  • 21. Data: 2009-07-22 11:41:09
    Temat: Re: Nowa pralka
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    medea pisze:
> [...]
    > tzn. naprawa jest nieopłacalna, bo trzeba by wymienić silnik. :(
    > Mniejsza z tym, czas kupić nową.
    > Jaką polecacie?
    > Wiem tyle, że nie chcę już pralko-suszarki, ponieważ z funkcji suszenia
    > w obecnej skorzystałam może 3 razy. Chcę więc taką, która bardzo dobrze
    > odwirowuje i najlepiej żeby pokazywała czas do końca prania. Mogłaby
    > mieć też funkcję opóźnionego startu.
    > Na co jeszcze zwracać uwagę?
    > Jaką pralkę polecacie?
    >
    > Potrzeba pilna, bo pranie się piętrzy.
    >
    > Aha, cena najlepiej do 2 tys. PLN, ale jeśli będą istotne powody, to dam

    Ja bym jednak dał do naprawy silnik, wiele w nim się uszkodzić nie
    mogło, przewinięcie silnika, to koszt max 300 zł, wymiana łożysk -
    50-100. Dokładnie nie powiem, ale jeśli pralka ma dobry bęben, nic
    innego nie siada, wypompowuje normalnie - nie nadgryziona zębem czasu,
    to jednak lepiej silnik zrobić.
    Zepsuty silnik można oddać do naprawy, tam gdzie rozruszniki i
    alternatory naprawiają.

  • 22. Data: 2009-07-22 17:22:38
    Od: medea <e...@p...fm>

    Jan Werbiński pisze:

    > Zaufaj mojemu doświadczeniu i dojdziesz.

    Hm, nadal nie rozumiem. Czy chodzi o porównanie z suszarką do włosów? ;)

    Tak czy siak - korzystając z tego doświadczenia - co oznaczają klasy
    wirowania od A do C? Nie idzie to do końca w parze z liczbą obrotów.
    Rozumiem, że klasa A oznacza dobre odwirowanie, ale na czym to innym
    polega, jeśli nie na szybkości wirowania?

    Przeglądam te pralki i taka mi się spodobała na oko, co Ty na to?

    http://www.megamedia.pl/pralka-aeg-electrolux-lavama
    t-84950.php?off=7

    Ewa

  • 23. Data: 2009-07-22 19:07:56
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Hm, nadal nie rozumiem. Czy chodzi o porównanie z suszarką do włosów? ;)

    Osobna suszarka - dobrze. Pralko suszarka - nieporozumienie.

    > Tak czy siak - korzystając z tego doświadczenia - co oznaczają klasy
    > wirowania od A do C? Nie idzie to do końca w parze z liczbą obrotów.

    Kup 1000-1200 obrotór i będzie OK.
    AEG jest chyba dobre. Mamie kupiłem podobną i działa.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 24. Data: 2009-07-23 10:04:39
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Misiek pisze:

    > 1. Zwrot pralki jako BUBEL... (gwarantuje Ci to prawo rękojmii)

    Nie wprowadzaj ludzi w maliny, bo jeszcze sie poslucha. Rękojma
    wystepuje przy sprzedaży firma-firma. Jesli kupowal prywatnie (a pralke
    raczej tak) - to ma gwarancje (tutaj producent/importer ustala co i jak,
    moze jej w ogole nie byc, byc tylko np na silnik itp) lub niezgodnosc
    towaru z umowa (tutaj ustawa do przeczytania, wszystko jest jasne wtedy,
    odpowiada sprzedawca, a nie producent, czas 0-6miesiecy - domniemanie
    wady fabrycznej, 7-24 miesiecy - ty musisz udowodnic wine fabryczna)

    > 2. zwrot częściowy gotówki za niepełnosprawne urządzenie

    serio? To poczytaj jeszcze ustawe - to sprzedawca decyduje w jaki sposob
    wykona - chyba ze nie odpowie w ciagu okreslonego czasu to znaczy ze
    uznal twoje roszczenia.

    > 3. wymiana pralki na nową (może byc inny model, inna pralka równoważna)

    jw.

    > To wszystko gwarantuje Ci umowa konsumencka (umowa kupna-sprzedazy)

    nie ma czegos takiego jak umowa kupna sprzedazy - jest albo kupna, albo
    sprzedazy.

