  • 131. Data: 2009-01-11 09:57:00
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości
    news:gkb4fp$kqa$1@opal.futuro.pl...
    > Zgadza się. Mnie wifi z WPA2 działa na kilkanaście metrów. Przez strop już

    Dziwne, bo u mnie działa na 10 km.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 132. Data: 2009-01-11 10:03:02
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Ekranowanie kabla ma zasadniczy wplyw na predkosc transmisji. Z tym, ze
    > czesto ten ekran jest nie potrzebny bo... nie ma poporstu zrodla zaklocen.
    > Wiem co mowie bedac jeszcze lat temu wiele studentem na laborkach
    > badalismy rozne rodzje okablowania w ethernecie. Wystarczy wzdluz kabla
    > sieciowego bez ekranu polozyc kabel zasiliajacy i juz sie robi lipa.

    W domu? To jaki masz odbiornik, ze tym kablem idzie kilka-kilkanascie
    amperow, zeby to jakos istotnie zaklocalo?

    > Ale kto mu kaze zakladac gniazdka bez ekranu. Jak kabel ekranowany to
    > cala instalacja taka ma byc.

    Jak napisal Piotrek nie chodzi o to, ze wtyczka ma metalowy ekran i
    gniazdko tez. Zeby to poprawnie dzialalo potrzeba spelnic o wiele wiecej
    warunkow. W zle wykonanej instalacji taki ekran nie tylko nie polepszy,
    ale moze pogorszyc warunki pracy, bo staje sie zrodlem zaklocen - np.
    kiedy plyna przez niego prady wyrownawcze pomiedzy dwoma urzadzeniami. A
    wiekszosc tanich switchy ma ten ekran po prostu podlaczony do masy
    urzadzenia. Nic to nie daje.

  • 133. Data: 2009-01-11 10:11:15
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Zauwaz, ze on pisal o Gigabitowym ethernecie. Kable sa tanie, ale switch,
    > ktory ma np. 16 portow 1Gb juz tani nie jest. Prawde mowiac jest

    Montujesz teraz 100Mbps za 150 zł, a za 5 lat wymieniasz go na gigabitowy za
    100 zł.

  • 134. Data: 2009-01-11 10:12:08
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Wiesz, to moze prosciej bedzie zainwestowac jakies 30zl w ksiazke
    > poswiecona takiej problematyce i zrobic to jak nalezy. Nie bedzi epotrzeby
    > Gb ethernetu i bedzie to dzialalo jakos sensowniej.
    > BTW, na takiej sieci w tym zastosowaniu transfer jest tak mizerny, ze nie
    > ma to najmniejszego sensu.

    przylazłeś się ponaśmiewać? :-(
    a skąd wiesz, że mu takie rozwiązanie nie wystarcza?
    ja też wybrałem rozwiązanie z dyskiem sieciowym, jako magazyn plików,
    dostępny z każdego komputera w sieci, wprawdzie pliki mają max po
    kilkanaście MB, więc o transfer się nie martwię, i jest good... :-)
    więc oszczędź sobie drwin, a nam 30 złotych i oświeć jak można to zrobić
    lepiej (a może i taniej), to grupa budowlana i nieobeznanie w nowinkach
    informatycznych nie jest tu nie na miejscu

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 135. Data: 2009-01-11 10:32:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > przylazłeś się ponaśmiewać? :-(

    Przeciez kiki sam sie, smieje - doczytaj dokladnie.

    > a skąd wiesz, że mu takie rozwiązanie nie wystarcza?
    > ja też wybrałem rozwiązanie z dyskiem sieciowym, jako magazyn plików,

    Z mirrorem przez etherneta?

  • 136. Data: 2009-01-11 10:35:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:gkch44$k20$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Montujesz teraz 100Mbps za 150 zł, a za 5 lat wymieniasz go na gigabitowy
    > za 100 zł.

    Taaa, niekoniecznie bedzie za 100, a poza tym w technologii wiele
    nieprzewidzianego (z Twojego punktu widzenia) sie zdarzy w ciagu tych pieciu
    lat.

  • 137. Data: 2009-01-11 10:38:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisal w wiadomosci
    > Tego oto dnia 2009-01-10 17:11, Niejaki/a Ghost bedac w stanie euforii
    > nagryzmolil/a co nastepuje:

    > w czym? ;-)

    czym w?

  • 138. Data: 2009-01-11 10:40:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Tego oto dnia 2009-01-10 17:10, Niejaki/a Ghost bedac w stanie euforii
    > nagryzmolil/a co nastepuje:

    > Z WEP-em tez tak powinienes sie czuc, to tylko malenki listek figowy,
    > ktory i tak nie ma prawa zaslonic czegokolwiek.

    Etam, napisane "z zabezpieczeniami" ;-P

  • 139. Data: 2009-01-11 10:40:26
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]

    > lepiej (a może i taniej), to grupa budowlana i nieobeznanie w nowinkach
    > informatycznych nie jest tu nie na miejscu

    Brawo, ja caly czas uwazam, ze nie kazdy tu musi na sieciach sie znac, a
    walkowanie w kolko co jest lepsze, w kontekscie co jest lepsze dla kogo jest
    bez sensu. Bo np. Ghostowi starcza WIFI, a to podobno badziew, do tego da
    sie dosc skutecznie zabezpieczyc, wiec juz sam nie wiem...

    Pozdro.. TK

  • 140. Data: 2009-01-11 10:46:15
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    wiadomości news:gkcgus$jq7$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości
    >

    > Dziwne, bo u mnie działa na 10 km.

    Zgadza sie, do dostawcy internetu WIFI mozna bez problemu podlaczyc sie na
    odleglosc kilku kilometrow, bez specjalnych ceregieli. Udalo mi sie kiedys
    na zwyklym laptopie bez anteny siedzac przy oknie podpiac sie do AP
    oddalonego ok. 1km w lini prostej. Transfer internetu na poziomie dwudziestu
    kilku kilo.

    Pozdro.. TK