  • 41. Data: 2009-01-11 11:16:26
    Temat: Re: Pali sie sadza w kominie
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    -- Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gkchrt$sag$1@inews.gazeta.pl...

    > fachowiec się znalazł, uzasadnij twoje twierdzenie, tak jak ja to
    > zrobiłem
    > krótka piłka: masz na piśmie, że twój komin z cegły jest odporny na pożar
    > sadzy?
    > bo ja na swój systemowy mam :-)

    I to pismo gwarantuje Ci odporność komina na pożar sadzy;)))
    A tak na poważnie jak się temat zaczął i napisałeś ze systemowy odporniejszy
    to zaczełem drążyc temat i osobiscie rozmawiałem z zaprzyjaźnionym
    kominiarzem oraz ze strażakiem(akurat kumpel z sąsiedztwa). Potwierdzili ze
    w większości przypadków kominy systemowe nie wytrzymują pozarów sadzy.
    Fizyki nie da się oszukać.

    > raczej ty popadasz w paranoję (gdzie ty widzisz te posty o których piszesz
    Np post z przed kilku dni: "Podłączenie piecyka elektrycznego",
    Zreszta w tej dyskusji też jest mowa o wymogu czysczenia komina co kwartał
    przez kominiarza, a papiery(przepisy) na których lubisz sie opierać mówia
    inaczej

    > :-)), a czyszczenie komina (i inne odpowiedzialne prace) powinny być
    > wykonywane przez fachowców i to nie paranoja, tylko zdrowy rozsądek, to
    > nie chodzi tylko o TWOJE życie i TWÓJ dom, a szczytem sknerstwa i
    > bezmyślności jest żylowanie tych 50 PLN
    ,

    Nie chodzi mi o 50 zł. Chodzi mi o to że pewne czynności mozna samemu
    wykonać i będzie to zrobione równie dobrze jaki nie lepiej jak przez
    fachowca.
    Ja umiem liczyć więc liczę na siebie. A jak ktoś chce to oczywiście niech
    woła kominiarza co miesiąc. Pomiary instalacji elektrycznej w domu tez
    trzeba robić co 10lat, wtyczke w żelazku wymienić musi osoba z
    uprawnieniami(wg papierów "zelazka") itp. W "papierach" mikrofali pewnej
    firmy był zapis aby nie wkładac tam zywych zwierząt, a MCDonald zapłacił
    odskodowanie klientowi którego nie ostrzegł że kawa jest gorąca i gościu sie
    poparzył. 95% zabawek(nawet tzw. grzechotki) jest wg "papierów" przeznaczone
    dla dzieci powyzej 3,5lat.
    Ja uważam że o SWOJE życie i SWÓj dom trzeba dbać samemu. I nie oznacza to
    że np. nie czyszczę komina a piekarnik mam podłączony poprzez wcisk zapałek
    do gniazdka.

    Krzysiek

  • 42. Data: 2009-01-11 11:45:20
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kris" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zreszta w tej dyskusji też jest mowa o wymogu czysczenia komina co kwartał
    > przez kominiarza, a papiery(przepisy) na których lubisz sie opierać mówia

    Jaki sens ma czyszczenie komina pomiędzy marcem, a październikiem?
    Z czego ma być czyszczony np nieużywany u mnie komin w drugim i trzecim
    kwartale? Z pajęczyn?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 43. Data: 2009-01-11 18:19:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2009 12:16:26 +0100, kris napisał(a):

    > Nie chodzi mi o 50 zł. Chodzi mi o to że pewne czynności mozna samemu
    > wykonać i będzie to zrobione równie dobrze jaki nie lepiej jak przez
    > fachowca.

    Lepiej - bo robisz dla siebie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 44. Data: 2009-01-12 08:36:22
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Lepiej - bo robisz dla siebie.

    gdyby wszyscy tak myśleli...
    niestety, większość ( w tym mój były sąsiad) robili to samemu bo było
    TANIEJ...

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 45. Data: 2009-01-12 21:17:58
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Witam !!
    > Potrzebuje praktycznej rady co zrobić.
    > Prawdopodobnie w nocy zapaliła się sadza w kominie z kominka,
    > wygasiłem ogień w kominku, ale komin jest strasznie gorący głównie poniżej
    > wejścia ryry spalinowej do komina murowanego z cegły.
    > Wnioskuję z tego ze zapaliła się (lub się tli ) sadza która opadła poniżej
    > wejścia rury do kominka.
    > I teraz nie wiem co zrobić, czy pozamykac dopływ powietrza do kominka zeby
    > przytłumić spalanie, czy otworzyć wyczystkę ?
    > ale boje sie ze jak dostanie powietrza to moze wystrzelić
> [...]

    I jak, sadza już zgasła?

    Artur

  • 46. Data: 2009-01-12 23:10:47
    Od: "Qdłaty" <q...@p...onet.pl>

    Mojego lokalnego kominiarza nikt nigdy nie widział trzeźwego.
    Był u mnie dwa razy, nie był w stanie samodzielnie wejść do domu (3
    schodki). Na dach nawet nie próbował...

    Ale pieczątki przybija że hej....!

    Q.

    PS. Jeśli on nie jest wyjątkiem to ja już wolę sam sobie komin czyścić....

  • 47. Data: 2009-01-13 07:46:01
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Funaki pisze:

    > I jak, sadza już zgasła?

    tak, wczoraj otworzyłem wyczystkę
    sól faktycznie pomogła
    normalnie wyciągałem bryły sadzy wielkości pięści oblepione z zewnątrz
    tą solą, jak by nie sól to prawdopodobnie paliło by się to dłużej.

    wiec polecam sól na gaszenie sadzy.

    michal

  • 48. Data: 2009-01-13 10:03:44
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > wiec polecam sól na gaszenie sadzy.
    jest to akurat jeden z oficjalnych sposobow gaszenia pozary kominow (taka
    odpowiedz uslyszalem kiedys od zawodowego strazaka a scislej mowiac dowodcy
    zastepu ktory przyjechal do mojego komina)
    --
    Robert CyberM

  • 49. Data: 2009-01-13 12:24:42
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Usrobo pisze:

    > sól faktycznie pomogła

    Cieszę się że mogłem pomóc :) Swoją drogą to nieźle musiałeś miec
    zasyfiony komin, skoro tyle czasu się paliło. Długo był nie czyszczony ??

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 50. Data: 2009-01-13 14:14:55
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Sebcio pisze:

    > Cieszę się że mogłem pomóc :) Swoją drogą to nieźle musiałeś miec
    > zasyfiony komin, skoro tyle czasu się paliło. Długo był nie czyszczony ??

    oj dłuuuugo
    mam ciezkie dojscie do wyczystki, a wydawalo mi się ze stosowanie
    brykietu RUF oraz sadpal skutecznie niweluje ten problem.
    no i okazalo się ze od kolanka do wylotu komina jest super
    ale cięzka sadza opadala na dno komina i czekała na super mróz kiedy
    zagrzeje kominek na maxa.

    michal