  • 61. Data: 2009-03-15 10:39:56
    Temat: Re: Przemyślenia odnośnie posadzek
    Od: s...@g...com

    \> Jednak z tym co powyzej napisales, nie zgadzam sie calkowicie, to
    strzelanie
    > przyslowiowa armata do wrobla i  przesada :-).
    >
    > Pzdr
    > Darek
    zdadzam sie z Darkiem

    jak to mówi moja żona (pracuje w kontroli jakości) w pewnym momencie
    przyrost jakości jest niewspółnienie maly do przyrostu kosztów

    historia pierwsza
    mój kuzyn wybierał farby przez miesiąc pózniej wprowadził sie z żona i
    dzieckiem.
    Po pół roku na każdej ścianie córka coś pomazała.

    historia druga
    znajmy zrobił super ekstra łazienke - otwór w płytce a w niej inna
    płytka - wszystko było z dokałdnoscia do mikrometra
    no poprostu wersal albo i watykan nawet
    i CO?
    mineło pare lat budynek osiadł i płytki w moim starym domu układane w
    latach 80-tych lepiej wygladają.

    Jesli Kiki chce nauczyć polskich fachowców roboty CHWAŁA mu za to moze
    kiedys jak ja trafie na fachowca przeszkolonego przez niego będe miał
    lepiej

    Ale sam dla siebie..?
    Wcześniej czy później przyjdą dzieci, budynek zacznie osiadać jakaś
    szklanka sie wyleje, ktoś uderzy drzwiami mocniej itd itd.
    i na koniec
    Nie twierdze że trzeba odpuszczać i dać sobie spokój, ale wazny jest
    balans pomiedzy kosztami a jakością NIE DAJMY SIE ZWARIOWAĆ
    Czy nie lepiej ten czas i energie sporzytkować na zrobienie kolenego
    dzidzisuia żeby miał możliwość rozwalenia czegos w mieszkaniu zeby
    tatuś mogł poźniej zameczac polskich fuck-owców.

  • 62. Data: 2009-03-15 14:36:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Nie wystarczy. Jak zacznie od progu to może skończyć powyżej progu tarasu
    > albo za 8 metrów zejść poniżej wylewki. Lokalne błedy się później sumują.

    Ja czegos nie rozumiem. Jezeli z progu na dlugosci 3m poziom jest rowny
    zero, przesuwasz o kolejne 3m i poziom jest rowny zero, to jak w progu
    plytka wyjdzie w wylewce?? Nawet jezeli posadzka ma odchylki kilku
    milimetrow to jaki to ma wplyw??
    Owszem jezeli roznice wyjda duze, to trzeba sie zastanowic co z tym zrobic,
    ale najpierw trzeba przeprowadzic inwentaryzacje poziomow. Jezeli roznice sa
    akceptowalne to nie wim w czym problem.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2009-03-15 14:44:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > z tym niwelatorem rotacyjnym toś chyba chłopie przesadził :-), ty budujesz
    > halę o powierzchni 500m2, czy dom? Do oznaczenia poziomow w zupelnosci
    > wystarczy tradycyjna dluga poziomica... lub poziomica wodna (waz z woda
    > zakonczony szkalnymi rurkami).

    Niestety na malych wysokosciach, do tego w srodku pustego pomieszczenia
    poziomica wodna moze i sie sprawdzi, ale ze sporymi problemami. Majac
    pozioma linie lasera jestes w stanie sam kiedy zechcesz zmierzyc roznice
    poziomu w kazdym miejscu bez ograniczen. Uzywam tego sam np. do ukladania
    styropianu na posadzce, przenoszenia poziomow drzwi, schodow i innych
    fajnych rzeczy. To bardzo przydatne urzadzenia i nie trzeba zaraz mikronow
    szukac.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2009-03-15 17:10:49
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Ja czegos nie rozumiem. Jezeli z progu na dlugosci 3m poziom jest rowny
    > zero, przesuwasz o kolejne 3m i poziom jest rowny zero, to jak w progu
    > plytka wyjdzie w wylewce??

    Ty rozumujesz dobrze ale rzeczywistość jest inna. Da za dużo kleju i my
    wypchnie narożnik płytki. Ponieważ mało który kafelkarz ma zmysł etetyczny
    to zostawi i nie odkuje tylko do niej poleci nastepną sztukę aż tak zacznie
    tańczyć aż wyjedzie za wysoko lub za nisko.
    My sie nad tym zastanawiamy ale oni nie.

    >Nawet jezeli posadzka ma odchylki kilku milimetrow to jaki to ma wplyw??

    No ma, bo klej rozrabia jak mu czapka stoi. Wody na oko i ma różną gęstość,
    więc kafel może sie zapaść, może go wypchnąć. Właśnie te kilka milimetrów
    sprawia to, że podłoga wychodzi "pałacowo", a nie "szaletowo"

  • 65. Data: 2009-03-15 17:13:35
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety na malych wysokosciach, do tego w srodku pustego pomieszczenia
    > poziomica wodna moze i sie sprawdzi, ale ze sporymi problemami. Majac

    Laser rotacyjny powinni mieć skoro biorą takie ogromne pieniądze za
    kafelkowanie ale oni mają poziomnice za 1zł 20gr i nawet na pile
    oszczędzają.
    Cały problem w ich pracy to wydajność i zbyt długie siedzenie u klienta.
    Powinni szybko się uwinąć i spadać, a nie okupować cudze mieszkania, domy i
    stawać się coraz bardziej zuchwali.

