eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie "Polskie złote rączki" w TV Zoom "Polskie złote rączki" w TV Zoom
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!news-out.
    netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.
    xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 21 Nov 2021 14:26:00 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.3.1
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Content-Language: pl
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: "Polskie złote rączki" w TV Zoom
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <619a48e9$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.121.55
    X-Trace: 1637501161 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 532 5.173.121.55:35767
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2639
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:578298
    [ ukryj nagłówki ]

    Nawiązując do wypowiedzi niektórych użytkowników z PMB, że fachowiec
    powinien się zajmować tylko montowaniem, a nie załatwianiem materiałów i
    ich sprzedażą.

    W odcinku nr 2 pięknie jest to pokazane. Przyjazd 2 "fachowców" (nota
    bene jeden z nich nazywa się jak nasz prezydent) do klienta, który miał
    sobie załatwić materiały we własnym zakresie.

    Robota bzdurna, bo chodzi o wkręcenie 2 zaworków czerpalnych w garażu -
    robota raptem na 15 min. Okazuje się, że klient jest nieprzygotowany,
    musi jechać po towar. Jedzie, ale wrca z niczym, bo zapomniał portfela.
    "Fachowcy" czekają bezczynnie. Klient jedzie ponownie do sklepu i wraca,
    ale przywozi nieodpowiednie zawory. Jedzie więc trzeci raz, a "fachowcy"
    nadal czekają bezczynnie. W końcu pada fajne stwierdzenie: "miało być
    tanio i szybko, a będzie długo i drogo" - za usługę skasowali 200zł :)

    Tak właśnie jest z takimi robotami.

    Widocznie klient bał się, że "fachowiec" zarobi na materiale. Dlatego
    pojechał sam i kupił drożej niż kupiłby fachowiec, a przy tym spalił
    paliwa za X zł, po czym przepłacił za usługę, która wg mojej oceny nie
    powinna być droższa jak 100-140zł. Czyli ok. 60-80zł/roboczogodzina
    fachowca (licząc czas pracy i czas dojazdu do klienta) + koszty dojazdu
    do klienta (koszty paliwa)

    Fachowiec zarobiłby tu z 8-10zł na tych zaworkach, bo dostałby rabat dla
    instalatora, a sprzedałby klientowi nie drożej niż tyle, ile zapłacił
    klient. Zarobek fachowca tak naprawdę pokryłby koszt związane z
    załatwieniem materiałów, a dzięki temu, że "fachowiec" by załatwiał
    materiały to robota byłaby wykonana szybko i sprawnie.

    I co Wy dusigrosze na to?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1