    --
    Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

  • 25. Data: 2009-07-23 10:25:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 11:20:08 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > http://www.megamedia.pl/zestaw-pralka-suszarka-laczn
    ik-siemens-wm16s741pl-wt46w560by-wz20300.php?off=0

    O, dzięki, to i ja skorzystam - dodaję ją do mojego potencjalnego zestawu
    pralek "do kupienia". te 8 kg jest baaaaardzo zachęcające. Moja Ardo już
    chyba ze 12 lat pracuje i poza dwukrotną wymianą łożysk (pracuje cały ten
    czas bardzo intensywnie) nie chce się, cholerka jedna, popsuć, a czas by
    już chyba na nią :-)
    Ale suszarki już nie kupię, mam gdzie suszyć pranie, więc nie mam potrzeby
    kupowania suszarki.

  • 26. Data: 2009-07-23 10:27:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 11:56:28 +0200, slonko napisał(a):

    > (...)po za tym , ze mozna zdemontowac dolna
    > szuflade. typ pralki to (AQXXF 127) czy jakos tak. Rownie dobrze mozna
    > by na niej polozyc blok ołowiu - tak samo idiotyczne rozwiazanie.

    Bardzo mnie zaintrygowała sprawa demontażu dolnej szuflady, ponieważ w
    zamyśle miałam kiedyś kupno takiej pralki, tj z szufladą na dole. I właśnie
    mnie zastanawiało to, czy aby taka szuflada nie mogłaby pogarszać
    stabilności pralki... bo przecież to tak, jakby ciężkie wirujące urządzenie
    postawić na watłej, pustej skrzynce...

  • 27. Data: 2009-07-23 10:28:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 12:24:15 +0200, Misiek napisał(a):

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w

    > ale jemu nie chodzi o to żeby dojść.. a o to żeby kupić pralkę :-))
    > nie mieszaj sexu do pralki hehehe

    O, to, to :-D

  • 28. Data: 2009-07-23 10:42:52
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Ale suszarki już nie kupię, mam gdzie suszyć pranie, więc nie mam potrzeby
    > kupowania suszarki.

    Witaj!

    Błąd. Suszarka bardzo się przydaje, nawet gdy ma się suszarnię,
    zwłaszcza przy gościach, dzieciach oraz wnukach... Taki zestaw to pełny ciąg
    technologiczny - warto dopisać do listy magiel domowy i urządzenie do
    prasowania. Warto wtedy mieć osobne pomieszczenie do tych prac może być w
    suchej piwnicy lub suterenie.

  • 29. Data: 2009-07-23 10:59:22
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h49cjv$9et$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > twoje roszczenia.

    > jw.

    > nie ma czegos takiego jak umowa kupna sprzedazy - jest albo kupna, albo

    Rękojmia - odpowiedzialność sprzedającego względem kupującego za wady
    fizyczne oraz prawne sprzedawanej rzeczy. W polskim prawie cywilnym jest
    uregulowana w art. 556-576 Kodeksu cywilnego) przy umowie sprzedaży, ma
    również odpowiednie zastosowanie do innych stosunków prawnych. W przypadku
    sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów stosuje się niezgodność
    towaru z umową (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2002 r.
    Nr 141, poz. 1176)).

    Wady fizyczne mogą polegać na:

    1.. zmniejszeniu wartości, użyteczności rzeczy (np. przemakalność
    nieprzemakalnej kurtki),
    2.. niekompletności (np. brak oprogramowania do komputera, brak
    dokumentacji i instrukcji),
    3.. braku określonych właściwości (np. zawyżono parametry, użyto innych
    materiałów).
    Wada fizyczna może stanowić podstawę odpowiedzialności sprzedawcy, gdy
    istniała przed wydaniem rzeczy albo powstała po wydaniu rzeczy, ale z
    przyczyny tkwiącej już uprzednio w rzeczy.

