  • 121. Data: 2011-01-09 19:18:23
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > To pokazujesz mu figę i wyciągasz umowę. Art. 673 KC.
    > Chyba, że sam się zgodziłeś na taki termin wypowiedzenia.

    Nawet jeżeli miałoby to być trzy miesiące, to nikt przy zdrowych
    zmysłach nie czuje się komfortowo przerzucając dwa-trzy razy do roku
    rodzinę z mieszkania do mieszkania... :-)

    Każdy, kto ma rodzinę chyba czuje temat.

  • 122. Data: 2011-01-09 19:21:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 09 Jan 2011 20:18:23 +0100, robercik-us napisał(a):

    > Nawet jeżeli miałoby to być trzy miesiące, to nikt przy zdrowych
    > zmysłach nie czuje się komfortowo przerzucając dwa-trzy razy do roku
    > rodzinę z mieszkania do mieszkania... :-)

    To jest jasne - ale ja to ma być najem długoterminowy, to swój interes też
    powinieneś zabezpieczyć odpowiednią umową. A w niej np. trzymiesięczny
    okres wypowiedzenia, by w razie W można było bez paniki znaleźć coś nowego.

    Co kilka miesięcy to się może student przeprowadzać :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 123. Data: 2011-01-09 19:56:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-09, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Nawet jeżeli miałoby to być trzy miesiące, to nikt przy zdrowych
    > zmysłach nie czuje się komfortowo przerzucając dwa-trzy razy do roku
    > rodzinę z mieszkania do mieszkania... :-)
    >
    > Każdy, kto ma rodzinę chyba czuje temat.

    Ustawa o Ochronie Praw Lokatorów
    Art. 11.

    "1. Jeżeli lokator jest uprawniony do odpłatnego używania lokalu, wypowiedzenie przez

    właściciela stosunku prawnego może nastąpić tylko z przyczyn określonych w ust. 2-5
    oraz w art. 21 ust. 4 i 5 niniejszej ustawy. Wypowiedzenie powinno być pod rygorem
    nieważności dokonane na piśmie oraz określać przyczynę wypowiedzenia."

    Więc proszę pokaż mi podstawę prawną, na podstawie której będziesz chciał
    wypowiedzieć umowę najmu, przy założeniu że najemca płaci terminowo, tam
    mieszka, nie ma innego lokalu a właściciel *nie ma zamiaru* tam zamieszkać.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 124. Data: 2011-01-09 20:01:15
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    s.googlegroups.com...
    On 9 Sty, 12:07, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Jakim cudem kredyt którego rata rośnie wraz z inflacją i stopą wibor może

    Jezeli przyjac zalozenie (oczywiscie bledne ale to tylko przyklad), ze
    inflacja (i WIBOR) bedzie na tym samym poziomie przez kolejne 30 lat
    (np. 4%) to rata kredytu nie urosnie nam ani o zlotowke (dla kredytow
    w PLNach). Realna wartosc pieniadza bedzie malec, a rata kredytu
    pozostanie bez zmian. Zatem rata kredytu bedzie dla nas z kazdym
    rokiem coraz mniej odczuwalna (wzrosna zarobki, wzrosna ceny
    podstawowych artykulow ale rata pozostanie ta sama). Innymi slowy -
    dzis rata kosztuje nas 200 bochenkow chleba, a za 10 lat bedzie juz
    tylko 150 lub mniej bochenkow chleba :)
    pozdr.
    ------------------------

    Zgadza się. Zrozumiałem o co Ci chodzi. Inflacja będzie pożerać nominalną
    kwotę raty, chociaż już jest zawarta w odsetkach spłacanych od samego
    poczatku.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 125. Data: 2011-01-09 20:01:43
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...
    On 9 Sty, 12:07, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Kredyt na 60% nieruchomości staje się kredytem na 120% kiedy cena domu
    > spada
    > o połowę. A już spadają od dwóch lat...

