  • 11. Data: 2011-12-05 09:05:21
    Temat: Re: [OT] Dociski do frezarki, krajzegi
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jbhubk$s77$1@inews.gazeta.pl...

    > a ja chcę mieć ładne plastikowe:-)

    No ale jak ty to chcesz zrobić z plastiku skoro ty nie wiesz jak to się z
    niemiecka nazywa? :)

    Marek

  • 12. Data: 2011-12-05 09:41:41
    Od: "tomt" <t...@g...pl>

    > Witam
    > Trochę nie ta grupa, ale tu wielu majsterkowiczów co to sprzęt różnoraki
    > posiadają:-)
    > W linku:
    > http://allegro.pl/frezarka-dolnowrzecionowa-stolowa-
    1900w-bass-pl-i1950885062.html
    > są te żółte dociski - no właśnie jak to nazwać? Szukam i nie mogę znaleźć
    > w polskich sklepach.
    > Znalazłem takie coś w USA: http://www.rockler.com/product.cfm?page=25448
    > Może ktoś się zetknął w Polsce i podrzuci linka?
    >
    > --=olo=--

    angielski featherboard
    spotkałem się z określeniem "grzebień dociskowy'
    najprościej wykonać go samemu ze sklejki. Pod angielską nazwą w googlu cała
    masa instrukcji jak to zrobić.

    TomT

  • 13. Data: 2011-12-05 15:11:31
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    (...)

    > angielski featherboard
    > spotkałem się z określeniem "grzebień dociskowy'
    > najprościej wykonać go samemu ze sklejki. Pod angielską nazwą w googlu
    > cała masa instrukcji jak to zrobić.

    jak zrobić to wiem, bo miałem ale chcę plastikowe!!!

    --=olo=--

  • 14. Data: 2011-12-05 21:49:15
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    --=olo=-- <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl> napisał(a):

    > (...)

    > jak zrobić to wiem, bo miałem ale chcę plastikowe!!!
    >
    > --=olo=--

    jak zamiast sklejki weźmiesz plastik to zrobisz plastikowe :)

  • 15. Data: 2011-12-06 08:12:27
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Odpowiadam na pytanie 1:
    nie ma co kupować, tylko wziąć kawałek deski i ponacinać piłą w grzebień
    i gotowe. Można jeszcze wywiercić otwory i uzupełnić o śruby.
    Starszemu stolarzowi nie przyszłoby do głowy kupować czegoś takiego,
    skoro w 5 minut ma gotowe. Ale teraz takie czasy, że inny szampon męski
    a inny babski i nawet atrament dla leworęcznych produkują "specjalny" ;-)

    Odpowiadam na pytanie 2:
    nie wiem, jak po polsku, ale z niemieckiego znajomy stolarz nazywał to
    cudo "culaga" (od zulegen - Zulage)

    Jacek

    PS swoją drogą 51$ za takie cudo? Ja chcę to eksportować do USA!
    Będę robił ekologiczne - "drzewiane" nie plastikowe.

  • 16. Data: 2011-12-06 09:06:32
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

> [...]
    > w 5 minut ma gotowe. Ale teraz takie czasy, że inny szampon męski a inny
    > babski i nawet atrament dla leworęcznych produkują "specjalny" ;-)

    to po co kupujesz auto? jeździj śmierdzącą komunikacją miejską albo rowerem
    albo sobie sam pospawaj samochodzik:-P

    > Odpowiadam na pytanie 2:
    > nie wiem, jak po polsku, ale z niemieckiego znajomy stolarz nazywał to
    > cudo "culaga" (od zulegen - Zulage)

    culaga to przymiar/prowadnica po całej długości stołu

    --=olo=--

  • 17. Data: 2011-12-06 09:21:07
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    > to po co kupujesz auto? jeździj śmierdzącą komunikacją miejską albo rowerem
    > albo sobie sam pospawaj samochodzik:-P

    > culaga to przymiar/prowadnica po całej długości stołu
    >
    > --=olo=--

    Masz rację. Ktoś podał cenę. Wpłacasz 51 dolarów + przesyłka z USA `i masz.

  • 18. Data: 2011-12-06 09:24:33
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2011-12-06 10:06, --=olo=-- pisze:

    > to po co kupujesz auto? jeździj śmierdzącą komunikacją miejską albo
    > rowerem albo sobie sam pospawaj samochodzik:-P

    Aleś nerwowy. Piszesz teraz na klawiaturze dla nerwusów, czy na zwykłej?
    Jak na zwykłej, to szybko kup specjalną - zobaczysz, jaki efekt.

    > culaga to przymiar/prowadnica po całej długości stołu

    Możliwe. Dziadek już nie żyje, więc trudno by było to teraz zweryfikować.
    Jacek

  • 19. Data: 2011-12-06 09:24:38
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    (...)
    > Masz rację. Ktoś podał cenę. Wpłacasz 51 dolarów + przesyłka z USA `i
    > masz.

    podał, bo ja podałem linka do produktu i cenę w USA znam i mi nie
    odpowiada:-P

  • 20. Data: 2011-12-06 10:09:16
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

> [...]

    > widzę, że czytanie ze zrozumieniem to ciężkie jest, napisałem:
    > "Może ktoś się zetknął w Polsce i podrzuci linka?"

    W zasadzie Ty też jesteś ktoś. No chyba że masz taką marną samoocenę że
    uważasz się za nikogo. A co do ceny. Jak ktoś nie ma miedzi to na dupie siedzi.