  • 21. Data: 2012-09-07 08:50:43
    Temat: Re: Ocieplac, nie ocieplac - pokoj nad garazem
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-05 23:32, Maciek pisze:

    > Szybkie pytanie - mam pokoj nad garazem, garaz ogrzewany w zimie do temp.
    > powyzej zera (ale niewiele powyzej), strop teriva, na nim 15 cm styro i
    > wylewka.
    W bardzo podobnym układzie, jak ten ociepliłem sufit w garażu układając
    na kleju styropian (klej polimerowy). Potem tylko pomalowałem i jest ok.
    Nie jest to może szczyt estetyki, ale arkusze są położone równo i
    szczelnie i wygląda przyzwoicie. Koszt znikomy a roboty dwa popołudnia w
    pojedynkę (plus jako "pomocnik" listwy do podpierania zanim klej
    złapie). Po takim ociepleniu siedząc na podłodze nie czuję chłodu, a
    wcześniej czułem - inna rzecz, że nie mam 15 cm styro tylko supremę.
    Jacek

  • 22. Data: 2012-09-07 12:34:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A mostek na styku sciana sufit? Przeciez tamtedy zimno wedruje prosto do
    >pokoju.

    Ale moment ...
    Parter domu ocieplony.
    Strop domu ocieplony.
    Dach ocieplony.
    Ściany zewnętrze ocieplone.

    Więc jakie mostki ?
    Po co ocieplać coś co jest ocieplone ?

    No chyba że gdzieś nie jest ocieplone , bo z opisu wynika że w stropie jest
    styropian ...

  • 23. Data: 2012-09-07 15:11:47
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Więc jakie mostki ?
    > Po co ocieplać coś co jest ocieplone ?
    >
    > No chyba że gdzieś nie jest ocieplone , bo z opisu wynika że w stropie

    Brama garażowa słabo ocieplona. Garaż nieogrzewany.

    Ja też zamierzam przykleić 10cm styropianu na sufit garażu.

  • 24. Data: 2012-09-07 20:19:43
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy podłoga w tym pokoju ma wyczówalnie niższą temperaturę niż
    > w pozostałych pomieszczeniach?

    Nie da się tego ukryć, wszak to logiczne.
    Z innej beczki- miałem zrobione docieplenie docelowe, z tym,
    że na poddaszu nie było gips-karton na ścianach. Zdjąłem grzejniki
    i zimą kleiłem. Na dole hmm...hłodno.
    Jadę tam, gdzie kupowałem grzejniki. Był w hurtowni instalator. \
    Pyta się mnie od razu- czy dom grzany po całości.
    Odpowiedziąłem, że nie, bo grzejniki na górze są zdemontowane.
    "To jakim cudem chce mieć pan komfort termiczny na dole, gdy
    góra nie jest grzana"? Ja mu na to, że jest strop i cienka bo cienka
    ale warstwa styropianu. On na to: Ile stopni jest na poddaszu?
    Było 7. A ile jest na dworze? Było -18.
    "To skąd wzięło się tam 7 stopni, jełśi grzejnik żaden tam nie
    pracuje a na dworze jest -18??"\
    Proste pytania.
    Jak boli ciebie żołądek (czy wątroba itp) to choć ogólnie jesteś
    zdrowy, jednak nie czujesz się "komfortowo".
    Tak jest ze wszystkimi pomieszczeniami nad nieogrzewanymi (acz
    dobrze izolowanymi!!) garażami w bryle domu.
    Tomek.

  • 25. Data: 2012-09-07 21:27:35
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale kiki, u Ciebie styropian trzymalo podcisnienie wywyolane zaciaganiem
    > powietrza przez zle wymuorwane sciany szczytowe... :>

    To cenne spostrzeżenie :-) Zapomniałeś tylko, że z porothermu - z tego gówna
    :-

  • 26. Data: 2012-09-08 23:21:29
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ja też zamierzam przykleić 10cm styropianu na sufit garażu.

    No i co z tego ?

    Z tego co napisał ma 15cm styropianu w podłodze na piętrze (w stropie).

    Po co więc dawać następny styropian ?

    Oczywiście można i dać i następne 15cm , tylko po co ?

    No chyba że te 15cm ma w podłodze na parterze a nie w stropie , wtedy
    zupełnie inna rozmowa ...

  • 27. Data: 2012-09-09 09:21:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2012 23:32:03 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Szybkie pytanie - mam pokoj nad garazem, garaz ogrzewany w zimie do temp.
    >
    > powyzej zera (ale niewiele powyzej), strop teriva, na nim 15 cm styro i

    A tak zapytam: po co/co daje 15 cm styropianu w wylewce na piętrze?

  • 28. Data: 2012-09-09 11:02:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 00:21:14 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > A tak zapytam: po co/co daje 15 cm styropianu w wylewce na piętrze?

    Nie na pietrze, tylko nad garazem, ktory jest przyklejony z boku domu. Na
    poddaszu ponad zamieszkalym parterem nie ma sensu.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 29. Data: 2012-09-09 12:02:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 września 2012 11:02:22 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Nie na pietrze, tylko nad garazem, ktory jest przyklejony z boku domu.
    Czyli garaż praktycznie w bryle domu. Więc wg mnie nie było sensu dawać tam 15 cm
    styro gdyż i tak teraz myślisz o ociepleniu sufitu.

    >Na poddaszu ponad zamieszkalym parterem nie ma sensu.

    Nie było sensu wg i w Twoim przypadku wg mnie.

  • 30. Data: 2012-09-09 13:24:09
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Witam.

    >A tak zapytam: po co/co daje 15 cm styropianu w wylewce na piętrze?

    Ano daja to tacy ktorzy lubia miec zimna podloge, bo pomijac
    podloge na zimnym garazem, to nad normalnym cieplym pokojem
    dawanie 15cm styropnianu nie ma sensu.

    Dawanie styro na pietrze ma zadanie wygluszenie, wytlumienie odglosow
    uzytkownia pomieszczen.

    pozdrawiam
    Adams