  • 11. Data: 2009-03-13 08:14:53
    Temat: Re: Opinie o silikatach
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    rick pisze:

    > przewagę nad porothermem w wielu dziedzinach. Czy mogę prosić o Wasze
    > opinie w tym temacie?

    Na pewno jednym z powodów był brak Silki w pewnym momencie zeszłego
    roku na rynku i wysokie jej ceny. Mój kumpel chciał budować z silki, ale
    nie mógł jej kupić i wybrał porotherm. Ścianę stawia dwuwarstwową.
    Wówczas porothermu i ytonga było w bród w każdym sklepie budowlanym a
    przed hipermarketami wręcz stały całe rzędy palet.

    Silka jest ciężka, ma dużą wytrzymałość i trwałość. Dzięki temu z silki
    można postawić ścianę 2W o grubości 30cm która będzie odpowiadać
    ytongowi 1W 40cm. Jednocześnie ta ściana z ytonga jeśli zostanie
    postawiona źle, może nas i tak skazać na dodatkowe ocieplenie. Znam
    takie przypadki, widziałem ścianę jak w zamku - ponad pół metra grubości
    ze styropianem... Wnęki okienne wyglądały zabawnie, bo dom miał być z
    założenia nowoczesny.

    Silka jest zdrowa, dość odporna na zagrzybienie, trudniejsza w obróbce
    niż ytong ale przekłada się to później na bezproblemowe wieszanie na
    niej najróżniejszych obciążeń bez specjalnych technik - ot, kołek czy
    zwykła kotwa.

    Ja mam dom z silki i jestem bardzo zadowolony. Jest cicho, przyjemnie.
    Wszyscy wokół albo budowali z silki, albo chcieli ale nie było materiału
    i wybierali porotherm.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2009-03-13 08:26:55
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > W projekcie mam mury z cegły silikatowej.

    Ludzkosc dzieli sie na 2 grupy: na tych, co wierza w silke,
    i na tych, co w silke nie wierza.
    Obie te grupy znajduja sie zazwyczaj w stanie
    podwyzszonej gotowosci pokojowej, a od czasu do czasu
    robia sobie mala wojenke dla rozladowania nerwow.

    Generalnie material jak kazdy inny, ale ja akurat
    wierze w suporeks, wiec sie nie wypowiadam :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 13. Data: 2009-03-13 08:47:02
    Od: denes <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid>

    Potwierdzam wszystko poprzednie o silikatach.
    Tez je mam i chwale. Kolejny dom bede budowal
    rowniez w tej technologii. Nie wiem o co chodzi
    z cenami silikatow, ale jak ja kupowalem 3 lata temu
    to byly jedynmi z najtanszych. Nie bralem silki,
    kupilem z Grupa Silikaty. Byly tansze od silki o jakies 30%
    o ile dobrze pamietam.

  • 14. Data: 2009-03-13 09:48:56
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Sebcio" <s...@n...net> wrote in message

    > O ile ściana 1W zostanie wykonana prawidłowo a z tym niestety najczęściej
    > problem...

    Właśnie. Ja bym też nie liczył na dobre wykonanie ściany 1W. Raczej bym
    poszedł w coś tańszego ale ytongo-podobnego i dał na to styropian.
    Te betony komórkowe wybaczają mostki termiczne.

  • 15. Data: 2009-03-13 09:52:38
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > Generalnie material jak kazdy inny, ale ja akurat
    > wierze w suporeks, wiec sie nie wypowiadam :)

    Teraz wiem, że zamiast porothermu dałbym suporex, bo nie przewodzi od
    szczytu i nie wieje w środku. U mnie bbył tylko kłopot z wytrzymałością, nie
    ważne zresztą.
    Ściana 2W z suporexu wydaje się mniej kłopotliwa w rozmyślaniu jak czegoś
    nie speprzyć. Kłaść na cienkie fugi do tego.

  • 16. Data: 2009-03-13 09:55:05
    Od: "Decter" <decter(wytnij)@op.pl>

    > kto z tego buduje, przeważa ceramika i ytong. Co powoduje taką małą
    > popularność silki? W necie, opinie jakie znalazłem, wskazują wręcz
    > przewagę nad porothermem w wielu dziedzinach. Czy mogę prosić o Wasze

    Oprócza zalet które juz zosały tu opisane mozna jeszcze dodac :
    dokładnośc wykonania silikatów to 1mm nie tak jak w wypalanych ceramikach
    Przekłada sie to na : do wybudowanie domu 130 m2 z poddaszem potrzeba mi
    było niewiele ponad palete kleju.
    Do wytynkowania wystarczyła paleta Goldbandu i 20 worków jakiegos gipsaru.
    Sasiedzi z podobnym domami jak moj kupowali po 3-4 palety tynku.
    Wadą może byc tylko krytyka wiejskich bab którą dziwnym trafem powtarzaja
    prawie wszyscy:
    "Silikaty? Panie z tego to sie buduje garaże , stajnie i kible a nie domy."

  • 17. Data: 2009-03-13 10:54:57
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "rick" <...@a...ee.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > W projekcie mam mury z cegły silikatowej.

    ja się podłączę z pytaniem...
    w zasadzie to już jestem zdecydowany na Silke. buduję we Wrocławiu.
    pytanie natomiast mam takie: co sie stanie z takim domkiem jak będzie
    powtórka z roku 1997 i domek będzie stał np tydzień w wodzie - rozsypie się
    po wyschnięciu??

  • 18. Data: 2009-03-13 13:42:47
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Thu, 12 Mar 2009 21:08:47 +0100
    rick <...@a...ee.pl> wrote:

> [...]
    > popularność silki? W necie, opinie jakie znalazłem, wskazują wręcz
    > przewagę nad porothermem w wielu dziedzinach. Czy mogę prosić o Wasze

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Przy okazji tematu, pojawił się wątek gazobetonu.
    Pobieżnie porównałen ceny i wygląda na to, że ceny za m2 ściany są porównywalne.
    Zatem, czy mogę również prosić o porównanie tych dwóch materiałów ? Te podstawowe
    różnice oczywiście znam. Chodzi mi raczej o komfort użytkowania, trwałość, generalnie
    dlaczego wybralibyście silikat zamiast betonu komórkowego :)

    Ryszard

  • 19. Data: 2009-03-13 13:49:32
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Rick" <r...@o...pl> wrote in message

> [...]
    >materiałów ? Te >podstawowe różnice oczywiście znam. Chodzi mi raczej o
    >komfort użytkowania, trwałość, generalnie dlaczego wybralibyście silikat

    Silca jest zimna. Ma te otwory wewnątrz przez które będzie ci wioało z
    gniazdek i mur będzie sie wewnętrznie wychładzał. Wymaga super dokładności i
    sumienności, nie wybacza błędów, robi mostki termiczne.
    Jest znacznie cięższy i wymaga solidnych fundamentów, dobrzez zrobionych i
    zawibrowanych. Jest wręcz strasznie ciężki. To też nie jest bez znaczenia.

    Jedynie co jest na jego plus to wytrzymałość na ściskanie ale to tylko tyle.
    Jest solidniejszy mechanicznie ale w większości projektów to nie ma
    znaczenia, bo bunkra nie bedziesz stawiał.

  • 20. Data: 2009-03-13 13:58:29
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

[...]

    bo jest zdrowszy :))