  • Data: 2010-07-27 07:56:51
    Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
    Od: wolim <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Lip, 07:24, "/// Kaszpir ///"

    > Z tego co czytałem rdzewienie występuje głównie w wyniku "skraplania"
    > się wody a ono powstaje w przypadku dużych różnic temperatury w
    > przypadku wejścia i wyjścia (różnice nawet kilkadziesiąt stopni)
    > Wyczytałem że bardzo często nie są montowane zupełnie zawory
    > czterodrożne , bo dla wielu monterów to zbyteczny wydatek i właśnie z
    > powodu braku tego może następować korozja ...

    Nie. Skraplanie następuje ponieważ woda na powrocie ma niską
    temperaturę, a w piecu jest gorąco i parno, ale nie gorąco od wody na
    wyjściu, tylko od ognia :) Tak w skrócie.

    Wystarczy spojrzeć w gwarancję solidnego producenta. Ja mam gwarancję
    na piec na 12 lat (na korozję), ale w gwarancji jest napisane, że
    temperatura na piecu musi być utrzymywana na poziomie 58 stopni, co
    powinien gwarantować zawór trójdrożny.

    Pozdrawiam,
    MW