  • 21. Data: 2011-01-07 15:11:38
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.01.2011 16:06, Jan Werbinski wrote:

    > Myślę że większość.

    W sensie: "bo za 4 lata bedzie 2x drozsze, wiec kupie ze 2-3 i pozniej
    sprzedam z zyskiem".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 22. Data: 2011-01-07 15:20:16
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > W sensie: "bo za 4 lata bedzie 2x drozsze, wiec kupie ze 2-3 i pozniej
    > sprzedam z zyskiem".

    Robili tak. Nawet ja chciałem, tylko że firma zasysała mi całą kasę.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2011-01-07 15:24:07
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.01.2011 16:20, Jan Werbinski wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości news:8ooopbFt91U1@mid.uni-berlin.de...

    > Robili tak. Nawet ja chciałem, tylko że firma zasysała mi całą kasę.

    I myslisz, ze wiekszosc ludzi kupila w Polsce po 2-3 mieszkania w celu
    odsprzedazy z zyskiem za kilka lat?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 24. Data: 2011-01-07 15:25:33
    Od: BK <b...@g...com>

    Nie do konca rozumiem gdzie jest jakas gleboka logika w takim "pisaniu
    dla pisania", ze lepiej kupic tanio i za gotowke, niz drogo i na
    kredyt. Oczywista oczywistosc. Tylko nie ma sensu non-stop o tym pisac
    bo to nie jest tak, ze ludzie maja gotowke i mozliwosc kupienia tanio,
    a z wlasnej niewiedzy/glupoty kupuja drogo i na kredyt.

    Ludzie kupuja na kredyt bo nasze spoleczenstwo nie ma oszczednosci i
    majatku, na ktory pracowaly poprzednie pokolenia. Ludzie w wieku 18-25
    lat wchodzacy na rynek pracy zaczynaja zwykle od zera, caly majatek
    jaki ma ich rodzina to czesto domek lub mieszkanko w wielkiej plycie
    zamieszkane przez rodzicow (czasami takze przez dziadkow). Ludzie chca
    sie wyrwac na swoje, zalozyc rodzine, miec dzieci - musza wiec albo
    drogo wynajac, albo drogo kupic (bo nie ulega watpliwosci, ze
    mieszkania w Polsce sa drogie zwlaszcza w porownaniu do zarobkow).

    Mamy wiec kolejny genialny temat, ktory jest pitoleniem o niczym.
    Autor ma dziwna maniere zakladania takich tematow (obok tematow typu
    "kup tanio za gotowke, zamiast drogo na kredyt" jeszcze czasami lubi
    zalozyc temat "zamiast budowac legalnie dom postaw go nielegalnie, na
    cudzej ziemi, bedzie taniej!"), ktore nic nie wnosza do problemu.

    Rownie dobrze moge i ja udzielic rady: mieszkajcie w noclegowniach dla
    bezdomnych, wyjdzie najtaniej!

    Ludzie, zwlaszcza majacy rodziny, potrzebuja rozwiazan mieszkaniowych
    tanich, legalnych i stabilnych. Mieszkanie na dworcu, budowanie na
    dziko w parku miejskim czy informowanie, ze jakis wafel w Niemczech
    kupil dom za 1/3 wartosci rynkowej nic nie zmienia, nie wnosi itp.
    itd. Zwykle trollowanie i juz.

    Przydatna moze byc rada typu:
    - jak legalnie pobudowac sie tanio i dobrze
    - jak zainwestowac/planowac finanse zeby w 3-4 lata dorobic sie domku
    - jak madrze brac kredyt hipoteczny

    itp. itd.

  • 25. Data: 2011-01-07 15:29:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Piotr " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Janie, mam zamiar kupić mieszkanie do 500 tysi lub zacząć budować dom. Co
    > byś
    > mi dzisiaj doradził. Czekać, kupić coś fajnego za granicą, żeby pieniądz
    > zamrożony nie leżał, czy zaczynać budowę. Bo i kryzys w pełni, więc taniej
    > już
    > nie będzie, a czekac w nieskończoność nie mogę.

