  • 31. Data: 2012-09-09 20:49:06
    Temat: Re: Ocieplac, nie ocieplac - pokoj nad garazem
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2012 23:32:03 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Szybkie pytanie - mam pokoj nad garazem, garaz ogrzewany w zimie do temp.
    >
    > powyzej zera (ale niewiele powyzej), strop teriva, na nim 15 cm styro i
    >
    > wylewka. Jest sens ocieplac sufit w garazu? Cholernie mi sie nie chce bawic
    >
    > w stelaz i g-k, najchetniej zostawilbym jak jest.
    >
    > Pokoj jest zamieszkany.

    Lepiej zrob ogrzewanie w garazu.

  • 32. Data: 2012-09-09 23:30:51
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Czyli garaż praktycznie w bryle domu. Więc wg mnie nie było sensu dawać
    > tam 15 cm styro gdyż i tak teraz myślisz o ociepleniu sufitu.

    Właśnie. 15cm styri od dołu i od góry spowoduje to, że strop będzie
    zmarznięty, ani od góry ani od dołu się nie nagrzeje. A zimo po nim będzie
    się ciągnąć na sąsiednie pokoje, a w pokojach są ściany działowe
    bezpośrednio na stropie.

    Garaż ociepla się od środka tak jakby to była zewnętrzna ściana. Tylko
    wszyscy o tym zapominają i albo styropian albo brama :-)

  • 33. Data: 2012-09-10 07:56:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 11:49:06 -0700 (PDT), Marek napisał(a):

    > Lepiej zrob ogrzewanie w garazu.

    A widzisz, na co odpowiadasz? Garaz JEST ogrzewany, ale do temp. kilku
    stopni, bo grzanie przetworow, rowerow i narzedzi do 20 st. C jest
    absurdem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 34. Data: 2012-09-10 07:59:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 23:30:51 +0200, kiki napisał(a):

    > Właśnie. 15cm styri od dołu i od góry spowoduje to, że strop będzie
    > zmarznięty, ani od góry ani od dołu się nie nagrzeje.

    Taaa, jasne... I dlatego np. w termosie moze byc cieplo, a jego zewnetrzna
    scianka pozostanie chlodna. Co wieciej, zawiniecie termosu w sweter wcale
    mu nie zaszkodzi.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 35. Data: 2012-09-10 14:52:14
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Taaa, jasne... I dlatego np. w termosie moze byc cieplo, a jego zewnetrzna
    > scianka pozostanie chlodna. Co wieciej, zawiniecie termosu w sweter wcale
    > mu nie zaszkodzi.

    Ale termos ocieplasz tym sweterkiem od zewnątrz. Doklejasz kolejne 15cm w
    garażu.
    Zimny strop między warstwami izolacji będzie heat pipem. a ma być
    akumulatorem ciepła.

  • 36. Data: 2012-09-10 14:56:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 14:52:14 +0200, kiki napisał(a):

    > Ale termos ocieplasz tym sweterkiem od zewnątrz. Doklejasz kolejne 15cm w
    > garażu.
    > Zimny strop między warstwami izolacji będzie heat pipem. a ma być
    > akumulatorem ciepła.

    Nie musi wcale byc. Jak go odetniesz, to bedziesz miec po prostu cieple
    powietrze bez grzania betonu.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 37. Data: 2012-09-10 17:16:20
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Nie musi wcale byc. Jak go odetniesz, to bedziesz miec po prostu cieple
    > powietrze bez grzania betonu.

    Ale wiesz, że nie odtetniesz, bo stoją na nim ściany działowe i nośne,
    bezpośrednio na nim i powinieneś w związku z tym ściany od wewnątrz też
    okleić styropianem :-)

  • 38. Data: 2012-09-10 20:58:01
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2012 07:56:08 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > A widzisz, na co odpowiadasz? Garaz JEST ogrzewany, ale do temp. kilku
    >
    > stopni, bo grzanie przetworow, rowerow i narzedzi do 20 st. C jest
    >
    > absurdem.

    Przetwory, rowery i narzedzia, trzyma sie w piwnicy.
    Garaz sluzy do przechowywania samochodu.
    Warto go w zimie ogrzac do kilkunastu stopni - ma sie wtedy komfort startu i jazdy.

  • 39. Data: 2012-09-10 21:34:39
    Od: "quent" <x...@x...com>

    oglegroups.com...
    > Garaz sluzy do przechowywania samochodu.
    > Warto go w zimie ogrzac do kilkunastu stopni - ma sie wtedy komfort startu
    > i jazdy.

    Pojawiają się wtedy także idealne warunki dla rdzy.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 40. Data: 2012-09-10 21:44:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 17:16:20 +0200, kiki napisał(a):

    > Ale wiesz, że nie odtetniesz, bo stoją na nim ściany działowe i nośne,
    > bezpośrednio na nim i powinieneś w związku z tym ściany od wewnątrz też
    > okleić styropianem :-)

    Caly dom jest termosem, a garaz jest dodatkowo oklejony styro od srodka, bo
    ma slaby punkt w postaci bramy. Gdzie te heat pipe'y?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio