eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNowa pralka › Re: Nowa pralka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Maverick <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Nowa pralka
    Date: Thu, 23 Jul 2009 14:19:04 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 45
    Message-ID: <h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl>
    References: <h44f69$j04$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h46ekd$14g$1@news.onet.pl>
    <h46hid$enp$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h46noq$udt$1@news.onet.pl>
    <h46q4l$8ev$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h49cjv$9et$1@inews.gazeta.pl>
    <h49gd1$1ks$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 44-to4-1.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1248351552 28174 94.75.96.44 (23 Jul 2009 12:19:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jul 2009 12:19:12 +0000 (UTC)
    X-User: krzysztofbober
    X-Antivirus: avast! (VPS 090722-0, 2009-07-22), Outbound message
    In-Reply-To: <h49gd1$1ks$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (Windows/20090605)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:113239
    [ ukryj nagłówki ]

    Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak
    sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy
    umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.

    Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi
    go zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy
    ma dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego
    doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:


    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    Art. 8.

    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Po trzecie - wkleiles zalezy rekojmy wzgledem gwarancji - a jak to sie
    odnosi do mojego postu? TCIOPS!!!!!!!

    --
    Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1