  • 31. Data: 2009-03-25 16:58:04
    Temat: Re: Gorąco pod kominkem?
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Na posadzce w salonie
    > parkiet, a bez styro mam tylko pod kominkiem.
    > Poza tym kominek jest w środku domu.

    No wlasnie - masz parkiet - to tlumi te zimno 'odczuwalne;

    > U dołu dostaje się zimne powietze do ogrzania, więc
    > temperatura tam nie osiąga nawet 50st.

    Tez tak uwazam i konstrukcje ktore sprawdzilem (bede robil swoj kominek za
    niedlugo)
    byly takze pod tym katem bezpieczne.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 32. Data: 2009-03-25 16:59:24
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ja też nie mam styro pod kominkiem (bezpośrednio i trochę
    > wokół), ale ja mam płytki wszędzie - i jak ktoś napisał
    > wcześniej - jest _bardzo_wyraźnie_odczuwalne_ miejsce,
    > gdzie się ten styropian kończy - tam normalnie piździ
    > (oczywiście dopóki się nie napali w kominku - wtedy podłoga
    > jest przyjemnie ciepła ;).
    > Można nie dawać styro pod kominkiem, ale niech ten obszar
    > ogranicza się jedynie do mniej więćej rzutu wkładu na podłogę
    > (no conajwyżej obudowy) bez 0,5-1,0 m zapasu z każdej strony.

    Amen. Zreszta jak ktos sie boi o nacisk to mzoe zastosowac specjalne
    styropiany uzywane np przy konstrukcjach parkingow, garazy itp - to plus
    porzadna wylewka = gwarancja sukcesu ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 33. Data: 2009-03-25 18:02:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Amen. Zreszta jak ktos sie boi o nacisk to mzoe zastosowac specjalne
    > styropiany uzywane np przy konstrukcjach parkingow, garazy itp - to plus
    > porzadna wylewka = gwarancja sukcesu ;)

    E tam. Ile ten kominek wazy??
    Nie wiem, czy jaja sobie co niektorzy robia, czy piszecie powaznie. Pod
    zasobnik tez robicie fundament, akwarium, szafki w kuchni??
    Ludzie maja zasobniki 300 - 400 L i jakos nikt z tego problemu nie robi, a
    Wy rozczulacie nad jakims kominkiem w wiekszosci z gipsu.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-03-25 18:20:57
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > Ludzie maja zasobniki 300 - 400 L i jakos nikt z tego problemu nie robi, a
    > Wy rozczulacie nad jakims kominkiem w wiekszosci z gipsu.

    Ja to napisalem nieco ironicznie - wczesniej wspomnialem ze juz zwykly xp-s
    (cos jak hydromax z tego co pamietam) wytrzymuje okolo tony na metr kwadrat.
    Zreszta przypadek z 4 osobami stojacymi na 1m2 wylewki jest wystarczająco
    jasny... ;)

    Pomijam przypadki kominkow typu hypokaustum z wagą 2-3 tony na małej
    powierzchni - wiadomo ze wtedy trza przemyslec wszystko poczynajac juz od
    stropu.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 35. Data: 2009-03-25 20:39:32
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    J23 wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie mam styro pod kominkiem.
    > Nie dałem ze względów wytrzymałościowych.
    > Moim zdaniem kominek jednak troche waży
    > (przynajmniej mój).
    Ja to rozwiązałem w inny sposób, także nie dawałem styropianu ale
    zostawiłem puste miejsce (prostokąt), POTEM JAK JUŻ MIAŁEM WKŁAD TO Z
    BLOCZKÓW Z bk o gr 8cm WYMUROWAŁEM NOGI (cholerny capslock) i tylną na
    nich zrobiłem kilka BK na płask tak że uzyskałem taki taborecik z przodu
    otwarty :), na to postawiłem wkład który, dziurę na dole wypełniłem
    styropianem i zalałem betonem. W ten sposób wkłąd stoi na stropie
    bezpośrednio a jednocześnie wokół niego i pod nim wylewka jest ocieplona.

    --
    -----
    Pozdr

  • 36. Data: 2009-03-25 20:57:28
    Temat: Re: Po jakim czasie od zalana podlog stawiac kominek?
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > W tym roku betonowali cos tam gdzies tam przy temp. -20C. Podobno sa juz
    > dodatki umozliwiajace takie zabiegi. Trudno w to uwierzyc, ale moze?

    dodatki dodatkami, a grzanie grzaniem :)
    za oknem mi sie burowiec buduje i lali przy minusowych temperaturach(-10 i
    wiecej) ale grzeli plyty czy sciany(w szalunkach) od momentu zalania do dnia
    nastepnego.
    w zbrojenie wsadzali drut oporowy i przed zalaniem podlaczali go do
    zasilania, przy rozszalowywaniu przy mrozie az sie dymilo taka roznica temp
    byla :)
    na innej budowie(tez biurowiec) grzeja dmuchawami olejowymi(kilka do
    kilkunastu) po kilkadziesiat godz grzania(najpierw zbrojenie przed zalaniem,
    potem po zalaniu)

    tak ze cudownych dodatkow nie ma, a budowanie w zimie zawsze kosztuje o
    wiele wiecej.

    --
    pzdr
    piotrek