    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Date: Mon, 29 Dec 2014 13:43:39 +0100

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > Przepraszam, że się wtrącę, ale to oczywista... nieprawda.

    Bo? Rozumiem z tego stwierdzenia że Tobie krzyż przeszkadza stąd moje
    pytanie czy trójkąt albo kwadrat też Tobie przeszkadzają czy tylko wobec
    krzyża masz taką awersję?

    > Niewierzącemu nie przeszkadza krzyż czy krucyfiks jako taki
    > (czyli to, co dosłownie sobą przedstawia- choć zwłoki jakiegoś szczególnie
    > pozytywnego wrażenia nie powodują), lecz jako symbol zawłaszczenia
    > przestrzeni publicznej (szkoły/sądu/Sejmu) przez jedną grupę religijną.
    > Jeśli wisi w prywatnym domu, klubie, szkole wyznaniowej
    > - nikomu nic do tego.

    > Co innego, jeśli Najjaśniejsza Rzplita zostanie państwem wyznaniowym,
    > co jest jak najbardziej legalne pod warunkiem zmiany Konstytucji
    > (Art 25).

    ROTFL.
    Czy w konstytucji jest napisane że na placu może stać tęcza???
    Czy jest napisane że na rondzie może stać palma???
    To że gdzieś stoi (albo wisi) krzyż (albo dowolny inny symbol) nie łamie
    konstytucji - bo nikogo nie dyskryminuje ani nie czyni uprzywilejowanym.

    Jeśli właściciel sklepu ma ochotę powiesić sobie nad lada krzyż to niech
    sobie wiesza, jeśli inny ma ochotę powiesić sobie półksiężyc to niech sobie
    wiesza.
    Tak samo jeśli lokalna społeczność zechce sobie we wsi postawić krzyż to
    niech sobie stawia, jeśli zechce sobie postawić minaret to niech sobie
    stawia - na tym polega demokracja że to _większość_ ma prawo decydowania, a
    nie na tym, że jeden urażony będzie blokował innych.

    Mnie krzyż ni ziębi ni grzeje tak samo jak minaret, gwiazda Dawida, czy
    figurka buddy. Jeśli większość tak chce to mnie nic do tego!

    > Oczywiście w praktyce sami wiemy jak to wygląda. Wszystkie kościoły
    > są równouprawnione, ale niektóre są równouprawnione bardziej.

    I dlatego KK płaci podatki od pieniędzy które już raz zostały opodatkowane?
    Pisałem przy poprzedniej dyskusji jak idę z kolegami na piwo i się składamy
    a jeden idzie do kasy i płaci to nie musi płacić od tego podatków, a jak
    wierni KK robią sobie wspólną imprezę nazywaną sakramentami to ten który to
    organizuje (ksiądz) musi płacić podatek. Dlaczego??? Przecież kościół i
    plebania nie nalezą do niego tylko do parafii (a więc lokalnej
    społeczności).

    Pozdrawiam
    Ergie