    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 44% mocy pieca
    Date: Thu, 2 Dec 2010 23:36:05 +0100

    news:id9497$v9c$1@news.onet.pl...

    > Ależ skąd :-) odrobina sarkazmu to tylko pretekst do dyskusji :-)
    > Marek już napisał: kocioł ma taką moc do podgrzewania cwu. Żebyś po
    > napuszczeniu pełnej wanny gorącej wody przez żonę, nie musiał czekać
    > godziny na zagrzanie wody na swoją kąpiel. Nie wiem jaki masz dom, ale u
    > mnie te 4kW przy lekkim mrozie spokojnie by wystarczyły. Dom z
    > powierzchnią mieszkalną (bez garażu) 180m2.
    > Teraz przy -17 kocioł grzeje mi wodę do temp. 47 z mocą minimalną. Płomyk
    > jest taki jak na kuchence gazowej w 1/4 nastawy, a w kotle słychać tylko
> [...]

    On Ci wode grzeje 4kW po osiagnieciu pewnej temp. Przewyzszenie grzania CWU
    to pewnie max 20K, wiec sila rzeczy jak roznica miedzy zasilaniem a powrotem
    osiagnie 5K to kociol pali minimalna moca, ale od poczatku zwykle jest to
    pelna moc i w miare rozgrzewania sie wody moc spada do minimalnej az
    osiagnie zadana temp. Moj kociol to max 24kW i taka moca grzeje od poczatku,
    zreszta bardzo krotko.

    Pozdro.. TK