  • 101. Data: 2012-04-30 13:36:05
    Temat: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 kwietnia 2012 13:17:42 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Lewis, jak wstawisz tą rurę, to napisz dokładnie jaka i ile za nią
    > zapłaciłeś... Może też u mnie należałoby ją wstawić...

    Teraz to na razie bez sensu żebys wstawiał. Jak ew wkład popęka to wtedy wstawisz.
    Czy tewstawisz teraz czy jak wkład popeka to koszt ten sam. A może nie popeka to
    będziesz sporo pln do przodu;)

  • 102. Data: 2012-04-30 13:42:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.04.2012 13:17, brunet.wp pisze:

> [...]
    >
    > Lewis, jak wstawisz tą rurę, to napisz dokładnie jaka i ile za nią
    > zapłaciłeś... Może też u mnie należałoby ją wstawić...

    Zauważ, że Lewis nie używał tego komina do kominka, tylko do pieca na
    różne różności z nadmuchem.

    Ja mam shidla, czy jak mu tam jest, z okrągłym przewodem kominowym i od
    3 zim działa pięknie, w sumie nawet czyszczenia jeszcze nie wymagał
    (dorzucam czasem Sadpal i co roku spore wiaderko sadzy z wyczystki
    wydobywam).

  • 103. Data: 2012-04-30 15:36:06
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:jnlscn$jge$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    >
    > Lewis, jak wstawisz tą rurę, to napisz dokładnie jaka i ile za nią
    > zapłaciłeś... Może też u mnie należałoby ją wstawić...

    To musi być stal żaroodporna, bo zwykła kwasówka się nie nadaje.

  • 104. Data: 2012-04-30 19:48:27
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > To nie jest wiedza tajemna ile wynosi temperatura spalania paliw stałych w
    > piecach i w zależności od warunków do komina może polecieć nawet 1000
    > stopni
    > i nic dziwnego w tym nie ma!

    Jak widać dla Ciebie jest wiedzą tajemną.
    Wybacz, ale takie pierdoły jakie wypisujesz naprawdę zasługują na krytykę.
    Może i w starych piecach sprzed 30-50 lat, czyli w piecach o bardzo niskiej
    sprawności tj. poniżej 30% można było rozchajcować tak, żeby czopuch
    rozgrzał się do czerwoności, ale obecnie raczej nikt już nie montuje takich
    pieców. Obecnie montuje się kotły i kominki, w których spaliny na wylocie
    nie osiągają nawet 300stC. Kotły zasypowe osiągają temperaturę spalin rzędu
    200-300stC. W nowoczesnych kotłach z automatyką temperatura spalin z reguły
    nie przekracza 200stC.
    Czopuch robi się czerwony przy temperaturze spalin, a raczej przelatującego
    przez niego płomienia o temperaturze 500-600stC. Naprawdę jeszcze daleko do
    1000stC.

  • 105. Data: 2012-04-30 19:58:24
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Już wcześniej tłumaczyłem dlaczego się nie nadaje, naprawdę muszę tobie
    > 10ty raz to powtarzać?

    Pożar komina to ekstremum, do które nie wolno dopuścić.
    Jednak pożar komina z reguły nie oznacza od razu uszkodzenia komina.
    Co do Schiedla to są to naprawdę bardzo dobre kominy. Bywało, że z komina
    leciał ogień i nigdy nic się nie stało z kominem.

    Widać niewiele widziałeś na swojej wsi.

  • 106. Data: 2012-04-30 20:09:52
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Co do Schiedla to są to naprawdę bardzo dobre kominy. Bywało, że z komina
    > leciał ogień i nigdy nic się nie stało z kominem.

    P.S. Taki komin ceramiczny zamontowałem u siebie w 2006r.

  • 107. Data: 2012-04-30 21:17:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

    > raczej nie instalacja a żle ocieplony budynek wymaga dla zrównoważenia
    > duzych strat mocnego podniesienia temperatury podłogi. Jakbys takiej
    > podłogówki nie projektował - będzie źle :)

    jeśłi ktoiś poświeci chwile czasu na projektowanie to mu wyjdzie że brakuje
    mocy do prawidłowej instalacji i trzeba dodac grzejniki.

  • 108. Data: 2012-04-30 22:15:34
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Model UNI-FE, temp spalin do 400C i odporny na pożar sadzy do 1000C - jak
    > widać nieodporny.

    Ale udowodniono Ci, że komin był źle zmontowany i niekompletny.
    O czym chcesz dalej dyskutować?
    Problem nie leży w jakości komina, ale w złym montażu.
    Na przyszłość będziesz wiedział, że warto zamawiać kominy wraz z montażem.
    Wtedy za całość odpowiada firma montująca, a te zazwyczaj opłacają OC na
    taką ewentualność.

    > Kwasówka to temp spalin do 650C więc w zupełności wystarczy.

    Kwasówka w ogóle nie nadaje się do spalin z kotła stałopalnego. Jest ona
    nieodporna na temperaturę i pod wpływem temperatury rzędu 200-300stC zaczyna
    mocno korodować - szybciej jak zwykła stal węglowa czy żeliwo.
    Jako wkłady kominowe stosuje się stal żaroodporną, któa nie traci swoich
    właściwości antykorozyjnych pod wpływem temperatury.

    > Opalam piec drewnem tylko i wyłącznie.

    No to tym bardziej kwsówka się nie nadaje.

  • 109. Data: 2012-04-30 22:19:50
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Na kominie osadzał się syf, aż w końcu przepaliłem piec nieco mocniej i
    > sadza się zapaliła.

    Paliłeś drewnem iglastym?

  • 110. Data: 2012-04-30 23:02:47
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Uparty jesteś. Nigdy nie hajcowałem w piecu tak żeby ogień szedł w komin,
    > z resztą bez skrócenia kanału spalinowego w piecu (taki szyberek) jest to
    > chyba nawet niemożliwe. Ok wszystko wiemy, dostałem komin służący do
    > odprowadzania spalin z pieców na paliwo stałe, który się do tego mimo
    > zapewnień producenta nie nadaje...

    Zadaję jeszcze raz pytanie: paliłeś drewnem iglastym?