    From: Osadnik <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Date: Sun, 20 Dec 2009 23:22:35 +0100

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No to moze przeczytaj instrukcje, albo wezwij serwis. Od dwoch tygodni
    > grzeje non stop. Temp. na zewnatrz byly rozne od +7 do -22 wczoraj. Wewnatrz
    > po poczatkowych probach temp. w domu jest stala. Wpadam wieczorem na
    > kontrole i w temp. wewnatrz nic a nic sie nie zmienia. Parametry instalacji
    > i owszem. Wczoraj woda w podlogowce miala 20C przy +5 10C.

    Tak wygląda wykres temperatur za ostania dobę.
    http://img138.imageshack.us/img138/7158/day.png
    czerwony - wyjście z kotła
    fioletowy - wejście do kotła
    niebieski - na zewnątrz
    zielony - wewnątrz

    Nie są ze sobą w żaden sposób połączone, one tylko mierzą i dostarczają
    danych.

    wiec jak widzisz kocioł sobie, temp. na zewnątrz sobie...

    > Jak masz wlaczony wplyw temp. wewnetrznej to chyba nie dziwne?

    nie ma. Kocioł jest obecnie autonomiczny w 100%.

    > Znaczy temp. powrotu wyzsza jak zasilania?? Cos masz nie tak.

    To coś "nie tak" nazywa sie wyłączanie palnika przy włączonej pompie w
    efekcie cała nagrzana woda wraca do pieca który mając pieroński ciąg w
    kominie zamienia sie w grzejnik i wyciąga calutkie ciepło z wody. I to
    są olbrzymie straty. Wiec nie mogę dopuszczać kotła do wyłączenia się.
    Ideałem by było gdybym mógł sterować niezależnie i włącznie planika i
    pompa ale pompa chodzi jak głupia 24h na dobę. dopiero ja ja zdalnie
    wyłączę cały moduł CO w kotle to wtedy pompa sie wyłącza.
    Wszystko było by lepiej gdyby nie było takiej integracji w tym kotle a
    jedyna funkcja sterowania to włącz/wyłącz.

    > Wezwij serwis bo cos u Ciebie nie tak.

    Raczej poradź co zrobić by:
    - zmniejszyć ciąg w kominie,
    - nie zaczadzieć.

    ewentualnie po proszę schemat elektroniczny od Junkersa KW23 Euroline...
    (tak wiem, tanie gówno).