  • 21. Data: 2012-04-27 11:50:34
    Temat: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Przeleciałem aprobaty ITB i tam jasno stoi, że temperatura na wlocie do 400
    >stopni, a dla innych tylko 200 stopni.
    >Z kominka wychodzi ciągle i z 1000 :-)

    Czyli po prostu kupił zły wkład kominowy ...

    Więc tym bardziej nie ma co reklamować u producenta a jak już u sprzedawcy
    ze sprzedał mu zły wkład ...
    Ale z drugiej strony jeśli kupujący nie poinformował sprzedającego do czego
    będzie służył komin to też sprzedawca nie musi być jakimś wszechwiedzącym

    Tak czy owak nie jest to wina producenta , bo jeśli została przekroczona
    temperatura spalin to nie dziwota że wkład się rozpadł ..

    Winy jest kupujący że nie kupił odpowiedniego wkładu ...

    Niewiedza niestety kosztuje ..

  • 22. Data: 2012-04-27 11:55:42
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >No to z pieca węglowego za dużo wychodzi.
    >jaki dokładnie masz ten symbol komina? Który pdf ?

    U mnie w piecu na ekogroszek (skam-p premium 12KW) zamontowałem sobie w
    wylocie spalin czujnik (do 350 stopnie) i jak piec działał na 100% mocy to
    zabrakło mi skali w czujniku , więc temperatura musiała być mocno powyżej
    350 stopni ...
    Oczywiście była to chwilowa temperatura , ale mogło być nawet te 400 stopni

    Oczywiście producent podaje że temp. spalin przy max mocy jest zupełnie
    niższa , ale widać rozmija się z prawdą ...

  • 23. Data: 2012-04-27 11:57:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Model UNI-FE, temp spalin do 400C i odporny na pożar sadzy do 1000C - jak
    >widać nieodporny.

    Bo to jakaś ściema ...

    Jak coś co wytrzymuje tylko do 400 stopni (spaliny) ma wytrzymać 1000 stopni
    ?
    Jakaś marketingowa bzdura ...

  • 24. Data: 2012-04-27 12:40:37
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

    > Tak czy owak nie jest to wina producenta , bo jeśli została przekroczona
    > temperatura spalin to nie dziwota że wkład się rozpadł ..
    >
    > Winy jest kupujący że nie kupił odpowiedniego wkładu ...

    Winna jest głupota budowlana. Bo kierbud powinien wiedzieć takie rzeczy,
    chociażby on. A kominiarze to co ?
    Mówiłem, że uczymy się na własnych błędach :-) Ci co mieli być
    profesjonalistami to są po prostu z selekcji negatywnej.
    Zawsze mówię, że jak nie ma co ze sobą zrobić to do budowlanki :-)

    Do pieca czy kominka daje się wkład stalowy z grubej stali z takiej czarnej.
    Z kwasówki sie przepali, jest za cienka.

  • 25. Data: 2012-04-27 12:42:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Bo to jakaś ściema ...
    >
    > Jak coś co wytrzymuje tylko do 400 stopni (spaliny) ma wytrzymać 1000
    > stopni ?
    > Jakaś marketingowa bzdura ...

    Może nie ściema ale warunki testu :-) 1000 stopni przez 1 sekundę w chwili
    samozapłonu.

  • 26. Data: 2012-04-27 16:47:39
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > 350 stopni ...
    > Oczywiście była to chwilowa temperatura , ale mogło być nawet te 400

    Ostatnio przy czyszczeniu kotła nie zamknąłem takiego wyłazu, ktorym to
    spaliny leca w komorach kotła, pozniej dopiero czopucha/dalej do komina,
    przez niezamknięcie z kotła odrazu do czopucha leciały spaliny.

    Na domiar złego wygasiłem kociol na swięta przyjechałem, po 3 dniach,
    rozpaliłem na maxa, aż czopuch stracił kolor :) ogien z kotła leciał do
    czopucha, w kominie musiało byc pewnie z 800stopni bo az ogien lecial z
    komina drewno + kartony max nadmuch,

    Na szczescie nic sie nie stało, komin mam murowany z cegly dolna czesc z
    szamotki,
    rozumie, ze taki numer odwalilbym z ceramicznym wkladem to komin miałbym do
    wymiany?

    Jeszcze niedawno żałowałem decyzji murowanego komina, ale widze, ze jednak
    nie była to zła decyzja.

    pozdrawiam
    AT

  • 27. Data: 2012-04-27 17:06:54
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-27 16:47, Amir pisze:

> [...]
    > wymiany?
    >
    > Jeszcze niedawno żałowałem decyzji murowanego komina, ale widze, ze jednak

    Ja żałuje decyzji ceramicznego komina.
    U mnie aż tak nigdy się nie paliło. Paliło się z nadmuchem i powstawało
    dużo kondensatu, jak dopływ powietrza była zamykany. Na kominie osadzał
    się syf, aż w końcu przepaliłem piec nieco mocniej i sadza się zapaliła.
    Fakt że ten pożar sadzy był niewielki ale wkład pękł. Nie wiem nawet czy
    aby na pewno pękł po pożarze sadzy czy jeszcze przed, ale dopiero po tym
    wszedłem na dach zobaczyć co tam widać w środku...
    Żebym wiedział że ten szmelc nie wytrzyma tych nawet 10lat to stawiałbym
    komin z szamotówki i na zaprawie szamotowej, kij że drożej dłużej i
    trudniej ale pewniej!

    Teraz nie pozostaje mi nic innego jak wpychać tam rurę.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 28. Data: 2012-04-27 17:13:38
    Od: <news>

    Użytkownik "kiki" napisał:
    > On ma 400 ! Tak jest w PDF-ach Tylko sprzedawcę trzeba
    > pociągnąć. To sprzedawca dał zły komin do zastosowania.
    > Jeżeli kupowany był kominek razem z kominem to można
    > taką sprawę wygrać.

    A jakie jest przeznaczenie komina w PDFach?
    Bo jeśli jest to komin do pieców na paliwa stałe to odpowiada wyłącznie
    producent, bo on celowo taki bubel robi, a sprzedawcy celowo go wciskają
    klientom, to spisek, cwaniactwo i oszustwo.

  • 29. Data: 2012-04-27 17:16:50
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-27 17:13, news pisze:

> [...]
    > producent, bo on celowo taki bubel robi, a sprzedawcy celowo go wciskają
    > klientom, to spisek, cwaniactwo i oszustwo.

    "Trójwarstwowe, dwuścienne, ceramiczno-betonowe profile kominowe mogą
    być stosowane do odprowadzania spalin z urządzeń grzewczych opalanych
    paliwem stałym, ciekłym lub
    gazowym (nie mineralnym), w przypadku gdy temperatura spalin na wlocie
    do przewodu nie
    przekracza 400°C."

    Tak widnieje w aprobacie technicznej ITB.

    link poniżej:
    http://www.plewa.net.pl/sites/default/files/imce/apr
    obaty_uni_fe.pdf

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 30. Data: 2012-04-27 17:19:35
    Od: <news>

    Użytkownik "Lewis" napisał:
    > Żebym wiedział że ten szmelc nie wytrzyma tych nawet 10lat to
    > stawiałbym komin z szamotówki i na zaprawie szamotowej,
    > kij że drożej dłużej i trudniej ale pewniej!

    Wcale nie musi być drożej, bo dobrą cegłę szamotową rozbiórkową można kupić
    taniej niż zwykłą!