  • Data: 2010-07-26 07:08:13
    Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:30ba2580-a24b-4795-95e2-

    > Z tego co czytałem rdzewienie występuje głównie w wyniku "skraplania"
    > się wody a ono powstaje w przypadku dużych różnic temperatury w
    > przypadku wejścia i wyjścia (różnice nawet kilkadziesiąt stopni)

    Wykraplanie wody zachodzi poniżej stałej granicy ok. 57-58stC i nie ma
    znaczenia jaka jest różnica pomiędzy wejściem, a wyjściem. Temperatura ta
    wynika z ilości pary wodnej zawartej w spalinach.

    > Wyczytałem że bardzo często nie są montowane zupełnie zawory
    > czterodrożne , bo dla wielu monterów to zbyteczny wydatek i właśnie z
    > powodu braku tego może następować korozja ...

    Bo w wielu przypadkach nie są one potrzebne stanowiąc zbędny i niczym
    nieuzasadniony wydatek.

    > Mam znajomych którzy mają piece i stosują temperatury 40-45 stopni w
    > lato i od wielu lat piece im działają

    Kilka razy wymieniałem przerdzewiałe kotły po 5-6 latach użytkowania, w
    których klienci paląc utrzymywali temperaturę wody na poziomie 40-45stC. Nie
    porównuj też z kotłami typowo miałowymi, często wykonanymi z żeliwa, bo te
    posiadają grubsze blachy, zaś żeliwo jest bardziej odporne na korozję.
    Kotły użytkowane w sposób prawidłowy czyli grzane do temperatur powyżej
    60stC potrafią pracować po 25-30 lat.

    > Nie popadajmy w skrajoność. W przypadku posiadania zaworu
    > czterodrożnego różnice pomiędzy temperaturą wejścia i wyjścia będą
    > minimalne , więc będzie mała szansa na skropliny i tym idzie na
    > ewentualne rdzewienie ...

    Powtarzam jeszcze raz. Nie ma tu znaczenia różnica temperatur, lecz to, żeby
    temperatura wody powrotnej była wyższa od temperatury 57-58stC.

    > Producent zaleca wymianę anody co 1,5 roku

    Ja Ci piszę z praktyki.