  • Date: Wed, 22 Jul 2009 13:41:09 +0200
    From: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Nowa pralka

    medea pisze:
    > Po ponad 10 latach zepsuła mi się pralka i jest już nie do naprawienia,
    > tzn. naprawa jest nieopłacalna, bo trzeba by wymienić silnik. :(
    > Mniejsza z tym, czas kupić nową.
    > Jaką polecacie?
    > Wiem tyle, że nie chcę już pralko-suszarki, ponieważ z funkcji suszenia
    > w obecnej skorzystałam może 3 razy. Chcę więc taką, która bardzo dobrze
    > odwirowuje i najlepiej żeby pokazywała czas do końca prania. Mogłaby
    > mieć też funkcję opóźnionego startu.
    > Na co jeszcze zwracać uwagę?
    > Jaką pralkę polecacie?
    >
    > Potrzeba pilna, bo pranie się piętrzy.

> [...]

    Ja bym jednak dał do naprawy silnik, wiele w nim się uszkodzić nie
    mogło, przewinięcie silnika, to koszt max 300 zł, wymiana łożysk -
    50-100. Dokładnie nie powiem, ale jeśli pralka ma dobry bęben, nic
    innego nie siada, wypompowuje normalnie - nie nadgryziona zębem czasu,
    to jednak lepiej silnik zrobić.
    Zepsuty silnik można oddać do naprawy, tam gdzie rozruszniki i
    alternatory naprawiają.