  • 1. Data: 2009-03-12 20:48:03
    Temat: Przeróbka komina
    Od: "james" <j...@n...spam>

    Witam,
    jest sobie komin ceramiczny jak na ponizszym zdjeciu:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b5e406b07ec14bc4
    .html

    Wszystko z nim byloby ok, gdyby nie fakt, iz potencjalny kominek po zamontowaniu
    znajdowal sie bedzie praktycznie na srodku pokoju /dodatkowo bedzie wchodzil w
    swiatlo drzwi balkonowych/. Wymyslilem sobie, iz komin nalezy przerobic tak, aby
    kominek stanal z boku komina i rura rowniez wchodzila do niego z boku /jak na
    powyzszym szkicu/.
    Teraz pytanie jak to najsensowniej zrobic? Wykuc dziure w w rurze ceramicznej, a
    przod zaslepic tylko jak i czym?
    Dodam, iz komin to ceramika schiedla rondo plus.

    Z gory dzieki za wszelkie sugestie

    pozdr
    gath

  • 2. Data: 2009-03-12 21:33:46
    Temat: Re: Przeróbka komina
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    james napisał(a):
    > Witam,
    > jest sobie komin ceramiczny jak na ponizszym zdjeciu:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b5e406b07ec14bc4
    .html
    [...]
    > Teraz pytanie jak to najsensowniej zrobic? Wykuc dziure w w rurze ceramicznej,
    > a przod zaslepic tylko jak i czym?
    > Dodam, iz komin to ceramika schiedla rondo plus.

    Nie wiem dlaczego ale nie podoba mi sie pomysl naruszania orginalnej
    jednolitej ksztaltki z ceramiki.
    Za to przedstawiony rysunek od razy wywolal we mnie wizje ;) Owoz,
    naszkicowany przewod kominowy skreca z pionu w poziom ale do przodu (na
    saloon) a potem "obchodzi" w poziomie wystajacy komin tak, by wejsc do
    niego przez istniejacy otwor :)
    Mozna powiedziec, ze bedzie mial jeden zakret 90st (pion>poziom) a potem
    jeszcze jedno takie kolano w lewo i jeszcze raz w lewo.
    Moznaby to jakos sprytnie zabudowac dopasowujac do wystroju wnetrza.
    To tylko pomysl - moze ktos konstruktywnie skrytykuje - na przyklad, ze
    takie zawijasy sa niedopuszczalne ze wzgledu na koniecznosc czyszczenia
    przewodu spalinowego. (a moze by wtedy pozioma wyczystka odstepna od
    przodu?;))

  • 3. Data: 2009-03-13 08:46:33
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "james" <j...@n...spam> napisał w wiadomości
[...]

    W takim przypadku wklad kominkowy odsunął bym od sciany. Pod katem w kierunku
    istniejacego otworu kominowego poprowadzil rure spalinowa i wszedl kolankiem do
    srodka. Wówczas zlicowal calosc tak aby powstala jedna plaszczyzna komina i wkladu.
    Powstalby nowoczesny kominek :)
    Oczywiscie jesli mozna od komina wejsc w strone wnetrza pomieszczenia o grubosc
    kolanka, ocieplenia i plyty czyli ok 25-30cm

    pozdrowienia

  • 4. Data: 2009-03-13 09:46:10
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    james pisze:
> [...]
    > ceramicznej, a przod zaslepic tylko jak i czym?
    > Dodam, iz komin to ceramika schiedla rondo plus.

    Ze zdjęcia nie wynika to jednoznacznie ale nie widać nigdzie kratki
    wentylacyjnej, a za to wydaje się, że odległość od wlotu do prawej
    krawędzi komina jest o wiele mniejsza niż ta od lewej krawędzi, czy aby
    czasem nie masz po lewej stronie przewodu kominowego kanału
    wentylacyjnego - tam gdzie się chcesz wkuć?

    Ariusz

  • 5. Data: 2009-03-13 19:54:58
    Od: "james" <j...@n...spam>

    "Ariusz" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > czasem nie masz po lewej stronie przewodu kominowego kanału
    > wentylacyjnego - tam gdzie się chcesz wkuć?

    dokladnie po lewej stronie jest kanal wentylacyjny, ale wentylacja moze
    konczyc sie powyzej przewodu spalinowego
    wiec mysle, ze to niczemu nie powinno przeszkadzac

    pozdr