    Ale to zalezy gdzie. W duzych miastach moze i spadaja, bo ceny sa
    horrendalnie wywindowane. W moim miescie ceny gruntow i mieszkan dalej
    rosna. I IMHO raczej nie ma co liczyc na spadek cen. Wiec.. nie ma co
    uogolniac :)
    ------------------

    Będą spadać jeszcze przez jakiś czas. Najgorsze chyba dopiero przed nami.

  • 126. Data: 2011-01-09 20:26:36
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Ciebie to już chyba nikt tu nie rozumie.. nie odstaję od normy :-)))

    Zdaniem niektórych to nobilitujące.

    > A brak kredytu jest jeszcze mniej ryzykowny... tylko co z tego?
    > Gdybyś czytał ze zrozumieniem intelektualnym, to wiedziałbyś, że ja - i
    > wielu na tych grupasz na które tak zawzięcie crosspostujesz - zgadza się z
    > wieloma Twoimi podstawowymi założeniami, ale te Twoje dywagacje i poglądy
    > co do szczegółów wskazują, że teoretyzujesz :-).

    Ja wiem ze się zgadzam. Tylko szczegóły musimy uzgodnić. :)

    > Idź lepiej na spacer - świeże powietrze dobrze Ci zrobi.

    > Nie bądź śmieszny...
    > Już Ci tu pisali nie raz, że przez ostatnie 30 lat w Polsce nie było
    > sytuacji na podstawie której można by teraz wyciągać wnioski co do
    > dalszego rozwoju wydarzeń.

    Fakt. Dlatego tym przykładem chciałem pokazać że interpolowanie dzisiejszej
    sytuacji na 30 lat do przodu jest wróżeniem z fusów.

    > Minione 30 lat nijak się ma do nadchodzących. Mam nadzieję, że jesteś w
    > stanie 'przetworzyć' taką prawdę :-DDD.

    Minione 30 lat uczy nas, że to tak długi okres czasu, że wszystko możliwe.

    > [..]

    > No i jak ktoś nie rozumie tego co czyta, to właśnie Pan Jan Werbiński
    > :-DDD
    >
    > skoro za 20 lat rata ma wynosić 5 - 7 procent domowego budżetu, a teraz
    > wynosi kilkanaście procent, to realnie zmniejszy się dwudziestokrotnie...?

    No już rozumiem o co Ci chodziło. To prawda. Najbardziej boli na początku.
    Tylko że w praktyce są ludzie którzy po 2 latach płacą więcej. Nawet 2x
    więcej.

    > Na mój chłopski rozum co najwyżej dwu - trzy krotnie.

    > No to powodzenia...
    > Trójka małych dzieci, z tego dwoje akurat chore, Ty lecisz do pracy, żona
    > została z chorymi dziećmi i martwi się, czy jej nie wyleją z roboty, bo co
    > chwila bierze wolne, a tu przychodzi Pan 'Landlord' i mówi, że za dwa
    > tygodnie trzeba mu opróżnić mieszkanie, bo przyjeżdża gość z Australii i
    > płąci pięć tysięcy za miesiąc...

    Przykład niezwykle rzadko spotykany. W praktyce wcale.

    > Gratuluję 'zdrowego rozsądku'.. Chyba nie jesteś żonaty i dzieciaty..., a
    > jak jesteś, to współczuję Twojej rodzinie, bo wygląda na to, że olewasz ją
    > całkowicie i nie przejmujesz się jej losem ;-/

    Przejmowanie się losem polega na braniu drogich kredytów lub opcji
    walutowych na 30 lat? Ciekawe.

    > A powyżej napisałeś mi, że nie powiedziałeś, że kredyty są beee... i co?

    Bo są. Co nie znaczy że nie ma wyjątków takich jak kredyty inwestycyjne,
    albo _rozsądnie_ brany kredyt hipoteczny. Niestety o większości nie mogę
    powiedzieć, żeby byli rozsądni biorąc kredyt w walucie innej niż zarabiają.

