    > (każdy, kto rozgrzewał zimny dom wie, że trochę to trwa).

    czyli zgodnie z tym co napisałeś i zacytowanym przeze mnie fragmentem
    artykułu mechanizm musiałby zacząć działać na długo przed początkiem
    XIXw. Czyli przed rozpoczęciem ery uprzemysłowienia. Znowu brak związku.

> [...]
    > przeważył zmiany aktywności słonecznej. Po prostu został osiągnięty
    > punkt, w którym efekt od CO2 był większy niż różnica aktywności

    w podanych przez Ciebie danych nie ma niczego co uzasadniałoby gwałtowną
    zmianę w 1970.