  • 11. Data: 2009-11-24 17:13:57
    Temat: Re: Płyta gazowa czy ceramiczna?
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    news:heh2t8$p4h$1@news.onet.pl...

    > Specyficzny zapach jednak jest, tego nie da się określić co to za zapach.
    > Prawdopodobnie jest to efekt spalania domieszki zapachowej do gazu. Sam
    > gaz jest bezwonny.

    > signature database 4633 (20091124) __________

    > http://www.eset.com

    Gaz teoretycznie spala sie do CO2 i H2O. Teoretycznie. Bo zawsze jakies
    stęzenie CO bedziesz miał. I wyzsze CO2. oczywiscie sprawna wentylacja
    sprawia, ze ryzyka zatrucia nie ma. Ale ja wole gazów ze spalania w domu nie
    mieć. Dlatego preferuje płyty elektryczne. indukcyjna czy zwykła to juz inna
    sprawa. jezeli nie robisz ciagle powideł to koszt pradu nie ma wiekszego
    znaczenia. Tzn dla mnie nie miał. gaz ziemny jako zrodło energii jest tanszy
    ale wiekszosc tej ewnergii opływa garnki. czyli koszt pewnie podobny.
    Gładka płyta jest łatwiejsza w utrzymaniu. Ale kuchni gazowej raczej nie
    uszkodzisz.a jak na płyte ceramiczna spadnie cos cięższego to znów pareset
    zł w plecy. Podsumowujac. Ogladasz kazda złotówke przed wydaniem kup kuchnie
    gazowa. Stać Cie wydac 1000zł wiecej i dopłacac kilkanascie miesiecznie za
    wygode kup kuchnie gazową.

  • 12. Data: 2009-11-24 20:05:46
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Gaz zalety:
    1. ok 3 krotnie tańsza energia
    2. znacznie szybciej się gotuje
    3. precyzja w regulacji grzania
    4. zerowa bezwładność (zakręcasz i przestaje się gotować)
    5. możliwość wykorzystania płomienia przy różnych pracach i majsterkowaniu
    6. większa pewność zasilania (jak nie ma prądu to gaz jest)

    Gaz wady:
    1. konieczność zapewnienia sprawnej wentylacji
    2. chyba bardziej niebezpieczny od prądu
    3. trudniej utrzymać kuchenkę w czystości
    4. droższa instalacja (rury, zawory itp)
    5. niezbyt piękne rury trudne do ukrycia

    Płyta elektryczna zalety:
    1. moda i estetyka
    2. timer pozwala nastawić czas i zapomnieć o pilnowaniu garnka
    3. bardziej bezpieczna
    4. łatwiej utrzymać w czystości

    Płyta el. wady:
    1. sporo droższy koszt energii
    2. spora bezwładość (wyłączasz, a gotuje się jeszcze chwilę, kipi i zalewa
    kuchenkę)
    3. jak nie ma prądu, to nie ma grzania
    4. nie ma płomienia a więc do majsterkowania trzeba jakiś oddzielny palnik
    5. dłuższy czas gotowania
    6. mniejsza precyzja regulacji (przeważnie 9 stopni)
    Jacek

  • 13. Data: 2009-11-24 20:05:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czacha wrote:
    > Witam ,
    > nadszedł czas na zabudowę kuchni , i tu pytanie :
    > -jaką płytę zakupić -ceramiczną ( nie indukcję) czy gazową.
    > Proszę o opinię , plusy minusy, porównanie kosztów gotowania.
    > Z góry dziękuję.

    alternatywą dla gazu moze być tylko indukcja

  • 14. Data: 2009-11-24 20:22:51
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Czacha pisze:
> [...]
    > -jaką płytę zakupić -ceramiczną ( nie indukcję) czy gazową.
    > Proszę o opinię , plusy minusy, porównanie kosztów gotowania.

    Wybralem sobie plyte gazowa ale na szklanej tafli.
    Przynajmniej nie ma kloptow z czyszczeniem.

    szwagier

  • 15. Data: 2009-11-24 20:35:32
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    gazowa to jest rodzaj paliwa
    ceramiczna to jest rodzaj obudowy.

    to pytanie typu: żółty samochód czy ciężarówka?

    są przecież ceramiczne gazowe:
    http://www.solgaz.com.pl/index.php?action=catalog&ca
    tegories=103&product_id=168

  • 16. Data: 2009-11-24 21:20:08
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > gazowa to jest rodzaj paliwa
    > ceramiczna to jest rodzaj obudowy.
    >
    > to pytanie typu: żółty samochód czy ciężarówka?

> [...]
    cena 2600 nie zacheca po drugie wysokośc tej płyty to 14 cm jezeli
    piekarnik chcesz dać nizej to niestey schylasz sie przy pieczeniu jeszcze
    bardziej.

    4634 (20091124) __________

  • 17. Data: 2009-11-24 21:32:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości

> [...]
    > cena 2600 nie zacheca po drugie wysokośc tej płyty to 14 cm jezeli
    > piekarnik chcesz dać nizej to niestey schylasz sie przy pieczeniu

    Bo co to za nawyki dawać piekarnik pod płytą stosując sprzęt do zabudowy.
    U mnie dół piekarnika jest 80cm nad ziemią więc aby zajrzeć wyjąć itp nie
    muszę się schylać

    Kris

  • 18. Data: 2009-11-24 21:35:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > 5. możliwość wykorzystania płomienia przy różnych pracach i majsterkowaniu

    To dopiero argument;))

    Doadam:
    Na gazie można kurczaka opalić z reszty piór a na elektrycznej cebule
    przyjarać do rosołu

    Kris

  • 19. Data: 2009-11-24 22:02:01
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Gaz zalety:
    > 1. ok 3 krotnie tańsza energia
    > 2. znacznie szybciej się gotuje
    > 4. zerowa bezwładność (zakręcasz i przestaje się gotować)

    Energia jest tańsza, ale straty, jakie powstają w czasie grzania gazem są
    duże.
    Przy garnkach z dnem akutermicznym na płycie elektrycznej gaz w szybkości
    gotowania nie ma szans.
    Wadę w postaci dużej bezwładności płyt grzewczych z garnkami akutermicznymi
    też można zamienić w zaletę wyłączając potrawę kilka(naście) minut
    wcześniej.
    Indukcja eliminuje straty w najwyższym stopniu, ale wymaga odpowiednich
    garnków.

    Miałem kuchenkę gazową, mam elektryczną, którą teraz będę zamieniam na
    indukcje.

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    4634 (20091124) __________

    http://www.eset.com

  • 20. Data: 2009-11-24 23:44:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Bo co to za nawyki dawać piekarnik pod płytą stosując sprzęt do zabudowy.
    > U mnie dół piekarnika jest 80cm nad ziemią więc aby zajrzeć wyjąć itp nie
    > muszę się schylać

    No i przy majsterkowaniu pomaga. :-DD

    Pozdro.. TK