  • 61. Data: 2012-04-28 11:06:41
    Temat: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Od: <news>

    Użytkownik "kiki" napisał:
    > No więc z ły komin do zastosowania. Te 400 stopni jest naciągane.
    > Wsadzenie czopucha bez kawałka rurki przypieczętowało sprawę
    > przekroczenia temperatury. Tam były pewnie i płomienie w czopuchu.

    Tak, zastosował zły komin, ale nie z własnej winy, tylko z winy kłamstw
    sprzedawcy i producenta że ten komin się do pieca na paliwa stałe nadaje i
    że jest jeszcze odporny na pożary sadzy!
    Natomiast kawałek rury między czopuchem a kominem praktycznie nie wpływa na
    obniżenie temperatury spalin dla 10-20kW pieca, rura płomieni też nie
    zatrzymuje, błądzisz kiki!

  • 62. Data: 2012-04-28 11:11:29
    Od: <news>

    Użytkownik "Lewis" napisał:
    > "Trójwarstwowe, dwuścienne, ceramiczno-betonowe profile kominowe
    > mogą być stosowane do odprowadzania spalin z urządzeń grzewczych
    > opalanych paliwem stałym, ciekłym lub gazowym (nie mineralnym),
    > w przypadku gdy temperatura spalin na wlocie do przewodu nie
    > przekracza 400°C." Tak widnieje w aprobacie technicznej ITB.

    Więc masz kłamstwo w samej aprobacie technicznej producenta!
    Nie istnieją piece na paliwa stałe w których temperatura na wylocie nie
    przekracza 400 stopni!
    W piecach na paliwa stałe temperatura spalin na wylocie może wynosić poniżej
    400 stopni, ale tak samo może wynosić ponad 1000 stopni!

    Nie wiem czy ci się chce i czy masz na to pieniądze, ale jak byś wziął
    prawnika to nie ma eksperta który by był w stanie wytknięte kłamstwo
    podważyć.

  • 63. Data: 2012-04-28 11:13:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał> prawdopodobnei kupiłeś odpowiednik
    > tego
    techniczny
    opis-techniczny

    > Żaden z tych kominów nie nadaje się do pieców na paliwa stałe, oraz
    > żaden z nich, wbrew temu co reklamują, nie jest odporny na pożar
    > sadzy, bo temperatura pożaru sadzy to spokojnie mają 600 stopni, a
    > spaliny z pieca na paliwa stałe mieści się w zakresie temperatur od
    > około 50 stopni do ponad 1000 stopni.

    to teraz poszukaj głupi trolu info o uszkodzonych kominach schiedla...

  • 64. Data: 2012-04-28 11:13:46
    Od: <news>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał
    > Schiedel ma dwa rodzaje kominó do pieców na paliwa stałe do 400st
    > do spalin suchych oraz do 600 i spalin mokrych.

    Żaden się do pieca na paliwa stałe nie nadaje i żaden nie jest odporny na
    pożar sadzy, wbrew temu co deklarują w opisie technicznym.

  • 65. Data: 2012-04-28 11:37:45
    Od: <news>

    Troll "Marek Dyjor" napisał:

    > to teraz poszukaj głupi trolu info o uszkodzonych kominach schiedla...

    Sam jesteś Troll i sam jesteś głupi ty śmieciu, cwana marketingowa gnido!!!
    I nie mów do mnie bo ci z pyska jedzie!

  • 66. Data: 2012-04-28 20:35:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał
    >
    > Żaden się do pieca na paliwa stałe nie nadaje i żaden nie jest
    > odporny na pożar sadzy, wbrew temu co deklarują w opisie technicznym.

    a skąd taki wniosek?

    bo tak?

    wiesz że większość pożarów domów na wsiach to efekt awarii instalacji
    elektrycznych oraz źle wykonanych kominów

  • 67. Data: 2012-04-28 20:46:30
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <news> wrote in message news:4f9bb375$1$26696$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak, zastosował zły komin, ale nie z własnej winy, tylko z winy kłamstw
    > sprzedawcy i producenta że ten komin się do pieca na paliwa stałe nadaje i
    > że jest jeszcze odporny na pożary sadzy!

    Tak z tym sie zgadzam z tym, że papiery sa dostepne. Trudno będzie udowodnić
    złą wolę.
    Sprzedają komin do zastosowań wyimaginowanych. Wszyscy wiemy, że komin to
    komin, a nie komin pod warunkiem.

