  • Data: 2010-07-26 05:24:40
    Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Różnica temperatur tu nie ma nic do rzeczy.
    > Ważna jest temperatura wody na powrocie. Jeżeli będzie ona niższa od
    > 57-58stC to kocioł będzie rdzewiał.

    Z tego co czytałem rdzewienie występuje głównie w wyniku "skraplania"
    się wody a ono powstaje w przypadku dużych różnic temperatury w
    przypadku wejścia i wyjścia (różnice nawet kilkadziesiąt stopni)
    Wyczytałem że bardzo często nie są montowane zupełnie zawory
    czterodrożne , bo dla wielu monterów to zbyteczny wydatek i właśnie z
    powodu braku tego może następować korozja ...

    Mam znajomych którzy mają piece i stosują temperatury 40-45 stopni w
    lato i od wielu lat piece im działają
    Nie popadajmy w skrajoność. W przypadku posiadania zaworu
    czterodrożnego różnice pomiędzy temperaturą wejścia i wyjścia będą
    minimalne , więc będzie mała szansa na skropliny i tym idzie na
    ewentualne rdzewienie ...

    > Na marginesie dodam jeszcze, żebyś zrezygnował z bojlera firmy Elektromet,
    > zwłasza jeżeli chcesz dać z płąszczem. Bojlery tej firmy bardzo szybko
    > rdzewieją i jak nie dopilnujesz wymian elektrody na czas to co 3-4 lata
    > będziesz musiał wymieniać. Kup porządniejszy np. AEG, a najlepiej dołóż

    Producent zaleca wymianę anody co 1,5 roku

    > trochę grosza i kup nierdzewny, którego nie będziesz musiał wymieniać przez
    > bardzo długie lata. Wbrew pozorom bojlery z nierdzewki szybko się zwracają,
    > bo nie trzeba co roku wymieniać elektrod, a ponadto jakość wody z takiego
    > bojlera jest wyższa ze względu na znikome osadzanie się kamienia, w którym
    > rozwijają się bakterie legionelli.

    Co do zwykłego boilera boję się że boiler wyłączony nie utrzyma przez
    wiele godzin ciepłej wody , a jak nie utrzyma to koszty ogrzania wody
    będą naprawdę duże ...