  • Data: 2010-07-26 09:03:31
    Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i2jgoq$3fk$1@news.onet.pl...

    > Myślę, że jak zainstalujesz - jak ktoś tu słusznie sugerował - ten
    > podgrzewacz za bojlerem/zasobnikiem z możliwością regulacji załączania
    > przy określonej temp w zasobniku, to problem będziesz miał rozwiązany :-).
    > Sam zacząłem się nad tym zastanawiać.
    >
    > W takiej hipotetycznej sytuacji... nastawiasz się na 'niepalenie' w kotle
    > w czasie letnim, szczególnie w okresie takim, jak ostatnio - upały nie z
    > tej ziemi... :-). Wtedy korzystasz z wody o temperaturze z zasobnika plus
    > podgrzanie przepływowym podgrzewaczem. W czasie, kiedy palisz w kotle
> [...]

    ja w ten sposób zrobiłem i sobie chwalę - na wyjsciu bojlera dałem zawór
    mieszajacy (ustawiony na ok 50stopni) za nim podgrewacz przepływowy z
    regulacja mocy (stabilizacja trempreatury - ustawione tez na ok 50st).
    dodatkowo na okres letni zdejmuję izolację termiczną z bojlera, dzieki czemu
    woda w nim jest znacznie czieplejsza niz z wodociagu, w zimie jest ogrzewana
    woda piecem. Zaleta takiego rozwiazania jest pełna automatyka, czyli jak
    czasami w lecie zdecyduje sie zapalic w piecu to nic nie musze przełaczac,
    poza tym mieszacz zapezpiecza przez zbyt wysoką temepraturą wody z kranu (A
    przy okazji porzed uszkodzeniem podgrzewacza) wada jest to ze woda zawsze
    płynie przez podgrzewacz który ma małą przepustowość, wiec planuje go
    zmienic na inny model