  • 21. Data: 2009-05-12 19:53:54
    Temat: Re: No i kuję nieocieplone szczyty
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:gucir4$447$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > A dlaczego przy 1W nie występują bo chyba czegoś nie rozumiem.
    > Czyżby ściana 1W miała na górze zatyczkę a może ona w ogóle się nie
    > nagrzewa?
    > Wyłumaczy mi to ktoś?

    Sciana 1W ma takie same prarametry termiczne we wszystkie strony, kierunek
    przemarzania nie ma tu znaczenia, a zatem nie bedzie przemarzac z gory na
    dol.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-05-12 19:59:11
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Sciana 1W ma takie same prarametry termiczne we wszystkie strony, kierunek
    > przemarzania nie ma tu znaczenia, a zatem nie bedzie przemarzac z gory na
    > dol.

    Niespecjalnie jest to dla mnei logiczne w odniesieniu do szczytu...
    Zakładając, że ściana ma 50 cm, to żeby to się zgadzało, to od miejsca w
    którym kończy się ogrzewanie ściany do krawędzi szczytu też było 50 cm, choć
    cegła ze względu na swoją budowę (np. porotherm) raczej nie wyklazuje taki
    samych cen w pionie i poziomie jak się wydaje... Stąd ja bym ściany 1W jak
    najbardziej ocieplał od góry bo wg mnie są tak samo bezbronne jak i ściany
    2W.

    --
    Mariusz

  • 23. Data: 2009-05-12 20:20:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > wyklazuje taki samych cen w pionie i poziomie jak się wydaje... Stąd ja
    > bym ściany 1W jak najbardziej ocieplał od góry bo wg mnie są tak samo

    Wg. Ciebie wszystko moze byc, mi tam w sumie wszystko jedno. Tyle ze sciana
    1W o grubosci 50cm to raczej rzadkosc. Nie wszystkie sciany 1W to Porotherm,
    a nawet jesli to roznica w przewodzeniu ciepla pionowego i poziomego przez
    Porotherm jest jakas pomijalna, bo inaczej przemarzaly by w okolicach
    stropow i nadprozy. Ocieplenie poddasza w dzisiejszych czasach to co
    najmniej 20cm, a nie rzadko i 30cm. Mozna zgodzic sie, ze sciana w tym
    miejscu zaleznie od grubosci ocieplenia polaci bedzie nieco chlodniejsza od
    pelnej grubosci cegly, ale na pewno nie bedzie przemarzac.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-05-12 20:32:34
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > tym miejscu zaleznie od grubosci ocieplenia polaci bedzie nieco
    > chlodniejsza od pelnej grubosci cegly, ale na pewno nie bedzie przemarzac.

    Skoro nie 50 to ile? Ja mam 2W 30 + 15 to jechać do szczytu czy nie? Będzie
    deskowanie więc dodatkowa ochrona...
    Jak ktoś ma ścianę 1W 40 cm to faktycznie nie ma się co przejmować głupim
    szczytem bo przez wszystkie ściany tego ciepła ucieka już wystarczjaąco
    dużo...

    --
    Mariusz

  • 25. Data: 2009-05-12 21:13:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Skoro nie 50 to ile? Ja mam 2W 30 + 15 to jechać do szczytu czy nie?
    > Będzie deskowanie więc dodatkowa ochrona...

    Nie jechac do szczytu, tylko dac na gore sciany styropian jak Kiki pisze.
    Odizolujesz sciane z zewnatrz i z gory. Od wewnatrz bedziesz mial ocieplenie
    i bedzie git.

    > Jak ktoś ma ścianę 1W 40 cm to faktycznie nie ma się co przejmować głupim
    > szczytem bo przez wszystkie ściany tego ciepła ucieka już wystarczjaąco
    > dużo...

    :-))
    Nie wiem czy duzo, czy malo. Takie porownywanie nie ma wielkiego sensu, bo
    izolacyjnosc obu materialow sciany poza styropianem jest znaczaco rozna.
    Sama grubosc to nie wszystko. Cyfry oporu cieplnego tez ladnie wygladaja,
    ale w praktyce jak dolozymy wentylacje, okna, drzwi i co tam jeszcze to ten
    parametr juz nie koniecznie jest decydujacy, ale dobry dla cyfromaniakow,
    zwlaszcza tych drugiego miejsca po przecinku. :-) W konsekwencji okazuje
    sie, ze oszczednosci z tego nie przekrocza 100zl rocznie, a i to nie takie
    pewne. Co dopiero mowa o przemarzaniu.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2009-05-12 21:23:56
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > konsekwencji okazuje sie, ze oszczednosci z tego nie przekrocza 100zl
    > rocznie, a i to nie takie pewne. Co dopiero mowa o przemarzaniu.

    No faktycznie. Sorry ja pisząc to miałem na myśłi "poropodobne". Dlatego dla
    siebie wybrałem 2W - 30 cm poro (dla spokojności, większej ciszy i aby nie
    "jak wszyscy" -> 25 cm), do tego wełna 15 cm żeby było ciepło i ponownie
    cicho (też żeby nie "jak wszyscy" -> 10 lub 12 styro).

    --
    Mariusz

  • 27. Data: 2009-05-13 05:07:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > sie, ze oszczednosci z tego nie przekrocza 100zl rocznie, a i to nie takie

    Oj zaraz Twoje herezje Adam przy pomocy OZC wyprostuje;))

    Kris

  • 28. Data: 2009-05-13 08:16:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Oj zaraz Twoje herezje Adam przy pomocy OZC wyprostuje;))

    Hehe, no tak.
    Gorzej bedzie jak jednak okaze sie, ze styropian jest nasiakliwy i grzanie w
    pierwszym roku zapewnialo wiecej ciepla niz kazdego roku pozniej. Zrobienie
    zoptymalizowanego ogrzewania "na styk" w konsekwencji moze byc nie lada
    problemem, bo styropian moze nie izoluje z czasem tak jak zakladano na
    poczatku. No ale moze przesadzam i moze ci fachowcy od OZCtow doskonale
    znaja ten mechanizm i koryguja to w zalozeniach, w koncu nie zalezy im na
    robieniu zle. Moze tego mechanizmu w ogole nie ma i styropian pozostaje
    suchy jak pieprz przez kolejne 50 lat. A co jezeli nie i nikt tego nie
    przewidzial?? Pocieszeniem pozostaje fakt, ze zakladana obliczeniowa
    temperatura wystepuje w sezonie stosunkowo krotko i bedzie zimno co najwyzej
    parenascie dni w roku.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-05-13 08:50:34
    Od: "Decter" <decter(wytnij)@op.pl>

    To rzeczywiście błąd w sztuce murowania. Zastanawiam się jednak skoro sciana
    1W o szerokości 44 cm nie wymaga ocieplenia to szczyt w odległosci wiekszej
    niż 44 cm od góry też juz będzie jak gdyby ocieplony?

  • 30. Data: 2009-05-13 09:16:55
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 13 Maj, 10:50, "Decter" <decter(wytnij)@op.pl> wrote:
    > To rzeczywiście błąd w sztuce murowania. Zastanawiam się jednak skoro sciana
    > 1W o szerokości 44 cm nie wymaga ocieplenia to szczyt w odległosci wiekszej
    > niż 44 cm od góry też juz będzie jak gdyby ocieplony?

    Niby tak, pod warunkiem że styka sie z 44 cm ocieplenia dachu ...
    ;-)