    Wady prawne mogą polegać tylko na tym, że:

    1.. sprzedawana rzecz nie należy do sprzedającego, lecz jest własnością
    osoby trzeciej,
    2.. sprzedawana rzecz jest obciążona prawem na rzecz osoby trzeciej (np.
    hipoteką albo zastawem).
    Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi:

    1.. może żądać obniżenia ceny (art. 560 Kodeksu cywilnego); obniżenie ceny
    powinno odzwierciedlać rzeczywiste obniżenie wartości sprzedanej rzeczy;
    2.. może żądać usunięcia wady (art. 561 Kodeksu cywilnego); jeśli
    sprzedawca jest zarazem producentem kupujący może żądać naprawienia rzeczy;
    3.. może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (art. 561 Kodeksu
    cywilnego); sprzedawca ponosi wszelkie wynikłe z tego tytułu koszty, np.
    transportu, ubezpieczenia, pakowania itp.;
    4.. może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna,
    tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem
    (art. 561 Kodeksu cywilnego).
    Aby kupujący mógł skorzystać z ww. uprawnień musi dokonać tzw. aktów
    staranności, tj. zbadać dostarczone mu rzeczy, zawiadomić sprzedawcę o
    wykrytych wadach i zgłosić swoje roszczenia.

    Sposób reklamacji wybiera kupujący. Rękojmia za wady fizyczne jest skuteczna
    przez okres jednego roku a w przypadku budynku przez 3 lata; (w przypadku
    przedmiotów używanych okres może zostać skrócony, jednak nie bardziej, niż
    na okres 1 roku) (art. 568 Kodeksu cywilnego) od dnia wydania towaru, z
    zastrzeżeniem, iż wada zostanie zgłoszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesiąc
    od chwili wykrycia tej wady, a w przypadku produktów spożywczych terminy te
    są krótsze. Okres ten może zostać wydłużony, gdy sprzedawca wadę podstępnie
    zataił. Rękojmią nie są objęte rzeczy nabyte w postępowaniu egzekucyjnym lub
    upadłościowym. Okres rękojmi biegnie na nowo w przypadku wymiany towaru.

    Od 1 stycznia 2003 obowiązuje ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie ustawy Kodeks cywilny, która,
    jeśli dotyczy to konsumentów (osób fizycznych), wyklucza stosowanie art.
    556-581 Kodeksu cywilnego.

    Źródło "http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia"

    SPOOSOB REKLAMACJI WYBIERA KUPUJACY !!!!!!

    Rękojmia i gwarancja
    Jeśli konsument zakupił towar wadliwy lub zakupiony towar podczas
    użytkowania takim się okaże, może skorzystać z ustanowionych instrumentów
    ochronnych: rękojmi za wady fizyczne i prawne oraz gwarancji jakości.

    Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy względem
    kupującego, która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie
    z umowy stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych, jak i używanych.
    Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy, nie
    zależy od winy sprzedawcy, gdyż oparta jest na zasadzie ryzyka i ma
    charakter absolutny. Sprzedawca nie może się z niej zwolnić, nie może jej
    ograniczyć lub wyłączyć, gdyż w umowach z udziałem konsumentów (osób
    fizycznych) takie działanie jest niedopuszczalne.

    Poczytaj:
    http://www.um.oswiecim.pl/pl_chemik/19_2002/articles
    /konsument.html

    A gwarancja jest DOBROWOLNA (producent wcalke nie musi jej udzielac).

    Różnice pomiędzy rękojmią i gwarancją:

    Rękojmia Gwarancja
    powstaje: - z mocy prawa - dobrowolna, powstaje po wydaniu dokumentu
    gwarancyjnego
    odpowiada: - sprzedawca - gwarant (m.in. producent, hurtownik,
    dealer, sprzedawca)
    czas trwania: - 1 rok lub 3 lata - określony w karcie gwarancyjnej lub
    1 rok
    przedłużenie terminu: - terminu nie przedłuża się - możliwość
    przedłużenia terminu (o czas kiedy konsument nie mógł korzystać z towaru z
    powodu jego wadliwości, np. towar pozostawał w serwisie) lub liczenia go od
    nowa
    uprawnienia konsumenta: - odstąpienie od umowy (z zastrzeżeniem art.
    560 i 561 k.c.)
    - obniżenie ceny
    - wymiana
    - usunięcie wad - określone w karcie gwarancyjnej
    lub
    - usunięcie wad ewentualnie wymiana
    o sposobie załatwienia reklamacji decyduje: - konsument (z
    zastrzeżeniem art. 560 i 561 k.c.) - gwarant

  • 30. Data: 2009-07-23 12:19:04
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak
    sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy
    umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.

    Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi
    go zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy
    ma dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego
    doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    Art. 8.

    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Po trzecie - wkleiles zalezy rekojmy wzgledem gwarancji - a jak to sie
    odnosi do mojego postu? TCIOPS!!!!!!!

    --
    Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl