  • 1. Data: 2009-03-13 10:54:36
    Temat: "pracujące" poddasze"
    Od: "Grzegorz Wróbel" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Trzeci rok pomieszkuję we własnym domu (parter + poddasze użytkowe") i myslę
    o jego odświeżeniu.
    To normalne, że budek i jeszcze osiadał, i pracuje - zwłaszcza podczas
    silnych wiatrów, czy obciażenia sniegiem. W wielu miejscach na poddaszu na
    styku sufitów i skosów (płyta OSB i kartongips) pojawiają się pęknięcia.
    Zamierzam w tym roku odświezyć sciany i zachodzę w głowę w jaki sposób te
    miejsca zabezpieczyć aby umozliwic im "pracowanie" i zachować estetykę. Będę
    wdzięczny za sugestie praktyków.

    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-03-13 10:56:57
    Temat: Re: "pracujące" poddasze"
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Grzegorz Wróbel" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > sposób te miejsca zabezpieczyć aby umozliwic im "pracowanie" i zachować
    > estetykę. Będę wdzięczny za sugestie praktyków.

    To nie jest praca budowli ale fuszerka wykonawcza lub konstrukcyjna. Płyty
    masz przyklejone akrylem do rusztowań, profili przyściennych? Dach masz
    deskowany?, Taćmy narożnikowe dane? Zimny wiatr nie podwiewa?

  • 3. Data: 2009-03-13 11:28:21
    Od: "Grzegorz Wróbel" <w...@p...onet.pl>

    Płyty przykęcone do rusztowań i profili przyściennych, dach dachówka
    ceramiczna + folia, poddasze docieplone wełna mineralną,tasmy naroznikowe
    dane. Ekipa wg mojej opini była solidna.

    Grzegorz

  • 4. Data: 2009-03-13 16:17:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 11:56:57 +0100, kiki napisał(a):

    > To nie jest praca budowli ale fuszerka wykonawcza lub konstrukcyjna.

    Ale Ty pie... bzdury czasami. Najlepiej jakbyś sie dwa razy zastanowił
    zanim sie odezwiesz.

    Mam nadzieje, że uważałeś w szkole, bo mam dla Ciebie zadanie.
    Masz trzy elementy:
    - krokiew drewnianą 7x14/8x16
    - profil stalowy dł. 4 mb wsparty conajmniej w 8 miejscach
    - płytę z gipsu pokryta papierem, a na niej dodatkowa warstwa cienkiego
    papieru.

    Drewniana krokiew pracuje, rozsycha się, czasem się skręca jeśli jest
    kiepskiej jakości. Co pierwsze według Ciebie pęknie? Profil? Płyta? A może
    wg tego co wkładają do głowy na fizyce w podstawówce pęknie najsłabszy
    element? W tym przypadku będzie to pewnie najbliższe łączenie. Nie neguje
    tego, że u Grzegorza mogli kiepsko wykonać konstrukcje pod płyty, ale nie
    jest wcale powiedziane, że jest to wina wykonawców. Może to być też wina
    cieśli albo dekarzy.

    Jesteś zaślepiony nienawiścią i przez to coraz częściej piszesz różne
    niedorzeczne bzdurki. Najgorsze jest to, że być może ktoś Ci w to uwierzy i
    potem wyjdzie na głupka przed innymi :)

    --
    best regards,
    scream