  • Data: 2010-07-27 08:54:57
    Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:34acd527-973f-4f40-b5f8-428957db5515@y11g2000vb
    d.googlegroups.com...

    > Jeszcze raz:
    > Zamiast bojlera, czy zasobnika, dajesz podgrzewacz np. 15kW.
    > Podgrzewacz umieszczasz w kotłowni. Z niego doprowadzasz wodę do
    > kuchni, łazienki i gdzie tam chcesz jeszcze.

    Tego typu rozwiązanie jest dobre wtedy, kiedy odległości punktów poboru od
    podgrzewacza są blisko.
    Ponieważ każdy tego typu podgrzewacz posiada ogranicznik przepływu to w
    przypadku większych odległości trzeba bezie dość długo czekać na ciepłą
    wodę, a przy tym odkręcenie 2 kranów spowoduje gwałtowny spadek temperatury
    wody.
    Ponadto przy dużych odległościach spora częśść energii będzie marnowana
    Najlepszym rozwiązaniem jest więc, aby były conajmniej 2 podgrzewacze
    przepływowe. Jeden w łazience, a drugi w kuchni.

    > ... masz w kotłowni zgrabny i malutki podgrzewacz.

    Który można zamontować w łazience i pod zlewozmywakiem w kuchni.

    > Zarówno z zasobnika, jak i z podgrzewacza przepływowego woda musi
    > najpierw dopłynąć do miejsca poboru, czyli pokonać drogę z kotłowni do
    > np. łazienki. Więc tu różnicy nie będzie żadnej - z tego co piszesz
    > nawet jesteś do tego przyzwyczajony :)

    Jednak ma to kolosalne znaczenie przy ogrzewaniu elektrycznym, gdyż straty
    procentowe są dużo wyższe niż w przypadku kotła węglowego.
    Przy grzaniu kotłem węglowym tylko nieznaczna ilość energii przekazywana
    jest do CWU. W tym przypadku energia ze spalonego węgla "idzie" głównie w
    komin i do otoczenia. Dlatego też takie dodatkowe straty stanowią bardzo
    znikomy procent.