  • 1. Data: 2009-03-12 18:54:59
    Temat: Koszty przy starcie
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Witam,

    Znajomy sie przymierza do budowy, a ja już dawno mam to za soba wiec nie
    jestem na czasie, i pojawilo sie pytanie - ile nalezy wlozyc na start,
    czyli:
    - projekt
    - koszty pozwolen (zakladamy ze nie ma planu zagospodarowania i tzeba
    bedzie zaltwiac)
    - kierbud, taki co to nie tylko bedzie na papierze, ale zajrzy co jakis
    czas i dopilnuje
    - przylacza (prad, gaz, kanalizacja)
    - o czym zapomnialem ???

    No i terminy - ile by zajelo, zakladajc ze mialby juz wybrany projekt,
    zalatwienie tych wszystkich papierkow umozliwiajacych wbicie pierwszej
    lopaty? Starczy 3 miesiace ?

    Z gory dzieki!

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 2. Data: 2009-03-13 08:45:43
    Temat: Re: Koszty przy starcie
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Marek Kutyla pisze:

    > No i terminy - ile by zajelo, zakladajc ze mialby juz wybrany projekt,
    > zalatwienie tych wszystkich papierkow umozliwiajacych wbicie pierwszej
    > lopaty? Starczy 3 miesiace ?

    A jest w miesicie/gminie Plan Miejscowy ZP? Bo jak jest to szybciej jak
    nie ma to może trwać wieczność...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-03-13 09:35:46
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Marek Kutyla pisze:
> [...]
    >

    > Znajomy sie przymierza do budowy, a ja już dawno mam to za soba wiec nie
    > jestem na czasie, i pojawilo sie pytanie - ile nalezy wlozyc na start,

    od 3 do kilkunastu tys. Jak kupi gotowy za 2 tys i kotoś mu zrobi
    adaptację za 1 tys. to w dolnej granicy się zmieści. Indywidualny to
    koszt około 5-6 tys.

    > - koszty pozwolen (zakladamy ze nie ma planu zagospodarowania i tzeba
    > bedzie zaltwiac)

    Koszty nie wielkie - tzn. same formalności nie kosztują, może się
    okazać, że potrzeba mapki zrobione przez geodetę - to już koszt kilkuset
    zł. A mapka i tak będzie potrzebna do projektu - najlepiej zrobić od
    razu ze 2 lub 3, jak budowa będzie szybka to i więcej, jak wolna to po
    pół roku należy robić nowe mapki

    > - kierbud, taki co to nie tylko bedzie na papierze, ale zajrzy co jakis
    > czas i dopilnuje

    Nie licz na takiego kierownika - aby dobrze dopilnować należy czasem na
    budowie spędzić kilka godzin, samo zobaczenie i wpisanie w papiery nie
    wystarczy. Ja posiłkowałem się architektem, nawet raz doszło do
    konfrontacji - architekt, kierownik, wykonawca, każdy miał swoją wizję -
    wysłuchałem i wybrałem opcję na którą wszyscy przystali

    > - przylacza (prad, gaz, kanalizacja)
    > - o czym zapomnialem ???

    Możesz już wystąpić o warunki przyłączenia - wystarczy nr działki i
    wniosek. Umowy dopiero po uzyskaniu pozwolenia

    > No i terminy - ile by zajelo, zakladajc ze mialby juz wybrany projekt,
    > zalatwienie tych wszystkich papierkow umozliwiajacych wbicie pierwszej
    > lopaty? Starczy 3 miesiace ?

    teoretycznie 3 m-c powinny wystarczyć choć czasem teoria mija się z praktyką

    W przypadku budowy najlepiej nie zakładać żadnych terminów - tzn możesz
    zaplanować, że w danym miesiącu będzie robione o czy to ale nie brać
    tego poważnie bo się nerwowo wykończysz

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-03-13 09:49:14
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak kupi gotowy za 2 tys i kotoś mu zrobi adaptację za 1 tys. to w dolnej
    > granicy się zmieści.

    Mogą dojść jeszcze koszty rozmaitych dodatkowych projektów,
    mapek i pozwoleń: zjazdu z drogi, prądu, wody, gazu, kanalizacji etc.;

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-03-13 10:58:11
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisał w wiadomości
    > No i terminy - ile by zajelo, zakladajc ze mialby juz wybrany projekt,
    > zalatwienie tych wszystkich papierkow umozliwiajacych wbicie pierwszej
    > lopaty? Starczy 3 miesiace ?

    Ja zacząłem 10 września 2008 a pozwolenie stało się prawomocne 26 lutego
    2009
    Łączny koszt uzyskania PnB wyniósł 8 341.60 zł (nie licząc czasu i benzyny)

    pzdr
    Piotr

  • 6. Data: 2009-03-13 11:41:27
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Marek Kutyla" <S...@j...pl> wrote in message

    > - projekt

    Gotowiec - ok 2tys, do tego adaptacja za 1tys. Indywidualny - średnio jakieś
    5tys, ale nie ma reguły. Ja płaciłem 2,5tys za konstruktora i 500zł za
    podpis architekta z uprawnieniami pod projektem zrobionym przdez żonę
    (architekta bez uprawnień).

    > - koszty pozwolen (zakladamy ze nie ma planu zagospodarowania i tzeba
    > bedzie zaltwiac)

    Mapa do celów projektowych będzie potrzebna - koszt 500-1tys (ja płaciłem
    700) i to chyba wszystko, bo zagospodarowanie terenu na takiej mapie
    powinien ci wkreślić architekt.

