eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe. › Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
  • Data: 2013-11-29 14:10:32
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 12:43:41 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 26 Nov 2013 11:52:52 -0800 (PST), k...@g...com

    > Zgoda. Aczkolwiek warto byłoby także (a może przede wszytstkim)
    >
    > zainwestować w kampanię o czystym spalaniu węgla i problem by się w 3/4
    >
    > rozwiązał. Póki co jest to traktowane obco, zarówno przez urzędy jak i
    >
    > producentów kotłów.

    > Mnie też nie, ale nie mam obecnie wyjścia. Koszty przerobienia instalacji
    >
    > są ogromne. Ponadto ostatnio, po zapoznaniu się z tematem czystego
    >
    > spalania, nawet zrobiło się znośnie z tym węglem. Zarzucam z wieczora
    >
    > 12-22kg węgla, podpalam, i wracam po min. 20h -- tyle czasu się ta ilość

> [...]

    Otóż to. Da się zrobić w warunkach małego pieca ze nie będzie kopcił na żadnym etapie
    palenia węgla. W bonusie będzie efektywniejsze spalanie. Problem nie dotyczy domów
    jednorodzinnych tylko starej zabudowy w centrach miast. Tam gdzie się pali w piecach
    kaflowych i tym podobnych wynalazkach z XVI wieku. We współczesnym piecu zasilanym z
    podajnika właściwym węglem problem dymienia i smogu nie istnieje. Jest jeszcze jeden
    problem. W marketach stoją małe piece do co. Najmniejszy jaki widziałem ma
    akceptowalny do mieszkania w kamienicy rozmiar. Odpowiednią moc bo 6kW. Ale nie ma
    podajnika. To typowy piec zasypowy. Efektywność takiego pieca jest mała bo sporo tego
    co się pali, czyli dymów i gazów palnych różnych idzie w pizdu w komin. Poza tym
    węgiel jako paliwo nie jest zbyt komfortowy w używaniu. Dużo lepszy jest pellet. Ale
    też nie ma małych pieców z podajnikiem na pellet. Rozwiązaniem mógłby być
    zmechanizowany mały piec na brykiety. Ale nikt takich nie robi. Może jak powstaną w
    innych miastach podobne zakazy to ktoś uruchomi produkcję takich ekologicznych pieców
    na brykiet. Kiedyś dawno temu były rewelacyjne piece na węgiel. Jakoś stałopalne się
    nazywały. Miałem w warsztacie taki. Bartek się nazywał. To była udana konstrukcja,
    grzał bardzo dobrze. Powietrzem dawało się regulować moc. Charakterystyczne dla
    Bartków było to że nawet jak szedł z pełną mocą to rurę można było złapać gołą ręką.
    Kilkanaście lat nie widziałem takich pieców w sprzedaży. One nie licząc jakiegoś 15
    minutowego okresu rozpalania nie dymiły, praktycznie całkowite spalanie w nich było.
    Nie pamiętam jaki w nich był układ kanałów ale wychodzi że pod piec z górnym
    spalaniem można je podciągnąć, z możliwością dosypywania węgla w czasie palenia bez
    utraty zalet górnego spalania. Jest w sprzedaży sporo odmian pieców typu koza.
    Najbiedniejsi je kupują i pzrez to są jeszcze biedniejsi. Kupiłem w tym roku taki do
    okazjonalnego ogrzewania pomieszczenia jakie wynajmuję w celach hobbystycznych. Niby
    zimą mi się nie chce tam chodzić ale może będę miał taki kaprys i od czasu do czasu
    pójdę. Przy okazji przestroga. Nie kupować takich pieców co są na allegro od stówy do
    dwóch. Pies je jebał z zużyciem węgla. Prywatną kopalnie trzeba mieć żeby
    wystarczyło. Zajebista konstrukcja służąca do grzania planety a nie pomieszczenia.
    Jak bym miał uprawnienia to sam sobie bym dał mandat za smrodzenie jak w tym
    wynalazku z allegro napalę.