  • 66. Data: 2009-03-15 19:04:44
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Tak to jest jak sie bieze ekipy spod budki z piwem. Ja biore
    > wszystkich z polecenia, albo sprawdzonych znajomych, tudziez kogos
    > pewnego z rodziny (albo robie sam;) i jak dotad (tfu tfu) wszystko mam
    > zrobione idealnie, nie ma ani jednej, najmniejszej fuszerki - stan
    > surowy zamkniety lada dzien bedzie gotowy..

    no i o to wlasnie chodzi, jak sie dobiera ekipy spod budki z piwem albo z
    lapanki bo poprzednia ekipa uciekla to sie ma takich partaczy jak kiki(co
    widac po zdjeciach z ocieplania)
    u mnie tez ekipy z polecenia robily i wszystko jest super, na partaczy nie
    trafilem(tzn nie zatrudnilem bo na rozmowach to byli tacy:)
    znajomi tez mieli juz nie jedna ekipe i byli zarowno bardzo dobrze
    specjalisci jak i partacze. ale tak to bywa w zyciu ze trzeba patrzec i
    pilnowac kogo sie zatrudnia.

    ale juz pisanie o wszystkich ze partacze to swiadczy tylko i wylaczenie w
    jakim towarzystwie sie kiki obraca i jakie to fajne ekipy wybiera, bo zeby
    przy takiej rotacji ekip nie trafic na porzadna ekipe to trzeba naprawde
    niezle szukac kolo tych budek z piwem :)

    inna sprawa ze jak sie wywala ekipe za ekipa a pozniej szuka nowej na szybko
    to coz, partacze maja terminy od zaraz a dobre ekipy od 1 do 6 mies
    conajmniej :)
    wiec kikiemu zostaja partacze tylko, ale jak sie nie mysli przed budowa
    tylko w trakcie albo juz po fakcie to tak bywa

    --
    pzdr
    piotrek

  • 67. Data: 2009-03-15 19:38:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > klienta. Powinni szybko się uwinąć i spadać, a nie okupować cudze
    > mieszkania, domy i stawać się coraz bardziej zuchwali.

    no to ile płacisz za m2 płytek?

  • 68. Data: 2009-03-15 19:52:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Ot co.. Ja dzisiaj bylem gadac z tynkarzami. Namiar z polecenia,
    > ogladalem co aktualnie robili u znajomego na budowie i szczena mi
    > opadla. Normalne tynki c/w + maja jakis patent (nie wglebialem sie) ze
    > wygladzaja powierzchnie tak, ze nie trzeba juz nawet gladzi klasc -
    > sciana jest *perfekt* rowna (na 2m poziomicy 0mm odchylu :-)

    a widziałeś już po malowaniu czy surowiznę. bo moje też były gładkie a
    dokładniej równe.

    sciana zatarta jest RÓWNA ale nie gładka.

    zaguntuj sobie to zobaczysz jaka jest gładka i czy nie trzeba robić gładzi,
    jedyna kożyść to że gładzi pójdzie tylko tyle aby zapełnić drobne pory.

    > Zacierane
    > recznie. Dlatego jak czytam kikiego, ze nie da sie zrobic *posadzki*
    > co do milimetra to mi sie noz w kieszeni otwiera - szczegolnie ze
    > mozna to zatrzec na koniec mechanicznie "helikopterkiem". Ogladalem
    > pare posadzek u znajomych ktorzy sa juz "po" i tez na poziomicy 2m nie
    > ma *zadnych* nierownosci. Posadzke z 1cm "dziurami" to chyba ja bym
    > sam potrafil polozyc robiac to pierwszy raz w zyciu...
    >
    > Posadzka w rogu "siada" ?? Ciekawe jak - jezeli siadzie styro to
    > conajwyzej moze sie ta posadzka "hustac". Jakby miala siasc (wygiac
> [...]

    khm drogi kolego wylewki siadają w środku, nie nie muszą sie połamać bo...
    do betonu dodaje sie plastyfikatory oraz mikro zbrojenie i beton sie jest w
    stanie troszkę wygiąć (to może być np ugięcie 8mm na 8m albo 4mm na 3.5m. No
    i mamy łudeczkę

  • 69. Data: 2009-03-15 19:52:08
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > no to ile płacisz za m2 płytek?

    Ja za metr nie płacę. Zwykle za całą robotę np łazienkę itp. Za metr to
    wychodzi od 50 do 300zł :-) Trudno powiedzieć ile za metr.

  • 70. Data: 2009-03-15 20:05:15
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

> [...]
    > do betonu dodaje sie plastyfikatory oraz mikro zbrojenie i beton sie jest
    > w stanie troszkę wygiąć (to może być np ugięcie 8mm na 8m albo 4mm na

    Mnie siadło 1.6cm na około 10m. W jednym z rogów było najwyżej i tam wylewka
    właściwie nie dopłynęła, a w lewo od środka było -16mm. Zrobiłem wylewkę.
    Stąd moje obawy czy warto się silić na super równe posadzki skoro one i tak
    siądą. Moja ta właśnie była robiona ponad rok temu, w wylewki 2 tygodnie
    temu.