    > - kierbud, taki co to nie tylko bedzie na papierze, ale zajrzy co jakis
    > czas i dopilnuje

    Koszt kierbuda jest różny. 100-120zł za każdą wizytę, albo 1000-2000 za
    całość obsługi (osobiście wolę tą pierwszą opcję, bo wtedy kierbud ma
    dodatkową motywację do pojawiania się na budowie. Ale na to, że kierbud ci
    czegokolwiek dopilnuje raczej bym nie liczył, raczej pogódź się z tym, że
    jest to kasa wydana za zużycie jego długopisu i tuszu w pieczątce, a jeśli
    na budowie sam z siebie się czegoś dopatrzy albo pomoże w negocjacjach z
    ekipą, traktuj to jako bonus.

    > - przylacza (prad, gaz, kanalizacja)

    Prąd: jakieś 1000zł za umowę z ZE, dodatkowo może się okazać pociągnięcie
    kawałka linii (już za licznikiem) samemu, jeśli np. licznik będziesz miał w
    zbiorczej skrzynce w ogrodzeniu sąsiada, wtedy dochodzi koszt uzgodnienia
    tego w ZUDzie (700zł dla geodety), późniejsza inwentaryzacja powykonawcza
    (500zł) no i oczywiście sama robota (kabel, rura osłonowa, robocizna). Do
    tego jeszcze koszt skrzynki "RBTki" oraz jej instalacji i późniejszego
    przeprowadzenia odbioru - tu różnie. Elektryk może ci to zrobić kompleksowo
    za jakieś 3tys, a jeśli potrafisz, to RBTkę zrobisz sam za jakieś ~500zł (w
    zależności od tego, co będzie wewnątrz i z czego obudowa, można taniej, a
    można znacznie drożej), a wykonanie odbioru - elektryk z ZE mi za taką
    usługę krzyknął 700zł, póki co nie mam porównania.
    Gaz, woda - tu niestety gorzej, bo trzeba mieć projekt przyłącza (robisz go
    na własny koszt), dopiero wtedy płacisz za umowę i tu kosztów nie podam, bo
    załatwiałem to zbiorczo wraz z sąsiadami i kwoty były rozbite.

    > - o czym zapomnialem ???

    Na pewno o całym mnóstwie rzecz, które wyjdą po drodze, ale na szczęście są
    to już raczej drobiazgi. Choćby wypis i wyrys z planu - wydanie tego
    kosztuje bodajże 70zł. U ciebie planu nie ma, ale zapewne będzie się to
    wiązało z mnóstwem innych zaświadczeń i papierków
    No i zawczasu trzeba się dowiedzieć, jakie papierki poboczne będą potrzebne,
    typu zaświadczenie o wyłączeniu z produkcji rolnej (choćby z adnotacją "nie
    dotyczy", ale być musi), bo to są pierdoły, ale o brak takiej pierdoły
    wniosek o pozwolenie mogą Ci zwrócić "do uzupełnienia" po miesiącu, a potem
    kolejny będziesz czekał na ponowne rozpatrzenie.

    > No i terminy - ile by zajelo, zakladajc ze mialby juz wybrany projekt,
    > zalatwienie tych wszystkich papierkow umozliwiajacych wbicie pierwszej
    > lopaty? Starczy 3 miesiace ?

    Przy braku planu? Mam wrażenie, że mało realne, przy istniejącym planie
    byłoby ciężko, ale możliwe, tylko trzebaby mocno chodzić i się przypominać.
    Na samo pozwolenie na budowę czekasz miesiąc (a bywa, że dłużej), a
    wcześniej musisz skompletować mnóstwo pierdół, z których część też musi
    urzędowej ważności na czyichś biurkach nabrać.

    J.

  • 7. Data: 2009-03-13 12:01:20
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    JKK pisze:

    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mogą dojść jeszcze koszty rozmaitych dodatkowych projektów,
    > mapek i pozwoleń: zjazdu z drogi, prądu, wody, gazu, kanalizacji etc.;

    Mapkę zazwyczaj robi się na większy obszar tak by od razu mieć gdzie
    nanieść przyłącza. Adaptacja projektu to m.in. zaprojektowanie zjazdu.
    Gotowe projekty zazwyczaj mają dołączone branże wewnątrz budynku, na
    zewnątrz i tak robi to: prąd - energetyka, gaz - gazownia.
    Co do wod-kan - to może sobie z mapką podejść do jakiegoś branżysty i
    zrobi mu projekt przyłącza za kilkaset zł (z pewnością poniżej 500) albo
    podejść do zarządu mediów i niech pokażą którędy ma to iść, potem
    wrysować to nawet na ksero mapki i zanieść na ZUT - tam jak zatwierdzą
    potem geodeta naniesie na faktyczną mapę i napisze zgodnie z projektem...

    Fakt geodeta kosztuje najwięcej bo np. do przyłącza gazowego musi być
    wrysowany obrys domu na mapkę... ale to już z pewnością nie na początku

    Ariusz

  • 8. Data: 2009-03-16 21:05:46
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-03-13 13:01, Niejaki/a Ariusz bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > Ariusz

    Dziekuje wszystkim za cenne uwagi. Na pewno sie przydadza!
    Thx.