    > Oj Panie Jasiu...
    > Nie bierzesz pod uwagę, że można wziąć kredyt na budowę własnego domu i tę
    > budowę przeprowadzić systemem gospodarczym... Wtedy cena metra
    > kwadratowego wyjdzie Cię trzy - pięciokrotnie niższa niż gdybyś kupował
    > dom/mieszkanie na rynku pierwotnym od dewelopera.

    Ale przecież ja właśnie coś takiego proponuję, jako najrozsądniejszą drogę
    bez nadmiernego zadłużania.

    > Ponadto... masz zbudowane jak się należy, a nie poprawiasz fuszerki przez
    > nabliższą dekadę.
    >
    > Ja... gdybym chciał swój dom teraz sprzedać, to zyskuję na tym co najmniej
    > kilkadziesiąt procent zainwestowanego grosza. Ceny tu raczej nie spadną,
    > bo są i tak baaardzo niskie. Mogą co najwyżej podskoczyć.

    Tak samo jak byś zainwestował w obligacje ileś lat temu, to też dostaniesz
    kilkadziesiąt procent.

    > Kredyt wg banku brałem na 70 proc wartości, a faktycznie pokrywa on moooże
    > 50 - 55 proc już teraz, a w perspektywie kilku lat te relacje na sto
    > procent zmienią się na moją korzyść, bo okolica tania z perspektywami
    > rozwoju... Takich miejsc jest sporo w Polsce, zatem bzdur może nie
    > wypisuj, bo ktoś Ci na prawdę uwierzy :-) i będzie miał kłopoty finansowe.

    Aha. No to ok, bierzcie ludzie kredyty na maksa.

  • 127. Data: 2011-01-09 20:31:51
    Temat: Re: O tym jakimi baranami sa niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujacy mieszkanie za 200 000 zl
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Piotr " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, ale co to do k.. nędzy ma obchodzić rodziców. Przecież życie,
    > często z dzieciakami na w kilka osób na 50-70 osób może być zabójcze. I
    > tak
    > przez wiele lat. Uważam, że dorosła osoba po ukończeniu tych 20 lat
    > powinna
    > się już usamodzielniać. Bycie garbem dla staruszków nie można nazwać
    > inaczej
    > jak bycie pasożytem. Pomijam oczywiście pewne wyjątki. W starym PGR z 90%
    > bezrobociem omawiana sytuacja odkładania na własne M raczej nie miałaby
    > miejsca.

    Ale czy Ty masz świadomość, że usamodzielnianie się wg Twojego rozumienia
    było niemożliwe 10 czy 20 lat temu? Bo byliśmy za biedni. I dalej jesteśmy,
    tylko obecnie są sztucznie zaniżone stopy procentowe. Trzeba bardzo dobrze
    zarabiać, żeby być samodzielnym.

  • 128. Data: 2011-01-09 20:48:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 03:09:43 -0800 (PST), Adam Szendzielorz napisał(a):

    > Wow, wziales 50-55 tys kredytu. Co z tego wynika? Za te kwote nigdzie
    > nie kupisz mieszkania ani nawet sensownej dzialki pod dom. Wzialbys

    No dobrze, drugie 55tys. miałem odłożone :D

    A czy 120 m^2 w takim stylu http://trzypion.pl/Demo/Studio/Kominek.jpg jest
    mało sensowne, to bym polemizował ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 129. Data: 2011-01-09 21:40:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Sty, 21:48, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > A czy 120 m^2 w takim styluhttp://trzypion.pl/Demo/Studio/Kominek.jpgjest
    > ma o sensowne, to bym polemizowa ;)

    Hm.. Ta cegla pod kominkiem to tez tapeta ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 130. Data: 2011-01-09 22:10:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 21:48:28 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > No dobrze, drugie 55tys. miałem odłożone :D
    >
    > A czy 120 m^2 w takim stylu http://trzypion.pl/Demo/Studio/Kominek.jpg jest
    > mało sensowne, to bym polemizował ;)

    Zdjęcie jest tendencyjne - brak śpiących harcerzy na podłodze!

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl