  • 31. Data: 2010-01-17 11:13:29
    Temat: Re: Porównywanie sprawności kotłów
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hiquuk$sci$1@news.interia.pl...

    > Nie bardzo wiem czego to dowodzi.

    No to jeszcze raz twoja wypowiedź:
    "Caly cykl to dazenie do jak najmniejszej mocy i roznicy miedzy powrotem a
    zasilaniem
    do tych max 5C a nie 15C."

    Podpowiem. Delta 51stC a przy tej nie będzie to najmniejsza ale największa
    moc.
    Więc obie zasady zupełnie inaczej.

    Marek

  • 32. Data: 2010-01-17 15:34:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > do tych max 5C a nie 15C."
    >
    > Podpowiem. Delta 51stC a przy tej nie będzie to najmniejsza ale największa

    Co napisalem zle, bo dalej nie rozumiem.
    Dziwi Cie dazenie kotla do palenia z mozliwie najmniejsza moca?
    Przeciez jedno nie wyklucza drugiego. Poza tym ja opisywalem uklad
    centralnego ogrzewania, Ty jakis egzotyczny podgrzewacz wody uzytkowej. To
    jak mi sie zdaje dwa rozne zagadnienia.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2010-01-17 20:07:46
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Dziwi Cie dazenie kotla do palenia z mozliwie najmniejsza moca?
    Mnie nie.

    > Przeciez jedno nie wyklucza drugiego.
    Mi chodziło o to że jeżeli grzejemy CWU z delta 51stC to niemożliwością jest
    aby kocioł o
    typowej mocy 15kW nie chodził na pełny gwizdek czyli z pełną mocą.
    Więc duża delta jak najbardziej wyklucza możliwe najmniejszą moc chyba że
    postawimy kocioł 50kW
    to wtedy dla niego będzie to mała moc :)

    > Poza tym ja opisywalem uklad centralnego ogrzewania
    To fakt a ja znalazłem opis układu z ładowaniem warstwowym zasobnika i dałem
    ci jako ciekawostkę.
    Trochę zepsułeś zabawę.

    > Ty jakis egzotyczny podgrzewacz wody uzytkowej. To jak mi sie zdaje dwa
    > rozne zagadnienia.
    Podgrzewacz jako taki może tak, ale idea ładowania warstwowego jest często
    spotykana.

    Może jutro jak znajdę to ci podsunę jeszcze jeden tekst z zupełnie innego
    źródła
    Tam też był napisane że ładowanie warstwowe idealne dla wysokiej sprawności
    kotła.

    Marek

  • 34. Data: 2010-01-17 20:52:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > postawimy kocioł 50kW
    > to wtedy dla niego będzie to mała moc :)

    No fakt, te CWU tak ma niestety. Ktoregos dnia cos w moim sterowniku sie
    popitolilo i grzal obieg bezposredni za wysoka temp. Chodzi to od dobrego
    miesiaca bez dotykania a temp. jednego obiegu stanela w miejscu. Za
    mieszaczem normalnie, ale przed za wysoko. Wylaczylem dziada by zresetowac
    calosc, ale nie wylaczalem kotla. Przed startem sterownika Kociol nie wiem
    czemu przelaczyl sie na grzanie CWU bo temp. w zasobniku 6C. Nie wiedzialem
    co sie dzieje, bo pelna moc kotla to jednak spory gwizd w porownaniu z
    minimalna moca do ktorej przywyklem. Nie jest to ekonomiczny tryb jak sadze.
    :-))

    > To fakt a ja znalazłem opis układu z ładowaniem warstwowym zasobnika i
    > dałem ci jako ciekawostkę.
    > Trochę zepsułeś zabawę.

    Nie no spoko, ciekawostka fajna. Nie widzialem jeszcze takiego rozwiazania
    ale kiedys gdzies juz czytalem. Nie ma za czym tesknic bo dla nas sie nie
    nadaje. :-))

    OK, czekam. :-))

    Pozdro.. TK