  • Data: 2010-07-26 06:00:17
    Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    /// Kaszpir /// rzecze:

    > Zastanawia mnie jedno. Czy w takim boilerze mogę grzać wodę tylko przez
    > grzałkę 220V czy także mogę grzać wodę za pomocą pieca na ekogroszek ?
    > Czy taki boiler na 220V jest "dwufunkcyjny" , czyli działa na prąd i
    > "bez prądu" ?

    Zapytaj- są takie. Korzystałem i działał sprawnie.
    Wtedy masz grzałkę i wężownicę, możesz grzać prądem lub z kotła.
    Ale może wybierz większą pojemność (120 l), chyba że tylko
    prysznic bez wanny...

    O ochłodzenie wody grzanej w nocy się nie martw- bojlery mają
    dobrą izolację cieplną.

    Jeśli zapotrzebowanie na wodę jest małe- bierz bojler na prąd.

    Jeśli duże, lub też możesz palić od czasu do czasu
    (piec ma dodatkowy ruszt)- bierz z wężownicą.

    Albo kombajn z grzałką i dwoma wężownicami (do kotła i solarów).
    Wtedy na pewno ciepłej wody nie braknie ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)