  • Data: 2010-12-02 22:58:00
    Temat: Re: 44% mocy pieca
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > On Ci wode grzeje 4kW po osiagnieciu pewnej temp. Przewyzszenie grzania
    > CWU to pewnie max 20K, wiec sila rzeczy jak roznica miedzy zasilaniem a
    > powrotem osiagnie 5K to kociol pali minimalna moca, ale od poczatku zwykle
    > jest to pelna moc i w miare rozgrzewania sie wody moc spada do minimalnej
    > az osiagnie zadana temp. Moj kociol to max 24kW i taka moca grzeje od
    > poczatku, zreszta bardzo krotko.

    Zgodnie z projektem c.o. kocioł do mojej chaupy powinien mieć 12kW. Ja
    dołożyłem trochę ocieplenia (4cm styro i 5cm wełny w dach) i kupiłem kocioł
    20kW, bo mam zasobnik 300l. Kocioł jest ograniczony do 12kW i zwiększoną moc
    ma jakieś 1-2 sekundy po zapaleniu palnika. Później płomień jest zmniejszany
    i tak sobie pyrka powoli zwiększając temperaturę wody. Pełną mocą to on
    pracuje jak ładuje zasobnik. Różnica jest słyszalna i widoczna na wskaźniku
    temp. wody grzewczej.

    --
    Bartek