    > Natomiast kawałek rury między czopuchem a kominem praktycznie nie wpływa
    > na obniżenie temperatury spalin dla 10-20kW pieca, rura płomieni też nie
    > zatrzymuje, błądzisz kiki!

    Wiesz 1-2 metry rury by zmieniły wiele. ja mam od czopucha jeszcze 2 metry,
    bo wejście do komina jest pod sufitem.
    U mnie robi się inna rzecz. kondensuje i wraca :-)

  • 68. Data: 2012-04-28 20:52:49
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <news> wrote in message news:4f9bb374$0$26696$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nieprawda, On nic nie zawinił!
    > Kupił komin do swojego pieca i to z gwarancją!
    > To sprzedawca sprzedał mu zły komin, bo jak się okazuje te kominy
    > systemowe nie nadają się do pieców na paliwa stałe.

    Ale sprzedawcy mało obchodzi do czego kupuje ktoś u niego. Kupisz sznurek
    żeby sie powiesić czy siekierę żeby porąbać żonę i nie będzie za to
    odpowiadał.
    Idąc tym tropem to nieczego by nie było wolno sprzedawać.

    > Racja że budowlańcy się nie znają na tym co robią, ale on komina nie
    > kupował od budowlańców, ale od typowego handlarza cwaniaka, pewnie też
    > głąba bez szkoły co to zakładając koszulę z krawatem udaje inteligenta i
    > celowo wprowadza klienta w błąd dla własnych zysków kosztem innych.

    Tak nie można mówić. Każdy sobie kupuje co chce ale jak chce gwarancji to
    niech przestrzega zasad użytkowania.
    Budowlańcy powinni byli poinformować, a kierbud to co? A kominiarz to co?
    Wszyscy idioci, nikt się nie zna. Do głowy im nie przyjdzie.

    > Przecież "Lewis" powiedział sprzedawcy do jakiego pieca ma być ten komin i
    > sprzedawca albo powinien powiedzieć ze jest głupi i się nie zna, albo
    > jeśli się zna, to powinien powiedzieć że nie ma w ofercie kominów do jego
    > pieca. Sprzedawca sprzedał mu komin i dał na niego gwarancję, winny jest
    > on i producent, co tak samo jak sprzedawca celowo wprowadza klienta w
    > błąd!

    Sprzedawca mógł w błąd wprowadzić. To prawda ale nie ma jak udowodnić.

  • 69. Data: 2012-04-28 20:58:21
    Od: Jarek Wałach <t...@g...com>

    Komin ceramiczny to gwno. Nie pal tym, nie pal tamtym. Najlepiej palić
    mieszanką 30% brzozy, 25% jodły i 45% sekwoi - wtedy nie pęknie.

    Komin z cegły jest:
    1. O połowę tańszy
    2. Można palić czym się chce i nie zastanawiać się nad tym
    3. Otwory można w nim wykuć w dowolnym miejscu
    4. Do zastosowań specjalnych zawsze można wsadzić rurę stalową.
    5. Można łączyć z konstrukcją a nawet opierać strop na kominie.

    Co stwierdził pewien "fachowiec" od Shiedla:
    1. Komin musi być oddylatowany od ścian, ciągi wentylacyjne od
    kominowych
    2. Tę szparę można se zatynkować bo ten tynk se pęknie w razie czego
    No i już mamy w nowym salonie na dzień dobry rysę od sufitu po
    podłogę:) Objawił również, że należy komin przy kotwić do więżby
    (!!!). Zauważam, że więźba potrafi nieźle pracować, bo drewno
    najczęściej niesezonowane.
    Jak się to postawi na wysokość 7m to się chwieje - przesuw poziomy
    wynosi kilka centymetrów na silnym wietrze!!!

    I ostrzeżenie - budowlańcy często to polecają bo jest mniej z tym
    roboty niż z tradycyjnym kominem z cegły.

  • 70. Data: 2012-04-28 20:59:13
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <news> wrote in message news:4f9bb375$2$26696$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > W piecach na paliwa stałe temperatura spalin na wylocie może wynosić
    > poniżej 400 stopni, ale tak samo może wynosić ponad 1000 stopni!

    Kiedyś kupiłem toster w media Markt i sie okazało, że ma za duże sloty na
    chyba Amerykański chleb. Bo polski chleb tostowy jest za mały. Sprzeczali
    się ale w końcu kasę oddali, bo w pozycji wyskoczonych chlebków były cały
    czas schowane i nie było ich jak wyjąć.
    To samo z piecem. Podają dane do pieców, które nie istnieją.