    Szukaj okazji. Kup grunt już teraz jeżeli znajdziesz go w rozsądnej cenie.
    Resztę kasy umieść tak, żeby nie traciła wartości. Np lokaty lub obligacje
    >5% za 3/4. Za 1/4 kup akcje dużych firm na najbliższej korekcie (Hiszpania,
    Korea) kierując się np C/Z. Jeżeli nie lubisz akcji, to obligacje
    korporacyjne.

    Mieszkania będą taniały. Materiały budowlane również. Grunty to różnie. Mogą
    tanieć, ale w dobrych miejscach będą drożeć.
    Jeżeli masz 500 000 zł, to z odpowiednio zainwestowanego kapitału pokryjesz
    zarówno utratę wartości przez inflację, jak i spłacisz czynsz.
    Domy za granicą mogą jeszcze tanieć, bo wkrótce czeka nas załamanie
    finansowe Hiszpanii. Będzie bardzo dużo okazji.

  • 26. Data: 2011-01-07 15:31:50
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > I myslisz, ze wiekszosc ludzi kupila w Polsce po 2-3 mieszkania w celu
    > odsprzedazy z zyskiem za kilka lat?

    Mam kolegę. Chłopek roztropek. Poczciwy, ale zupełnie nie znający się na
    liczbach. Nie wie co to cena realna, ani procent składany.
    Zaczął myśleć o zakupie mieszkania na kredyt jako lokaty kapitału. Wiesz
    dlaczego? Bo widział jak wiele innych osób to zrobiło i zarabiali.
    Jeżeli tacy ludzie myślą o inwestowaniu w nieruchomości, to oznacza dla mnie
    szczyt bańki spekulacyjnej.

  • 27. Data: 2011-01-07 16:26:49
    Od: "Piotr " <c...@W...gazeta.pl>

    Jan Werbinski <jaœ@tralala.bez.maj.la> napisał(a):

    > Szukaj okazji........

    Wiesz, wtedy założysz być może temat jakim baranem byłem kupując właśnie teraz
    grunt. Ja nie wiem, być może ty uważasz się za superspeca od inwestycji. Mam
    majętnego kumpla siedzącego na giełdzie od czasów świadectw udziałowych. On
    nie jest wstanie dzisiaj mi podpowiedzieć co miałbym począć z tą gotówką, żeby
    nie stracić. I nie ma czasu pisywać w takich właśnie wątkach. Jak myślisz
    czemu?
    Możesz pochwalić się dobrze ulokowanymi ostatnio finansami?

  • 28. Data: 2011-01-07 17:00:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > żeby
    > nie stracić. I nie ma czasu pisywać w takich właśnie wątkach. Jak myślisz

    Nie jestem specem od inwestycji. Za to umiem myśleć i liczyć.

    Bo chce zostać Twoim kumplem. Jak Ci doradzi, to zarobisz i się mu nie
    odwdzięczysz. Jak Ci doradzi i stracisz, to będziesz jego winił. W obu
    sytuacjach on nie zyskuje, więc nie doradza. Ja nie jestem Twoim kumplem.

    > Możesz pochwalić się dobrze ulokowanymi ostatnio finansami?

    Nie.

    Jak Cię to mocno ciekawi, to goglaj moje wpisy w 2009 na pl.biznes.wgpw

  • 29. Data: 2011-01-07 17:19:03
    Od: "Piotr " <c...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > Nie.
    >
    > Jak Cię to mocno ciekawi, to goglaj moje wpisy w 2009 na pl.biznes.wgpw

    Kumpel to kumpel. Nie wiem jakich masz kolegów, moi nie patrzą przez pryzmat
    zysków w kontaktach ze sobą. Jeśli nie udało ci się dobrze ulokować kasy to
    albo jej nie masz, albo jesteś tytułowym baranem. To tylko tyle z mojej
    strony.

  • 30. Data: 2011-01-07 17:26:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > zysków w kontaktach ze sobą. Jeśli nie udało ci się dobrze ulokować kasy
    > albo jej nie masz, albo jesteś tytułowym baranem. To tylko tyle z mojej

    Ja po prostu nie piszę na ten temat publicznie.