  • Data: 2010-07-25 21:22:11
    Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:i2i87g$p8p$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale moment po to się przecież montuje zawory czterodrożne , aby
    > temperatury na wejściu i wyjściu była zbliżona , bo rdzewienie kotła
    > wynika ze zbyt dużej różnicy temperatur na wejściu i wyjściu kotła ..

    Różnica temperatur tu nie ma nic do rzeczy.
    Ważna jest temperatura wody na powrocie. Jeżeli będzie ona niższa od
    57-58stC to kocioł będzie rdzewiał.
    Niestaty, ale część sterowników posiadających funkcję letniego grzania CWU
    utrzymuje temperaturę wody w kotle na poziomie temperatury CWU, którą
    zazwyczaj utrzymuje się na niższym poziomie.
    Pamiętaj też, że im większa temperatura wody w kotle tym większe są straty
    ciepła do otoczenia, a tym samym zwiększa się zużycie węgla.
    Natomiast im niższa temperatura wody w kotle tym większe są koszty wymian
    kotłów.
    Tak więc tak jak pisałem wcześniej. Jeżeli zamierzasz zużywać niewielkie
    ilości wody i to 2 razy w ciągu dnia to pomyśl o ogrzewaniu elektrycznym, bo
    to będzie dla Ciebie tańsze i rozsądniejsze rozwiązanie.
    Na marginesie dodam jeszcze, żebyś zrezygnował z bojlera firmy Elektromet,
    zwłasza jeżeli chcesz dać z płąszczem. Bojlery tej firmy bardzo szybko
    rdzewieją i jak nie dopilnujesz wymian elektrody na czas to co 3-4 lata
    będziesz musiał wymieniać. Kup porządniejszy np. AEG, a najlepiej dołóż
    trochę grosza i kup nierdzewny, którego nie będziesz musiał wymieniać przez
    bardzo długie lata. Wbrew pozorom bojlery z nierdzewki szybko się zwracają,
    bo nie trzeba co roku wymieniać elektrod, a ponadto jakość wody z takiego
    bojlera jest wyższa ze względu na znikome osadzanie się kamienia, w którym
    rozwijają się bakterie legionelli.